Själv spelar jag en hel del med folk som bor i andra städer, men det görs främst genom konvent och huskonvent. Jag spelar järnet på GothCon, LinCon och BSK, vi har FalCon som indierumskonvent, jag åker ibland till Uppsala och spelar där, och ibland till Falkenberg, och minst en gång om året till Stockholm. Det blir en hel del spelande ansikte mot ansikte med folk som bor annorstädes. Sedan kör vi Hantverksgruppen via nätet, vilket passar som en regelbunden lågengagemangsgrej. Vi kör varannan vecka och har man tid och lust så dyker man upp. Där är det perfekt med nätlir. Plus min franska grupp, som spelar ibland via nätet. Där behöver det bli online eftersom svenskar är så dåliga på språk, så vill jag spela på franska så är det i princip bara på nätet det kan göras. Sedan lirar jag med Gårdagruppen här i stan också. Jag har blivit sämre på att driva på rollspel där och frekvensen har definitivt minskat, men för min del är det nog mest för att jag spelar så mycket i övrigt på olika sätt, så det är alltid spel på gång på ett eller annat sätt.