Lukas din fuling
Ok alltså som jag sa det man borde göra nu är att gå tillbaka och analysera allt. Det orkar jag inte. Men det är en sak som verkligen skriker mot mig just nu och som jag dels känner mig rätt nöjd med att ha listat ut och dels gärna vill dela med mig av.
En vis person said:
<ul style="list-style-type: disc">[*] Ljug aldrig. Det är av yttersta vikt att man som bybo håller sig till sanningen (ulvarna får gärna ljuga så kan vi rösta ut er när vi kommer på det
. För det första så skapar lögner i allmänhet förvirring, för det andra så är just motsägelser och lögner något som vi kan få fast ulvarna på* och för det tredje så vill jag kunna lite fullt ut på er när ni är döda att det du sa faktiskt var vad du trodde och menade**.[*]
Om du ljuger så se för all del till att inte ta med dig lögnen ner i graven. Alltså om man känner att man vet vad man gör och man tror att ens plan kommer ha stor chans att ge något bra så kan det i yttersta undantagsfall vara ok att ljuga men då berättar man om detta innan dagen är slut och man är beredd på att folk kommer misstänka dig lika mycket som den du på det här sättet tror dig ha avslöjat, nån gång kan det ändå vara värt det.[/list]
En annan person (Lukas) said:
nu kommer den tunga sanningen:
Jag ljög förra rundan om att jag satt på information och för att göra saken värre kommer jag inte att kunna berätta varför jag gjorde det. Eftersom jag tror att varulvarna skulle tjäna mer på det.
Jag inser att det här är illa eftersom det måste ses väldigt misstänksamt ut från ert håll men jag är en bybo vars plan har spruckit totalt. (seriöst varför kan inte varulvana göra som jag tror de kommer göra)
Så ska vi vinna det här så måste vi ta en varulv den här rundan
Och nu ska jag komma igång med analyser (dock inte i kväll)
Så det jag vill säga är en röst på mig dömer oss till döden
En annan person under runda 1 (Lukas igen) said:
Jag tycker att Björn den gode har uppfört sig lite konstigt under spelet.
Han börjar med att skriva en lång lista på ”tips” där det mesta han skriver är uppenbart
BDG said:
Citat:
Om du ljuger så se för all del till att inte ta med dig lögnen ner i graven.
Det här känns som ett enkelt sätt att gå in i matchen och få alla att tro att man vill hjälpa utan att egentligen göra det.
Ok det blev många citat nu, men alltså så här. Först blev jag väldigt upprörd över att Lukas ljög. Jag tänkte att det var fan tur för dig att du överlevde för vad hade hänt om du dött, jo då hade jag letat ihjäl mig efter hintar på vad du skulle kunna ha haft för information och antagligen baserat min röst på det om jag hittat nåt och sen hade du ljugit hela tiden och allt varit bortkastat. Men sen insåg jag att Lukas visste att han inte skulle dö under natten. Han visste också att det skulle verka misstänkt men att han skulle komma undan med det och dessutom förhala rundan genom att hävda att det vore för bra för varulvarna om han gick ut med det, men mer om det senare.
Jag skriver alltså att man inte ska ljuga, och om man ändå ljuger så får man absolut inte ta med det ner i graven. Lukas citerar mig på detta och han tycker till och med att det är så uppenbart att han tycker att de gör mig misstänkt. Om Lukas var bybo och kunde dö under natten, nog fan hade han tänkt en gång till innan han bröt mot något som han själv tyckte var så extremt uppenbart.
Men det var inte detta som var min största heurekaupplevelse. När drevet mot mig förra rundan tog så extremt slut så blev jag väldigt nöjd, i vanliga fall hade jag inte blivit det för när jag inte är misstänkt så dör jag alltid på natten. Nu försökte man inte döda mig, utan man dödade istället RealDream, det är inget konstigt i sig eftersom flera hade "grönat" honom (vilket ju förövrigt är riktigt dåligt att göra, varför hjälpa varulvarna med vem dom ska skjuta på?) men med så här få personer så är det ändå rätt naturligt att det händer.
Men jag tycker ändå att det är lite skumt att dom inte försökte döda mig, och så plötsligt föll bitarna på plats. Någon av varulvarna är ett Troll, och visste därför att det inte var någon idé att försöka döda mig.
Då så dags att börja outningen, jag är mer eller mindre säker på att Lukas är ett Troll och att han har två förmågor, den ena är att eftersom han är så stor och bufflig så är det inte så lätt att ha ihjäl honom, så första nattdödandet kommer inte fungera, den andra är att han varje natt får välja någon att döda.
Att jag vet det beror förstås på att jag också är ett troll och att det låter som i mitt pm att det är på grund av att jag är ett troll som första gången man försöker nattdöda mig så överlever jag.
Jag håller med om att det inte är helt självklart att han måste vara scum bara för att han är ett troll, indikationen där är mest egoistisk (ulvarna försökte inte döda mig alltså är det nån av dom som vet nåt, och jag outade mig ju som troll förra rundan). Men lägg ihop det här med hans övriga spel så är jag rätt säker på att vi faktiskt har en onding där, och då tycker jag inte att jag kan låta bli att skriva det här inlägget.
Ja, jag har nämligen funderat på om jag kanske gör bort mig jättemycket nu, kanske är det så att jag borde hållt käften och sen hoppats på att varulvarna skulle försöka döda antingen mig eller Lukas så att vi skulle få en extra dag på oss, men efter att ha läst om bomben som är på väg mot Vicotnik, och som om Vicotnik är varulv gör att vårt läge ändå är helt ok/väldigt bra, och om han är bybo gör att det inte spelar någon roll ifall varulvarna missar inatt (röstar vi inte ut en ulv kommer det då nämligen ändå vara 2 vs 2 imorgon och spelet vara över), så tycker jag det är lika bra att gå ut med det här, dessutom som sagt, allting ska ut idag, jag är övertygad om att det är bästa sättet.
Då så, det är alldeles för sent för mig att vara vaken återigen, imorrn ska jag förhoppningsvis hinna leva som jag lär och backtracka mina analyser ordentligt, men som sagt, om det här inte är ett hett spår så fuck it vad min pingare är off. Gonatt.