Re: Outning.
Lukas said:
... mina misstankar på Feuflux bygger mest på magkänsla och där känns det som om Feuflux inte bidragit med något spec. han känns flyende och som han tänker riktigt noga när han skriver varje inlägg. ...
Det där om "tänker riktigt noga" kommer bli omgångens skämt när det det visar sig att jag är bybo. Väntar spänt på vad Vimes ska säga när/om jag åker ut.
Men "inte bidragit med något speciellt" känner jag om halva deltagarskaran, mycket baserat på att jag är usel på att analysera folk.
Rösta med hjärtat har det sagts i tråden och skulle jag följa det så skulle det bli en röst på Lukas som jag tycker hoppar in och röstar på mig med en motivering som känns "någon annan tyckte såhär och då tycker jag likadant" och sen är han tyst. Runda 1 snackades det lite med BDG. Resten av oss då Lukas? Eller är det enklast att som varulv hålla sig lite i bakgrunden?
Vimes tycker jag utstrålar "jag vet mer, men tänker inte avslöja det nu eller kanske alls, ha!" vilket ju inte hjälper någon annan än honom själv.
Vimes said:
Jag funderar över det här med att BDG och Feuflux skulle kunna vara varisar tillsammans, och jag får intrycket av att det är något som inte stämmer med BDGs reaktion på detta. Ska återkomma i frågan.
Vimes said:
(Jag är sugen på att rösta på Purg, men håller min röst på Feuflux för tillfället. Det finns en annan grej med honom och BDG som jag måste kolla upp.)
RealDream och Übereil tycker jag känns grönast på plan. Synd att en av er röstar på mig, men att jag bidrar för lite är omöjligt att säga emot.
Sen beröm till Vicotnic. Jag orkar inte e mig in i någon stor analys av dina tidigare spel, men en känsla jag har är att du både i Mutant(bybo), Western(varulv) och här(varulv?) spelar med någon sorts "minsta ansträngning". Du gör inlägg/analyser när det behövs för att inte sticka ut som passiv och gör det så bra att det alltid finns bättre misstänkta för de flesta spelare. Grattis, jag kommer aldrig att lita på dig igen.
Björn den Gode tror jag är framröstad som MVP. Kan ge mig tusan på att jag sett honom hinta om det någonstans men jag lyckas givietvis inte hitta det. Om han är det så har han poäng till Block/Dodge eftersom han röstade på den som åkte ut förra rundan. Sitter vi på 3 vanliga varulvar och 2 bybor ryker nu så är det 3VS3 och då vinner varulvarna på 50%. Dessutom kan BDG med en Block döda en annan spelare och då kommer det att vara 5 personer som startar nästa runda. Allt bygger förstås på antaganden.
Purgatory är den jag på något vis haft minst åsikter om. Ja jag tycker att det finns klara varulvsanklagelser mot honom, men om han är varulv, vem ska jag gröna för att få plats på varulvslistan?
Ni ska få mer outning också. Det är RAS jag kan sia, och Purgatory är verifierad som Gobbo.