Empiricus loggade rätt så precis in efter en förmiddag i andra göromål. Så jag har inte riktigt haft att ta ställning till röstbyte än.
Byter jag röst så är det ju för att min röst skall göra nåt jobb. Och det skall den i så fall göra tills RasmusL kommit till en dator och kan tömma sitt hjärta för oss innan rundans slut. Gissningsvis har alltså RasmusL börjat plita ner sina tankar kring klockan 17 om hans ovan nämnda tidsplan stämmer.
Det är ju runda ett så det går liksom bara att få så mycket känsla för hur grön eller röd nån är när det verkligen inte finns nått i facit från utröstningar eller nattmord att haka upp det på.
Men i mina ögon just nu så är du ju ändå skummast, varken Yem eller Sidd har gjort nåt som gör att de flyger upp högt i min misstankelista. Impetigo har bra inlägg men är också historiskt sett bra på det oavsett mängd päls och jag har svårt att få nån feeling där runda ett. Basse känns nästan alltid ulvig för mig, det är inget nytt och jag har som alltid besvär där med att inte bejaka min bias. RasmusL eller Basse som kumpan till dig om ni är tre, annars kan nog vem som helst av er funka som singelulv. Eller alla tre som trio med
bumba ulvar.
Så i listform, grön till röd:
Yem
Sidd
Impetigo
Basse
RasmusL
Martin3
Vad gör jag med min röst då? En röst på Sidd eller Yem är inte aktuell, när jag läser igenom dem just nu så hittar jag inget där jag i stunden vill gräva djupare i.
Impetigo kanske är ett alternativ, I har exakt samma ordning i sin grön till röd-lista i dag som i går och den enda analys eller åsikt jag hittar från Impetigo av posterna som producerats från förra listan till denna är detta:
Basse är också rimligt som alternativ, det kändes ju på de där posterna som att Basse eventuellt haft nån typ av sekundärkommunikation med RasmusL som färgat hur han ändrade åsikt om att rösta på RasmusL i går.
Du är ju min högst misstänkta denna runda, i alla de grunda misstankar som finns generellt en runda 1. Så det är ju troligast att det är på dig en slutlig röst hamnar, men vi ser hur rundan utvecklar sig.
Vi kör så här:
RÖST: @Impetigo
Du har samma grönrödlista nu som i går förmiddag, kan du utveckla med lite mer analyser kring varför den ordningen? Varför ställer du inga frågor?