Re: Liten analys av deltagarna
RealDream
Han ligger rätt långt ner på min lista över misstänkta. Men det är nåt som är skumt, jag tycker han spelar alldeles för bra för att vara total nybörjare. Det låter kanske märkligt men jag kan verkligen inte få ihop hans spel med någon som varken är nybörjarvarulv eller nybörjarbybo, det är analyser, resonemang, egna intiativ, ifrågasättandes av andras osv. Och att han spelar för bra är väl också det enda i mina ögon som gör honom misstänkt nu, kanske är det så att han får tips från någon... Men nej, lågt ner. Noterar också att han hela dagen mer eller mindre försvarat Ubereil, kan vara en koppling att komma ihåg.
Feuflux
Jag tycker inte att hans senaste inlägg förändrat speciellt mycket. En fanatic som dessutom är the shredder? Skulle ju som sagt lika gärna kunna vara en skummis som en godis. I övrigt så gäller det jag skrev tidigare.
Lukas
Se tidigare inlägg, jag tycker att jag byggt ett ganska bra case på att det är något fishy med Lukas.
Markehed
Har varit väldigt inaktiv, men av det lilla han sagt så har jag inte fått några dåliga vibbar egentligen. Å andra sidan antagligen ingen större förlust för laget om han åker ut ifall han tänker fortsätta vara så här inaktiv i kommande rundor.
Måns
Är en annan spelare som jag tycker varit förvånansvärt inaktiv. Han verkar ha rätt lite intresse i vem som åker ut, och till och med när han gör en analys av alla spelare så är det väldigt mycket "å andra sidan". Rädd för att ta ställning tycks det och röstar sedan "lätt" på någon som varit inaktiv. Nä du Måns, som du själv sa "Jag har ögonen på dig"
Ubereil
Har inte heller varit speciellt aktiv, har dessutom spelat väldigt nybörjarmässigt med ganska tunna resonemang och en vilja att flacka med blicken. Men jag tycker att hans outande kändes rimligt och hans agerande under pressen där ett tag också väldigt trovärdig. Men allt annat pekar tycker jag mer mot att han är varulv än att han inte är det, också på listan mao.
Vimes
Lite samma sak här. Jag tycker jag byggde ett bra case tidigt, han försvarade sig över förväntan. Jag försökte provocera fram en reaktion som jag sett från förra varulvsspelet det var att han i ett par inlägg förra gången (då han alltså var scum) skrev överdrivet genomtänkt och det märktes att han valde varje ord för att inte göra bort sig (speciellt tydligt var det att han hela tiden såg till att få in ett "vi" före eller efter bybor). Den här gången så tycker jag inte att han agerat eller reagerat så och jag är väldigt nöjd med mitt drev mot Vimes då det nu gjort att jag kunna flytta över honom till den andra sidan.
Purgatory
Går nu igenom hans inlägg igen och helvete vad det pingar. Hans panikoutande känns fortfarande jävligt skumt och motiveringen att han vill att det ska ge argument för rösterna på honom är väldigt svag. Dessutom skulle då anledningen vara att han inte skulle vara speciellt aktiv, och nu sitter han ändå här precis innan deadline och förbereder sig för att fälla avgörande yxan "bara så att inte slumpen ska få bestämma".
Vicotnik
Jag har väldigt lite misstankar mot honom. Kanske beror det på att jag är överens i de flesta resonemang och argumentationer som han fört, att vi helt enkelt har en liknande approach till spelet, men helt ärligt så är det typ inget som pingar.
Björn den gode
Är den jag litar mest på.