huvudet på spiken
där har du allt slåt huvudet på spiken, tror det är så för många rollspelare är de börjar bli lite erfarna att man prioriterar rythmen i rollspelande och inte en massa avbrott för regeltolkningar ( som kan ta tid, började med EON, ajajaj det blev lite jobbigt vid strid ibland
).
Tycker själv att rollspel som ger en större möjligheter att improvisera med reglerna är mycket bättre än de som inte gör det. Man ska liksom kunna slänga till lite bonusar och lite svårighet utan att det ska vara ett dugg svårt eller svårt att begripa sig på. Rollspel ska vara så logiska som möjligt, detta hjälper till att enkelt kunna hålla reglerna i huvudet, inte för konstiga regler om svårighetsökningar, detta är en frihet vi DM måste ha, en logisk sak är att dela in t.ex. strid i olika faser, det e logiskt tycker jag själv och använder mig av detta när jag skriver på rollspel. Ett rollspel behöver inte en lista på hur svårt det är med vissa manövrar (kanske endå för vissa manövrar, finns säker undantag) utan en skala för att visa på hur mycket som är lämpligt i svårighet!
// Johan, som gillar att ge små bonusar hit och dit när han e DM ibland till andras förtret/images/icons/clown.gif.