VARNING! Kopior säljs som original på Tradera

ChrilleT

Swordsman
Kom det fram om båda i paret kontaktats med sms eller mejl? Nämndes tidigare men vore ju intressant att veta om båda är inblandade eller om det är en person som styr bådas traderakonto (möjligen utan den andres vetskap).

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Kom det fram om båda i paret kontaktats med sms eller mejl? Nämndes tidigare men vore ju intressant att veta om båda är inblandade eller om det är en person som styr bådas traderakonto (möjligen utan den andres vetskap).
Jag har bara varit i kontakt med den ena parten i detta (när jag skickade tillbaka hans utskrifter). Min gissning är att det är endast en person som ligger bakom detta - och att den andra (hustrun?) kanske inte alls vet vad som händer på Tradera. En inloggning kan ju vara lätt att komma åt om man använder samma dator. Men att detta är vad som verkligen händer kan jag inte bevisa. Jag tycker bara att det verkar troligt.

Last edited:

Frippe

tackar som frågar
Jag skulle ha förstått att det var något fuffens ändå...

Den här auktionen som avslutades idag:

är av bilderna att döma samma exemplar som såldes på den är budtrissningsfesten (ni kan aldrig gissa vilket konto som hjälpte till att buda) till auktion:

Så frågan är vad som hänt?

damogn

Swordsman
Jag skulle ha förstått att det var något fuffens ändå...

Den här auktionen som avslutades idag:

är av bilderna att döma samma exemplar som såldes på den är budtrissningsfesten (ni kan aldrig gissa vilket konto som hjälpte till att buda) till auktion:

Så frågan är vad som hänt?
Vadå? Så du har aldrig sålt ett häfte till någon via Tradera, köpt tillbaka det utanför Tradera och lagt upp det igen på Tradera för att få det sålt igen? Du är uppenbarligen ingen riktig Samlare.

Frippe

tackar som frågar
Det rör på sig igen, den sedan tidigare kända DoD85-boxen med tveksamt innehåll är tillbaka.

Och... håll i hatten nu, time is a flat circle, et.c. Vi är tillbaka där vi började tråden med ett exemplar av Tvillingbergen!

Frippe

tackar som frågar
Och... håll i hatten nu, time is a flat circle, et.c. Vi är tillbaka där vi började tråden med ett exemplar av Tvillingbergen!

Auktionen ovan avslutades märkligt nog utan bud. Men skam den som ger sig! Med en liten bildrockad så är vi på banan igen!
Den här gången är det framsidan som fått bakgrunden bortretuscherad och det är istället baksidan som får visa upp sina kanter i all sin prakt.

(Det är alltså inte vilket exemplar som helst utan just det exemplaret som exponerades som fake i trådens början. Kolla den lilla bruna pricken över T i ST 1 i nedre högra hörnet)

Last edited:

Dilandau

Myrmidon
Auktionen ovan avslutades märkligt nog utan bud. Men skam den som ger sig! Med en liten bildrockad så är vi på banan igen!
Den här gången är det framsidan som fått bakgrunden bortretuscherad och det är istället baksidan som får visa upp sina kanter i all sin prakt.

(Det är alltså inte vilket exemplar som helst utan just det exemplaret som exponerades som fake i trådens början. Kolla den lilla bruna pricken över T i ST 1 i nedre högra hörnet)
Hur kan folk ens tänka sig att köpa en produkt när bilderna ser ut sådär?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Hur kan folk ens tänka sig att köpa en produkt när bilderna ser ut sådär?
Troligen för att folk inte har så bra koll som många av oss nördar. För att det på ytan ser ut som samma sak om man inte kollar noga. För att det är billigt.

ÄR du dessutom inte samlare, utan bara vill spela det så spelar det ju trots allt inte så stor roll om det är äkta eller ej.

Frippe

tackar som frågar
Det verkar ha lossnat i pappslöjdsverkstan efter helgen. Magilre Magilte ligger ute på auktion!

Bilderna väcker en del frågor...
Verkar inte framsidan väldigt blank?
Varför är ramen runt bilden på framsidan mycket smalare på vänster sida mot ryggen på boken, har någon bättrat på med färg och målat över ramen?
Tycks inte baksidan ha fått en omgång färg över och till höger om Magilre och ner mot ryggen?
Och vad är det för något med nedre vänster hörn på baksidebilden? Buckla? Kass bakgrundsborttagning?

Last edited:

Dilandau

Myrmidon
Troligen för att folk inte har så bra koll som många av oss nördar. För att det på ytan ser ut som samma sak om man inte kollar noga. För att det är billigt.

ÄR du dessutom inte samlare, utan bara vill spela det så spelar det ju trots allt inte så stor roll om det är äkta eller ej.
Jag menar att oavsett vad jag ville köpa – en klockradio, en stekpanna, ett seriealbum – så hade bilder där säljaren slarvigt frilagt produkten fått mig att backa ur omedelbart. Det är ju uppenbart att något är knas i ett sånt läge.

Frippe

tackar som frågar
Exakt. Jag har startat en upphovsrättslig talan med anledning av deras piratkopiering av Tvillingbergen. Det kommer att vara en jäkla massa pill, men de skall inte komma undan med det här.
Hur har det gått med det här? Blev ju precis ännu en skvätt bevisbensin på brasan då Herr Pappslöjd la ut sitt hemmafixalster igen (för tredje gången?).

Myling

Vandöd pirat
Det verkar ha lossnat i pappslöjdsverkstan efter helgen. Magilre Magilte ligger ute på auktion!

Bilderna väcker en del frågor...
Verkar inte framsidan väldigt blank?
Varför är ramen runt bilden på framsidan mycket smalare på vänster sida mot ryggen på boken, har någon bättrat på med färg och målat över ramen?
Tycks inte baksidan ha fått en omgång färg över och till höger om Magilre och ner mot ryggen?
Och vad är det för något med nedre vänster hörn på baksidebilden? Buckla? Kass bakgrundsborttagning?
Helt klart kopia. Fel marginaler, felskuren på baksidan, för blank, spår av digitala penslar på omslaget.

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Den här var "fin". Äkta kopia säljes. =)

Du menar nedanstående?

”Fint skick förutom att nån skurit bort en liten bit av lång kanten.”

Man behöver inte heta Sherlock för att lista ut att ”nån” förmodligen bor i Kallinge och har tillgång till både kökssax och färgskrivare.

Last edited: