Nekromanti Vart sitter NI

Lord Renisis

Warrior
Jaa.
Vart sitter ni när ni skriver era inlägg. På jobbet? I skolan? Med en laptop på muggen? På ett IT-cafe? Hur har ni det där ni skriver? Varmt? Kallt? Ordning o reda? En enda stor röra?
Jag vill veta allt!! :gremlaugh:
Själv är jag i min tomtestubbe som just fick ADSL och sitter gör jag vi ett skrivbord i mitt sovrum. Stolen jag sitter på är en vanlig skrivbordsstol osv.
Hur gör ni andra? :gremconfused:

Troberg

Sinister eater
Vart sitter ni när ni skriver era inlägg. På jobbet? I skolan? Med en laptop på muggen? På ett IT-cafe? Hur har ni det där ni skriver? Varmt? Kallt? Ordning o reda? En enda stor röra?
Jag vill veta allt!!
Jag sitter oftast hemma i mitt datorrum i källaren, vid min huvudmaskin och skriver medan jag tittar på film på andra skärmen från vänster. Browsern med forumt ligger på trean och på fyran har jag Miranda (som ICQ och MSN fast bra), winamp och lite andra ströprocesser. Ettan använder jag sällan, den är för långt ut.

Stolen är passagerarsätet från min gamla Honda Civic CRX, monterat på ett skrivbordsstolsunderrede. Världens mest krocksäkra skrivbordsstol, med rumpvärmare som tillägg!

Till skillnad från Chrull så är jag normalt sett påklädd när jag skriver. :gremgrin:

Foggmock

Myrmidon
Antingen i mitt extremt kaosiga rum vid mitt extremt kaosiga skrivbord och trängs med min TV. Layouten i mitt rum är rätt.. kaosig så teven står på skrivbordet för att allt ska få plats.

Eller vid min än så länge välstädade arbetsplats i skolan vid min maskin som trängs med PLC-system, hissar och cylindrar på raster enbart, då min lärare halshugger mig om jag pysslar med annat på lektionstid.

Alternativt loggar jag in från jobbet när det är som segast, och då sitter jag på olika plats varje gång. Kan ju nämna att det är samma maskiner i skolan som på jobbet av en slump. På jobbet kan man dessutom höja skrivbordet och STÅ och foruma. Det ni.

Eller, i extrema nödfall, loggar jag in från en kompis och skriver nått panikinlägg.

Johan K

Gammal & dryg
Mestadels hemma...

För min del så sitter jag & ugglar framför datan hemma hos mig. Enklast så, så slipper man bli störd av en massa ungar när man är på jobbet..
bäst är det åxå om man har lite kaffe elelr nått sådant en regnig kväll... Då känns det ju lite extra mysigt !!

/ Johan K, som tänkte beställa lite DoD6-böcker.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag har besökt forumet från min förra och min förrförra arbetsplats; hemifrån vardags-/arbetsrummet; hemifrån mina söners rum; från ett Internetcafé i Quito, Ecuador; från min svärfars köksbord i Jämtland; från Herr Nils sons sovrum; från Magnus Seters sovrum; från Magnus Seters vardagsrum; från Magnus Seters dator på hans jobb; från SEB:s huvudkontor i Rissne (från Johan Rheborgs frus arbetsdator, faktiskt); från mi4e:s Zidangokontor i Stockholm; och säkerligen från ytterligare några platser.

Stående, eller sittande på vitt skilda stolar, pallar, bänkar eller kökssoffor.

Just nu sitter jag i mitt vardags-/arbetsrum, på en vit kontorsstol från sjuttiotalet, framför min sprillans nya Fujitsu-Siemens P4 2,4 GHz-dator (nåja, snett framför i alla fall, rakt framför mig har jag en Flatron L1910B-skärm och ett trådlöst Logitech iTouch-tangentbord).

Var det nog med detaljer, eller vill du veta mer?

ripperdoc

Myrmidon
Perversa nöjen [OT]

Det låter som en pervers hobby, att samla ställen man besökt forumet på. Givetvis måste man ha en kamera för att ta ett foto av sig vid arbetsplatsen, sedan är det bara att ta sig ut och "göra det" på alla möjliga tillåtna och icke-tillåtna ställen. :gremgrin: Exempelvis under ett köksbord, i en rättssal, i en pool eller på en dromedar genomkorsandes Sahara :gremsmirk:

Dante ligger överlägset först, misstänker jag, så vi andra får ha honom som förebild i vår jakt på nya spännande ställen att foruma på!

/RD

Man Mountainman

Storsvagåret
Frågan är osedvanligt relevant just nu eftersom dumtelia tar 18 dagar på sig att flytta ADSL-abonnemanget till min nya bostad. Därför ahr ajg bara tillgång till forumet från skolan, där jag sitter på biblioteket och skriver. Bara sju dagar till, Dnalor.

Troberg

Sinister eater
Re: Perversa nöjen [OT]

Dante ligger överlägset först, misstänker jag, så vi andra får ha honom som förebild i vår jakt på nya spännande ställen att foruma på!
Ha! Jag har suttit i en lägenhet i Amman, Jordanien, på ett internetcafe i Amman, på internetcafe i Aqaba (med arabisk windows...), på flygplatsen i Wien (efter att ha missat anslutande flyg med cirka 6 timmar...), från mina föräldrars dator, från jobbet, från mina egna datorer (åtminstone 7 olika...), från min syrras dator i Uppsala, på Lokomotivs dator, på Gröntuvas dator, på noones dator, på handdator med trådlöst nätverkskort, på min bärbara i trädgården med en iskall pilsner med mera.

