Bra med lista Impetigo!
Det här är min från mest röd till minst.
Tack för svar Yem_86. Om jag förstår dig rätt så la du en röst för att det är din stil att alltid lägga en röst tidigt i spel? Det kan det ju vara, samtidigt som jag tycker att det är en ganska svag motivering.
Rasmus kan absolut vara en slick ulv som utnyttjar faktumet att han är på lajv för att kunna glida under radarn, men än så länge vill jag tro att han kommer vara med mer i spel fr o m söndag.
Sidd gjorde en ordentlig entré, men har sjunkit tillbaka, något som väcker ett litet orosmoln inom mig.
Martin är ju robust men är också han ganska inaktiv. Läser inte Yem alls.
Empiricus verkar vara med och det gillar jag, även om han förstås kan spela så som skicklig ulv. Jag hade gärna sett mer om resonerande dock, tex kring hur vi kan förstå siaren i det här spelet.
För att göra mer nytta i ögonblicket:
Röst: Sidd
Sidd, hur bedömer du Yem? Är du nöjd med hennes resonemang?
Ja men tjenixen
Jag försökte lite hurtigt men har inte nått smart att gå igång på tycker det inte finns så mycket att göra med spelupplägget.
I början tyckte jag tänkte jag att det fanns nån vitts med att gräva i vilket spel det är och hade en massa funderingar men efter att jag fattat att det är slumpat 1/6 chans på vad som och väktaren och siaren ligger lågt samt att ulvarna vill ligga ännu lägre så de kan nattmörda i fred så liksom dog min fart med den insikten.
Det är så lugnt med att alla säger typ hej och undrar vad andra tycker så även jag tänker att det är bäst å chilla lite.
Min lista hittills:
OBS jag tycker det är allmänt för lite att gå på hos nån!
GRÖNaste:
Yem : Välkommen, stabilt, missade F-upplägget vilket jag inte tror en ulv skulle Gjort. Yem är ju med och efter att jag inte fattat dennes första post så förklarades det
(vilket ju mest sätter mig i dummare dager). Jag är nöjd.
Impetigo. : verkar missat upplägg F vilket en ulv ej skulle gjort, gräver i upplägg och möjliga senarion beroende på om det blir nått nattmord el ej.
Martin : teoriserade bra runt hur Siaren bör agera
Basenanji : aktiv vilket är bra för byn, röstar Empi, varför försöka rädda Rasmus?, tilbakakaka på Yem,
RÖDsvårbedömdaste:
Empiricus : skriver hej, röstar Rasmus, röst Martin?
RasmusL : skriver kort hej, lajvar
Jag har ytterst svårt med deltagare som ej deltar. Det hjälper scumfraktionen bara mer med en spelare som inte bidrar i jakten på buset. Jag är egentligen nöjd med min röst på Rasmus men visst jag kan börja hoppa runt lite för att få till lite mer action.
Utifrån mitt övergripande resonemang med att jag tycker Martin är grönare (visserligen redigt lågflygande) och att jag tycker Empis röst på Martin sticker är konstig så:
Röst: @Empiricus
Vad tycker ni om dessa tankar?
Empi håller du med mig om mina funderingar?