ROTFL
Det var ingen dålig idé alls!
MVH
Magnus
Det var ingen dålig idé alls!
MVH
Magnus
Sorry, fram till Jul har jag lovat Tomten att inte säga dumma saker om Eon eller Eonspelare, för annars kommer jag bara få sockiplast i paketen. Det har han sagt till mig....Eon ställer lägre krav på sina spelare. Lite väl låga, i min smak.
Vad menas?
Måste det vara så? Kan man inte lyckas göra en skitbra grundbok till ett rollspel som helt enkelt har tillräckligt för att massvis med spelare ska spela det i massvis med år? Är tilläggsmoduler viktiga för folk för att de behöver dom eller för att det får spelet att kännas levande? Det är kanske bara jag som blir mer irriterad än inspirerad om det finns tjugoelva moduler man "behöver" för att spela ett spel.Det viktigaste tror jag ändå är utgivningstakt, vilket i och för sig har lite att göra med hur brett ett spel är. Chronopia sålde en hel del under sina intensiva år då det släpptes en massa material till spelet, trots att det är ett ganska enformigt spel.
Western måste väl klassas som ett nischat spel, men konstruktörernas ständiga arbete med att ge ut nytt material (både på nätet och i tryckt form) har gjort "underverk".
Däremot satsades det aldrig ordentligt på varken Gemini eller Gondica, och dessa har därför mer eller mindre dött ut. Det har på fem år (eller vad det kan vara) släppts två moduler till Gemini och inga till Gondica...
Samma sak går igen i alla spelbranscher. Skulle WotC slutat släppa nya expansioner till Magic så skulle spelet sakta men säkert dö ut. För då har folk allt kort de behöver och intressant dalar för att det känns "nedlagt"...