Ja, det gjorde jag naturligtvis.Jag tror du tänker fel här
Det här räknade jag ut alldeles själv, faktisktAtt som det hintades belöna de mest aktiva är förstås bara dumt eftersom man inte vet vilket lag dom tillhör och det absolut sämsta som kan hända är att scumsen får stjärnor.
Nä precis... men att sprida ut rösterna gynnar ju varulvarna mer, eftersom det då blir mindre segermarginal att knipa MVP på. Se till att nominera är väl egentligen det enda man kan göra då.Berätta inte vem du nominerat/tänker nominera! Då kommer nämligen den som flest nominerar bli en väldigt enkel måltavla för ondingarna under natten.
Det lilla jag kollat på Blood Bowl så uppsnappade jag att alla medel var tillåtna, även att muta domaren... så det kan ju mycket väl vara så att varulvarna kan manipulera med MVP. Men jag ställer mig fortfarande frågande till om det är en fördel att känna till världen.Nominera någon. Nu tycker jag visserligen att introtexten hintar att det bara är bybor som kan nominera, men det står ju inte uttryckligen att inte scummisarna också kan nominera/manipulera nomineringarna på något sätt, så för att lämna så lite som möjligt till dom är det viktigt att alla bybor nominerar någon.
Du har rätt på första punkten. Det brukar aldrig vara så varför jag inte tänkte på det. På andra punkten så är svaret att vi inte vet, det normala är att dom får döda en varje natt men charmen med såna här temaspel är ju tydligen att man inte ska veta vilka regler som gäller. Skulle dock bli mycket förvånad om man ändrat på just den här punkten då det liksom är en av grundstenarna i varulvsspel.+ Om vi utrustar en bybo med en döda-deltagare-förmåga från MVP så har vi ju alltid en möjlighet att slå från underläge.
Fundering: Har varulvarna oändliga night kills, eller måste de förtjäna dem precis som byborna?
Att följa ett varulvsspel i trådatläge är väldigt jobbigt och svårt. Enda gången som jag själv går över till att läsa i platvisning är då jag kör varulvsspel (med inställning att vissa 99 inlägg per sida).RealDream said:men använder man platt visning så måste man ju läsa om typ alla kommentarer för att komma åt den man var ute efter... i trådad med rubriker måste det väl ändå bli lättare?
nu: sova, på riktigt!
Jag tror att två drev är ganska så optimalt då det tvingar skurkarna mer aktivit att välja vilket drev de vill stödja eller ifall de ska försöka starta ett nytt drev. Så två drev är en positiv sak enligt mig.RealDream said:Tjoho! Mitt första spel är igång! Drev var det... Vicotnik har inte postat än, men det har Purgatory, så jag tänkte hoppa på det drevet. Är det bra med två verksamma drev samtidigt?
Funderar lite på outning... Tänk på att vi inte har så många rundor att outa på, så jag tycker att vi ska gå aggressivt framåt.
Som jag tolkar det betyder det här att vi ska ha för vana att ALLTID motivera våra rösterBjörn den gode said:Yay!
Rösta inte slumpmässigt, inte i alfabetisk ordning eller något annat lika korkat skäl. Anledningen till att krank förespråkar att man som varulv ska spela precis likadant som man gör när man är bybo är för att det fungerar för honom, anledning till att det fungerar är för att han är rätt dålig på att vara bybo. Hans förmåga att alltid dra till sig hetluft är en sak (där är vi nog iofs flera), men en annan är det här med slumprösterna. Försöker man pressa krank på varför han röstade på X så är hans svar "slumpen" och det ger oss precis ingenting alls. Om han istället hade tänkt igenom det innan han röstade och kunde förklara varför han röstade som han gjorde, om det så var av taktik, så skulle vi ha något att gå på, men jag kommer konstant tackla dom som försöker gömma sig bakom nåt sånt här.
Nä, det är ju absolut inte någon självklarhet att alla har varsin klass/rang.Jag tror inte att alla 7 klasserna finns med utan kanske 4 möjligtvis 5 stycken klasser. Vilket skulle göra att det i alla fall finns två spelare i varje kategori.
Well... i exemplet står det mittfältare, så då kan vi kanske anta att det finns backar, anfallare och eventuellt även yttrar och målvakt... men jag har ingen koll på blood bowl. Positionerna skulle också kunna vara länkade till förmågorna... en back har en defensiv förmåga och en anfallare har en offensiv förmåga. I exemplet har inte mittfältaren någon förmåga alls. Det här skulle kunna vara en lika farlig outning som rang.Vad tror ni om positioner? vad kan de ha för innebörd? Kan position och förmågor vara kopplade till varandra?