Vem vet, inte du, vem vet...
... jo, Gary Gygax! Men jag har ingen aning om varför det är en egen klass.
MVH
Magnus
... jo, Gary Gygax! Men jag har ingen aning om varför det är en egen klass.
MVH
Magnus
I DMGn finns prestigeklassen Blackguard som är just den onda motsvarigheten till en paladin. Dessutom finns som sagt var prestige-klassen Divine Champion i Forgotten Realms.Men varför är de goda heliga krigarna en egen klass medan de onda inte är det? Det borde ju finnas nån motsvarighet som använder (den smått onödiga) palladinens färdigheter m.m. (alltså också går efter klassen "Paladin") om det skulle finnas onda och neutrala paladiner/heliga krigare skulle iaf den klassen få ett lite större användnings område.
Visst skulle man kunna göra så. Se CoC d20 exempelvis.Skulle man inte kunna ersätta allt med ett fåtal klasser (Mycket krigisk, Krigisk, Litet krigisk samt Inte alls krigisk) och låta resten vara förslag på hur man skall köpa skills, feats och sånt?
Attans, då måste jag radera några inlägg...Nope... Du ska vara snäll och beskydda småbarnen från sådana som vill äta dem och skydda kattungarna från att bli sparkade på...
Men jag vill hellre ha en kamel! Större, fulare, billigare i inköp (Ja, jag vet faktiskt vad en kamel kostar! Det lönar sig att ta reda på saker.) och drift.Dessutom får du en häst.
Jag hade ju redan sagt att jag åt små barn, hur kan jag då veta vad en karamell kostar? Fast det är klart, lite bete är ju alltid praktiskt...Jag trodde du skrev "karamell"...