Jag tror inte att någon här menar att man är en dålig partner eller pappa om man tar 3 - 4 timmar egentid i veckan i den mån det är möjligt. Jag tror att folk reagerar på att
@Dr_Dängrot berättade att han sa att han inte kommer att fungera som pappa och partner om han inte får 3 - 4 timmar egentid i veckan. Det är ju en viss skillnad på att säga "Det skulle verkligen betyda supermycket för mig att få umgås med vännerna en kväll i veckan, jag skulle bli jätteglad om vi försökte få till det" och att säga "om jag inte får umgås med vännerna en kväll i veckan så kommer jag inte att vara en bra pappa och partner". I det ena fallet talar vi om en kärt önskemål som båda kan jobba mot, i det andra fallet talar vi om att villkora sitt eget föräldraskap, och jag håller fast vid att gör man det så borde man spela mindre rollspel, inte mer.
Sen tycker jag inte att det finns någon poäng att spekulera i just kompisen till
@Dr_Dängrot för vi vet ingenting om denne. Jag tror de flesta här menar i generella termer. Även om paret som nämnts är superlyckliga så är det beteendet invigt mig ingen bra måttstock att ha i relationer då man som sagt villkorat sitt föräldraskap mot en lek. Jag vet många människor omkring mig som är i relationer av det slag att det funkar för dem enskilt, men om alla skulle använda det sättet till relation skulle det sluta i att folk blir sårade för de flesta.
Med detta sagt lämnar jag just denna diskussion nu, tycker hursomhelst att den var intressant, kul och att detta är viktigt att prata om
Allt gott till alla