Om det fortsätter och Tradera inte gör nått kanske vi ska försöka fiska bland de journalister vi känner?
Bra. Jag anmälde den också och skrev en ganska utförlig anmälan där jag bland annat länkade till den här tråden. Tradera kanske struntar i enskilda kunder, men förhoppningsvis inte i en hyfsat stor kundgrupp.Nu är Novastenen/Jeraz nedtagen också.
Ja, där skulle jag möjligen kunna bistå. Antar att det dock inte är Fenix du tänker på i första hand, men nog hade detta kunnat vara intressant även där? Vid närmare eftertanke är ju detta faktiskt också en sorts rollspelshistoria - förfalskade rollspel som handelsvara. En dold undergroundkultur av rollspelsförfalskare. Alltså ungefär som att konstförfalskare är en del av konsthistorien.Om det fortsätter och Tradera inte gör nått kanske vi ska försöka fiska bland de journalister vi känner?
Kanske dags för aktion mot den skojaren med?Du skrev det till mig först angående de norska/danska böckerna, sedan här på forumet också. Men det var dock inte någon av dessa försäljare om jag minns rätt.
Jag kan göra ett försök: på nittiotalet köpte jag kopierade DoD-böcker som ung tonåring från DN’s köp och sälj-sidor, så det de håller på med är en helt autentisk del av nostalgiskt rollspelssamlande.Jag tror att de är orsaken till att den första forumtråden skapats där inga som helst meningsskiljaktigheter finns mellan användarna utan där alla verkligen är helt eniga!
Helst Aftonbladet/Expressen, men absolut att jag kan fixa en artikel i Fenix om fenomenet. Väldigt bra idé!Ja, där skulle jag möjligen kunna bistå. Antar att det dock inte är Fenix du tänker på i första hand, men nog hade detta kunnat vara intressant även där? Vid närmare eftertanke är ju detta faktiskt också en sorts rollspelshistoria - förfalskade rollspel som handelsvara. Alltså ungefär som att förfalskad konst är en del av konsthistorien.
Jag skulle vara mindre uppbragt om de skrev att det är kopior faktiskt.Jag kan göra ett försök: på nittiotalet köpte jag kopierade DoD-böcker som ung tonåring från DN’s köp och sälj-sidor, så det de håller på med är en helt autentisk del av nostalgiskt rollspelssamlande.
Det här kanske vi ska belysa lite mer. Är det den säljaren som haft danska häften där en del tom varit inplastade som ska vara förfalskningar?1. Jag är glad att jag köpt alla mina böcker (förutom de norska/danska böckerna som är förfalskning) för lääääänge sedan.
Ja, jag gillar att det är en så konstig och ny vinkel på rollspel. Jag har telefonnumret till Kallinge-paret om du vill ringa eller skicka SMS till dem. Det skulle förmodligen bli en oerhört märklig men (av andra) uppskattad intervju.Helst Aftonbladet/Expressen, men absolut att jag kan fixa en artikel i Fenix om fenomenet. Väldigt bra idé!
Nu har jag dålig koll på alla ÄVentyrsspels saker då jag har nästan allt, men jag tror inte jag sett dem på ett tag.Kanske dags för aktion mot den skojaren med?
Jag gav ett grönt och tänkte inte mer på de förrän Måns petade på mig. Då hade jag dock redan gett grönt betyg. Jag är inte 100% säker på att det är kopior, men mängden han sålde ett tag tenderar att styrka det. Finns massa tips i Tinas post så borde egentligen gå in och granska dem, men känner att jag inte har riktigt orken för det just nu.Det här kanske vi ska belysa lite mer. Är det den säljaren som haft danska häften där en del tom varit inplastade som ska vara förfalskningar?
Ingen av köparna verkar ha märkt det isf då hen fått grönt betyg från alla.
Oj, det låter som ett större journalistiskt grepp än vad jag är bekväm med.Ja, jag gillar att det är en så konstig och ny vinkel på rollspel. Jag har telefonnumret till Kallinge-paret om du vill ringa eller skicka SMS till dem. Det skulle förmodligen bli en oerhört märklig men (av andra) uppskattad intervju.
Du kan ju alltid skicka ett SMS och se hur det landar… De kanske blir glada av uppmärksamheten? Jag har sett märkligare reaktioner än så.Oj, det låter som ett större journalistiskt grepp än vad jag är bekväm med.
Men jag har börjat planera en artikel nu. Mycket bra idé, den kan vara viktig även utan uttalanden från de misstänkta.
Ja, jag skulle gärna ha med lite vittnesmål från de som blivit lurade. Ser med spänning fram mot om dina exemplar är förfalskningar! Det skulle ge verklig tyngd!Du kan ju alltid skicka ett SMS och se hur det landar…
Att få tag på dem (oss?) som blivit lurade är nog enklare.
Vi kanske kan snacka om det på spelkongressen?Om det är så att artikeln skulle bli bättre av en intervju med bedragarna men att det känns obekvämt att ringa så skulle jag kunna göra det.
Absolut, det låter bra!Vi kanske kan snack om det på spelkongressen?
Grejen är att eftersom det handlar om Tradera så kan faktiskt MSM vara intresserade. Att det handlar om rollspel är ju bara viktigt för oss, men att Tradera säljer kopior via sin plattform är allmänintresse. Så det är inte omöjligt.Om Dilandau har några hållhakar kanske vi kan förvänta oss ett helt uppslag i Aftonbladet eller ETC?
//EvilSpook