Analys av deltagarna
Björn den gode - har gått stenhårt fram mot Vimes, och har gjort det skickligt då det faktiskt startades ett drev mot Vimes (inte bara röstmässigt), men Björn har varit skicklig på en annan sak också, och det har varit att sprida ut rösterna. Så fort ett drev har startats så har Björn kommit med en egen teori och kört på det. Folk har hakat på ännu en gång, trots att det fanns drev som man lika gärna kunde ha hoppat på, eftersom anklagelserna mot Feuflux är precis lika lösa som de var mot Vimes (det finns belägg, det håller jag med om, men återigen väljer Björn att gå sin egen väg och skita i att pressa folk, trots att han själv förespråkar outning vid press endast.) Jag anklagar Björn för att ha spridit ut röstningen (sedan om det är med flit eller ej, vet jag inte). Det ska mycket till för att Björn ska gröna sig i mina ögon faktiskt, men intresset verkar inte finnas att dreva mot honom (Lukas och mig undantaget). Dessutom skriver du mycket och skulle det vid en utröstning av Björn visa sig att han var bybo så har vi mist en av de mest aktiva, vilket talar för att jag vill ha aningen starkare bevis mot dig för att lägga min röst här.
Feuflux - Master of the varulvsspel (men har för mig att han aldrig spelat själv). Well. Feuflux har varit väldigt inaktiv, och framförallt inte produktiv. Det dök upp en lista på outningar, utan teoretiserande eller övriga åsikter. Han har inte gett sig in i några argumentationer alls, utan har spelat väldigt safe. Otroligt laid back.
Lukas - Bulldozern. Krossade Björns 'analys' av Lukas och ställde Björn på kanten när han kritiserade hans röstning. Dock börjar Lukas väldigt svagt, något som jag mer tror är kontentan av att han inte ville göra bort sig i den här rundan. Men Lukas tinglar lite försiktigt på min radar, ändå... Lukas har tagit det väldigt lugnt och inte gått till angrepp mot nån, förrän mot Björn då.
Markehed - Mest inaktiv. Är han varulv pga det? nej. Men det finns mindre att gå på då. Markehed har varit fruktansvärt dålig på att motivera sina röster. Han lade t.o.m. ned sin röst när det poängterats att drevet mot Übereil var över. Jag tycker inte att det verkar som att Markehed har någon ryggrad och fattar inga beslut själv, och det gör ju att han aldrig kommer säga nåt som irriterar folk. Nej. Markehed plingar starkt på min radar.
Måns - Inaktiv i början, men nu är han med i matchen. Han gjorde en megatabbe när han sållade sig till Übereil-drevet utan nån som helst motivation. När han väl backade upp det var det som en perfekt återgivning av tidigare drevare (Markehed och Vic). Han ursäktade sig och hintar om att han är Gobbo, något som inte alls i det här läget är värt nåt. Det verkar ha gått obemärkt förbi eftersom ingen tagit tag i det, men jag tänkte länge att det inte spelade så stor roll (och det gör det ju inte heller. hinten ger inte ett skit). Dessutom har exempel-rollen rasen Gobbo, Vic outade Gobbo och Purgatory har också outat Gobbo. Av alla dessa är det bara Purgatory som har outat vid press (och den pressen var inte värst stor). Måns har som sagt börjat lira nu (och en ursäkt var att han var sent ute och det tog lite tid för honom att läsa och begrunda, helt ok anledning imo.)
Purgatory - Drevet mot Purgatory gav inte ett skit egentligen. Det blev aldrig särskilt stort. Purga har dessutom inte skrivit fasansfullt mycket som har plingat nånstans hos mig. Det är modigt gjort av honom att hinta att han antingen är Goblin, Bombardier, Looney, Fanatic, Pogoe eller Troll, när exempeltextens rang inte har något av dem, utan ingår i en helt annan lista. Det är ingen som har huggit på det, mer än jag, så kanske innebär detta att vi har andra inom det området. Nu är det ju redan uppenbart att jag har outat att jag inte har rangen Goblin, Bombardier, Looney, Fanatic, Pogoe eller Troll, men det var egentligen ganska uppenbart redan när jag diskuterade det med Purgatory. Jag kan nämligen inte bekräfta Purgatorys outning, men det kanske några andra kan. Please do i så fall.
RealDream - Well, jag lämnar analysen av mig till någon annan. Det känns rimligast. Det här är mitt första spel och jag känner att jag har blivit bättre och bättre för varje inlägg.
Übereil - Jag tycker fortfarande inte att han har varit skum nån gång, och framförallt inte nu när han har outat. Jag har inte så mycket mer att säga om Übereil faktiskt.
Vicotnik - Ganska passiv och bestämmer sig för att outa först av alla. Då outar han nåt som står i exempeltexten. Han kan dessutom nu luta sig tillbaks och säga att andra kopierar honom. Easy... Jag tyckte att han överreagerade kraftigt på Übereil och sedan har han förklarat sig väldigt enkelt, å andra sidan har jag inte ställt på honom särskilt för det heller.
Vimes - Föremål för nästan allas attention, men kom i slutänden väldigt billigt undan. Utan att ens behöva outa någonting. Jag tycker dock att det var Björn som lyckades göra en höna av en fjäder i det här fallet. Jag känner för tillfället att jag har tömt ut vad jag har velat ha sagt om Vimes. Han plingar inte mer än någon annan för tillfället.