OK, jag har inte fotobevis, men det har inte Dante heller.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Vart jag sitter?

Antar att min förvirrande närvaro på forumet, men ack så direkta frånvaro från ICQ fick dig at ställa fråga... :gremtongue:

Det finns naturligtvis en alldeles logisk förklaring till det. Jag sitter antingen hemma där jag har ICQ, IRC och MSN igång. Sitter jag inte där så sitter jag i skolan på någon av mina otaliga tråkiga datorlektioner.

Jag har inte suttit och surfat på några konstiga ställen. Det är skolan, hemma hos kompisar och hemma hos mig (även om hemma hos mig är rätt konstigt) som gäller för surfandet. :gremsmile:

Ymir

Liten kantbaron
Re: Perversa nöjen...indeed. [OT]

...och jag har suttit på biblioteket i Tollarp och omgiven av översöta japanska skolflickor i en datasal i Yokohama, och åtminstone det senare tycker jag att jag förtjänar lite creds för :gremwink:

- Ymir, kändes sig förvisso ganska...distraherad...vid det tillfället.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Hemma, bakom ett mycket skitigt tangentbord (vet någon hur man rengör sådana förresten? Har provat allt, men till min förtret fortsätter nya organismer att uppstå med jämna mellanrum, och en del av dem är ruskigt svåra att ta kål på) med en kall Karhu i handen :gremwink:.

I rummet är allt en enda röra där allting är överst. Små gula lappar i så stora mängder att man kan bygga ett mindre hus av dem är klistrade överallt, och då och då kommer en liten hund insmygande och lägger sig på mina fötter :gremgrin:.

Övriga ställen jag har suttit på: Hos kompisar, på skolan (som jag nu har gått ut), på KONTORET <font size="6">(obs obs, jag hade ett kontor :gremwink:)</font size> på sommarjobbet som nu har slutat samt på trafikskolan.

Storuggla

Champion
Jag brukar sitta hemma framför min dator och glo på forumen. Tidigare brukade jag logga in när jag var på jobbet också, men nu jobbar jag knappt längre. Men jag kanske skulle logga in via LHS? Bara för att nördifiera deras nätverk?

Storuggla, blev kallad rollspelare idag

chrull

Stockholm Kartell
Tja. jag har gjort det från diverse ställen. massor med datorsalar i olika skolor, från datorer hos kamrater över hela sverige, från årsta postterminal...
hm

men främst så är det ju här. i min härligt röda stol framför ett mindre härligt datorbord fyllt med härliga saker.
Dessutom är jag naken ibland, men säsongen för det börjar ta slut...

chrull

Troberg

Sinister eater
Hemma, bakom ett mycket skitigt tangentbord (vet någon hur man rengör sådana förresten?
Rödsprit. Finns inget bättre. Gör bara inte misstaget att använda rödvin.

Feuflux

omjonasson.se
Jag sitter ju här

Frågan är osedvanligt relevant just nu eftersom dumtelia tar 18 dagar på sig att flytta ADSL-abonnemanget till min nya bostad. Därför ahr ajg bara tillgång till forumet från skolan, där jag sitter på biblioteket och skriver. Bara sju dagar till, Dnalor.

Så det är därför man inte sett till dig på sistone, jag sitter ju här och väntar på ditt gäststrip till d12 som du hade fixat (om jag inte kommer ihåg fel).

För att svara på Renisis fråga så sitter jag alltid hemma och forumerar, dvs på en gammal skrivbordsstol med börjande glapp i ryggstödet. Precis till höger om datorn står en tv (i ungefär samma storlek som datorskärmen också) och oftast är båda igång. Eller nja, sommaren hos familjen ändrade mina vanor en del, så nu är tv:n faktiskt avstängd med 90% sannolikhet eller så.

En dammallergiker skulle avlida om han/hon satte sig vid mitt skrivbord... :gremtongue:

Lord Renisis

Warrior
Andvänd bara[OT]

Andvänd bara gummihandskar....Man vet ju aldrig vad man kan få för sjukdomar när man kör fingrarna över err tangentbord :gremgrin:

Insignia

Swashbuckler
Just nu sitter jag i datasalen på Företagarnas Folkhögskola. Annars så har jag loggat in från radhuset där jag bor, turismkontoret och lånedisken (fy på mig!) på Oxelösunds bibliotek, samt en källarlägenhet på Long Island.

Foggmock

Myrmidon
Nej, han heter Janne. Alla personer som någon gång använt orden 'släpig röst' har hämtat information från denne mannen. Om andra har släpig röst, har han _släpig_ röst.
Och han är extrem intolerant.

Helmgast
Nu sitter jag i en lite för låg lila fåtölj med fotpall i min källare framför en AMD XP 2000+/Win 2000. Annars siter jag i mitt rum med en PII 350/Win 2000, antingen sittandes på sängkanten eller liggandes med föterna på huvudkudden. Anslutningen är Telia ADSL 0,5 Mbit/s.

Jag har som enda utlandslogin suttit på internetkafé i Kroatien.