Tillägg: Jag förstår att en del tycker det är problematiskt att vissa saker talas om, speciellt när det omnämns på "ett visst sätt". Men det är också dags att inse att, även om det finns mycket kvar att göra, så är vi inte kvar i tiden för 50 år sedan utan det är betydligt mer jämlikt nu än då (inte helt, men mer). Det innebär också att det inte är samma sak att tala om saker på ett visst sätt nu som det var då. Det är också viktigt att man inte medvetet "märker ord" då man omöjligt kan avläsa tonfall, ansiktsuttryck och verkliga åsikter bakom det som skrivs, eftersom vi sitter här och läser enbart text.
Istället för att gå igång som om någon just beskrivit hur de våldtagit sin fru för att man minsann får det om man vill, så kan man kanske fråga sig om personen som skriver på det här forumet verkligen sysslar med våldtäktsfantasier och sitter och smårunkar samtidigt som de spelar rollspel, eller om de mer troligt bara rollspelar.
De kanske snarare sitter och tänker hur jävla hemskt och otrevligt det är när de spelar detta nya mutant som kommer upp i diskussionen, med tankarna "Fy fan vad hemskt, det här måste vi stoppa". Är inte det betydligt sundare än alla som t.ex. spelar D&D och mördar saker utan ens en minsta lilla tanke på vad de gör? (Och då snackar jag ändå "the good guys", tänk de som spelar Evil!!).
Man måste dra gränser vid personliga åsikter och rollspel. Man kan diskutera det, fråga om det (speciellt fråga, hur menar du nu?) samt föra fram problematik, men man kan inte ta det personligt och nämna hur äcklad man blir att folk ens pratar om det för att sedan få det att verka som en neutral diskussion.
De flesta i den här diskussionen har, vilket förvisso är vanligt på internet (inte specifikt av personerna vill jag tillägga, utan rent allmänt på internet), valt att tolka det mesta på det värsta sättet de kan. Dessutom med grundtanken att personerna som skrivit någon enstaka mening, menat det ur sina personliga värdegrunder. Det tycker jag inte går ihop med rollspel.
Jag har t.ex. spelat tjuvar ganska ofta, medan jag jävligt negativt inställd till tjuverier i verkligheten. Så om jag skriver att jag har spelat en tjuv innebär inte det att någon bör komma in och förklara för mig hur jävla omoraliskt det är att tjuva saker och bli förbannad på mig för att jag pratar om den gången jag spelade tjuv, eller att jag funderar på att spela en tjuv. Det är två skilda saker. Har man inte det i beaktning här så har man missat något jävligt viktigt.