Nekromanti Varje dag. . .

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: Bättre nu? ...

On a more serious note gillade jag R-loggan bättre. En tärning är rätt passande, men tråkigt anonymt. Dessutom kanske folk får för sig att vi har något med Sverok att göra.
Det tror jag inte vi behöver oroa oss för. Första utkastet däremot var väldigt lik Sverok i känsla och stil, så där hade det nog inte bara varit möjligt utan istället rentuav troligt.

R:et i sig var ganska anonymt och vardagligt, där den nya loggon sticker ut. Men visst, kan de kombineras så blir väl fler nöjda antar jag.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Foggmock (Dane) said:
Redaktionen tar alltså ställning för d20? Jag visste väl att ni var en bunte sliskiga fanboys...
Allvarligt talat hade jag föreställt mig att Troberg skulle skriva detta, men han överraskade mig.

Det finns väl ingen tärning som används i så många rollspel som just T20? Möjligen T6 då, men den används ju i alltför många »vanliga« spel.

Dimfrost

Special Circumstances

Borde inte T10 användas mer? Den används ju i samtliga d20- och Storyteller-spel, vilket ju täcker upp det mesta, och i massor av andra spel. Dock är den ju inte tillräckligt snygg för en logga. :gremgrin:

/Dimfrost

Organ

Out of time, out of mind

Borde inte T10 användas mer? Den används ju i samtliga d20- och Storyteller-spel, vilket ju täcker upp det mesta, och i massor av andra spel.
För oss gammel-gamers så är en T10 och en T20 samma sak. :gremgrin: Dvs att vi är vana med kombitärningar i form av en T20 numrerad med 2 x 1-0, med ett plustecken vid varannan nuffra.

/Anders

Foggmock

Myrmidon

Det var ett s.k. skämt, eftersom Sverok organiserar rollspelare och även råkar ha en T20 i sin logga. :gremgrin:

Men jag gillar idén med kombinationen - ett Rollspel.nu-R inuti en T20 vore nog snyggt.

Troberg

Sinister eater

Allvarligt talat hade jag föreställt mig att Troberg skulle skriva detta, men han överraskade mig.
Inte så länge den inte kallas för d20 med ett gement 'D'. D20 och T20 har jag inga problem med.

Det finns väl ingen tärning som används i så många rollspel som just T20? Möjligen T6 då, men den används ju i alltför många »vanliga« spel.
Skulle jag välja objekt för att symbolisera rollspel så skulle jag välja D6 (eftersom det är tärningen som folk är vana vid), papper och penna. Sedan skulle säkert någon tolka det till Yatzy, men det får stå för dem... Möjligen ska man också ha en pratbubbla.

Detta då från ett helt symbolistiskt perspektiv, utan hänsyn till hur man gör en vettig symbol av det. Med andra ord, bara lite flummande kring symboler och ingen kritik mot din.

Foggmock

Myrmidon

Yeah, T12:an är trots allt den platonska solid som är vackrast och mest formfulländad. Dessutom behöver den mera kärlek (även om folk gett den mer kärlek bra på senare tid, men det är mer synd om den!).

Eksem

Champion

Ja, den nya versionen var klart bättre, men R'et var jättefint. Spåkulan med tärningen känns såväl mindre orginell som mer tidsbunden (jag bryr mig inte om det låter motsägelsefullt :gremsmile:).

Det som är bättre med den nya versionen:

Större kontraster mellan olika områden och avdelningar.
Toningar och skarpare linjer gör att sidan ser mindre platt ut.
Den är tajtare.

Däremot skulle jag som HTML-kodare bli skogstokig av den subtila toningen i vänster- och högerspalterna. Dropskuggan under menyn är också sådant som får en att hata designern. Fast det ser jättebra ut, och jag tycker det är såpass bra förändringar att de bara måste vara med.

----

G

Guest

Guest
Re: Jag utmanar dig

För att en bra radlängd är annorlunda om man kör en annan teckenstorlek?
För att rollspel.nu ska ha bra textstorlek för mig så måste jag ha settingen med minst text i sidinställningarna och dra ctrl - två gånger, känner en annan som gör rakt åt andra hållet... alltså störst text plus två, om han och jag skulle ha samma radlängd skulle det innebära mycket sidoscrollande för honom och löjligt smal sida för mig.

/Zorbeltuss som först tänkte göra ett NT eller ett ANT men det blev inte så