VARNING! Kopior säljs som original på Tradera

Oscar Silferstjerna

Årets örebroare
Alltså - jag börjar ju bli lite sugen på att köpa ett hemmabygge av de här jepparna nu. Det har ett kulturhistoriskt värde efter denna fantastiska tråd.
Ja, det är svårt att bortse ifrån att en viss komik emellanåt infinner sig… Samtidigt är det mindre lustigt att bli blåst på exempelvis några hundralappar och få en tafflig datorutskrift i brevlådan. Själv hade jag inga problem med att hålla mig för skratt. Jag blev mest förbannad.

Om du av rent kulturhistoriskt intresse vill köpa något av säljaren finns det förstås inget som hindrar dig från att kontakta honom på Facebook. Han har, enligt egen utsago, ont om pengar, så han säljer säkert gärna fler grejer. Antar att det funkar ungefär som POD, alltså att du kan få i stort vad du vill utskrivet och hemskickat. Men lagligt är det förstås inte.

Last edited:

damogn

Swordsman
I ett mailutskick från Tradera står även

I samband med detta förtydligar vi villkoren för köpare och säljare vid retur av en vara som omfattas av köparskyddet. Vi har uppdaterat informationen om vårt arbete med innehållsgranskning, dina rättigheter som kund och din skyldighet att lämna korrekt information.

Myling

Vandöd pirat
Vär egen pappersarbetsmästare lade just upp den söndermålade Trakorien på Rollspelstorget som "fint skick".

Inga fejks än verkar det som. Men det kommer nog snart om han lyckjas sälja den här.

Oscar Silferstjerna

Årets örebroare
Vär egen pappersarbetsmästare lade just upp den söndermålade Trakorien på Rollspelstorget som "fint skick".

Inga fejks än verkar det som. Men det kommer nog snart om han lyckjas sälja den här.
Är häftet redan sålt eller vad hände? Hittar faktiskt inte posten i FB-gruppen.

Myling

Vandöd pirat
Annonsen har åtminstone försvunnit. Jag tyckte boken såg rätt risig ut så jag har svårt att tänka mig att den ska ha fått ett övertygande bud så pass snabbt.

Direktlänk till annons: https://www.facebook.com/groups/149...0jztJIaTEa1ZIBTj_O4Jlfv8QfBoZje&__tn__=,O,P-R

Ser den inte i gruppen rakt av av någon anledning. Är en person som frågar om den är målad och herr bedragare gör som bedragare gör och säger att det är ett utställningex som kanske är solblekt. Någon som känner admin där kanske borde säga vem som har infiltrerat gruppen.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Så när för många frågade varför den var målad och om han var samma person som sålda förfalskningar på Tradera så tog han ned annonsen. Hans annons med den målade Drakar och Demoner är dock kvar. Tycker lite synd om köparen.
Kan någon länka till den andra annonsen? Jag tror han blockade alla som skrev något negativt.