Nekromanti Varje dag. . .

Troberg

Sinister eater
En andra kommentar

Kommer inte alla dessa rundade ramar och objekt att innebära mycket bilder, med allt vad det innebär i laddtider, serverlast och kompatibilitetsproblem med textbaserade browsers?

Iofs så har även den befintliga layouten mycket bilder, men det är bara framsidan. Här verkar det som om designen kommer att gälla mer av siten.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Färgförslagen ...

Här är de färgskalor jag tagit fram hittills. Den färg som ligger i mitten på varje bild är den som kommer att dominera webbsidan – de två andra är accentfärger.

Nya Rollspel.nu:

Rollspel.nu Classic:

Eon:

Noir:

Saga:

Trudvang:

Western:

Dante

Staff member
Re: En andra kommentar

Flikarna kommer att bestå av två bilder, en ljus och en mörk.

Ramarna kräver tre bilder, överkant, mitt och underkant.

Sammanlagt fem bilder alltså, varav ingen kommer att vara särskilt många kB stor.

Framförallt kommer vi (förhoppningsvis) inte att använda några bakgrundsbilder.

Så min förhoppning är ju att sidorna ska ladda snabbare.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Färgförslagen ...

Jag skulle uppskatta om du kunde gör en Gondica-variant också (mörkt trä, järn, guld).

Troberg

Sinister eater

Ett litet tips, som du säkert märker om du börjar räkna färger på ditt förslag, är att du antagligen behöver fyra bakgrundsfärger, kanske fem.

Jag gjorde själv det misstaget på RPG Lab, och fick ägna några timmar åt att tänka om alltihop.

Dante

Staff member

Troberg said:
Ett litet tips, som du säkert märker om du börjar räkna färger på ditt förslag, är att du antagligen behöver fyra bakgrundsfärger, kanske fem.
Det är tre färger i varje skala. Sedan förekommer varje färg i olika toner (100 %, 50 % 30 % etc.), men det är fortfarande bara tre ursprungsfärger.

Dante

Staff member

Typ såhär?

Gondica:

Troberg

Sinister eater

Det är tre färger i varje skala. Sedan förekommer varje färg i olika toner (100 %, 50 % 30 % etc.), men det är fortfarande bara tre ursprungsfärger.
Aha, märks att jag är programmerare och inte grafiker. För mig är det olika färger.

Då är det OK.

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Förhandstitt på Nya Rollspel.nu ...

Gott.

Framförallt gillar jag uppstädningen av toppmenyn. Den vi har nu är alldeles för tätbefolkad och jobbig att hitta i.

Anders Åstrand

Swordsman
Jag håller med eksem här. Utkastet är jättesnyggt och stilrent och hade det handlat om Filips filatelistsida, Achmeds antikvariat eller något annat dammigt hade det varit helt perfekt. Dock tycker jag att wrnu hellre ska ha en lite mer "ungdomlig" grafisk framtoning, lite mer färg och fart på det hela. Rollspel ska inte vara dammigt.

Johan K

Gammal & dryg

Oj !
Min första tanke om det här, var futuristiskt. Såg väll inte helt fel ut, men jäkligt annorlunda ändå.
Hursomhellst, så är väll förändringar aldrig av ondo. För det mesta iaf..

Big Marco

Läskig

Me like! En fråga dock - hur är tanken på banners och eventuell bannerreklam?

Andy

Vila i frid

Oj oj oj. Det där ser super snyggt ut.

Jag kanske ska säga att den person som har gjort den grafik och layout som är nu är duktig. Men jag tycker att marmorramarna och hela setingen känns som en t-shirt man haft för länge. Den funkar bara när man gymträningar, gräver en grop eller flår och slaktar en scheiferhund innan middag.

Så, nu är det dags för The era of Dante-design. Ska bli underbart.

Eksem

Champion

Saga-färgerna är grymt smarriga, vilket säger mycket om både ditt och Arferts yrkeskunnande. Bravo!

Rickard

Urverk speldesign
Re: En andra kommentar

Kommer inte alla dessa rundade ramar och objekt att innebära mycket bilder, med allt vad det innebär i laddtider, serverlast och kompatibilitetsproblem med textbaserade browsers?
Det går att göra med css.

/Han som själv använder det på sina "popupfönster"

seinet

Swashbuckler
Word!

Skall det vara "generell hemsida om rollspel, många diskussionsforum och en stor användarbas" eller skall det vara "Rollspels.nu med familjemedlemmar"? En stilren sida tappar känslan av att vara egen. Och hur skall helg-temat se ut i en ny design? Tacka vet jag juldesignen med snö och tomtar.
Nej, en ny design måste innehålla speciella särdrag. Stenramarna i nuvarande design är fina. Loggan är underbar, varför ändra den? Håller dock med Troberg angående låtsasmarmorn i bakgrunden, den kan man kanske byta ut mot något annat.

/Seinet Wintermute - Skall tyvärr iväg och jobba lite nu