Nekromanti Varulv á la Blood Bowl - runda 3

Vicotnik

Den onde
Staff member
Ubereil said:
Vicotnik said:
Purgatory said:
Ja det är jag som skickade bomben, vilket också är min förmåga som bombardier. En gång i spelet kan jag skicka en bomb på en spelare så som jag har gjort nu. Eftersom jag också kan desarmera eventuella bomber jag själv får så känns det rimligt att det finns fler än jag som kan dela ut bomber, annars skulle jag inte haft den förmågan. Det är något som jag hintat om tidigare.
Okej, i och med att det är högst osanolikt att skums skulle ha förmågan till en extra kill så lägger jag ner min röst på dig.
Hur var det folk sa, tre varulvar->byborna har kraftiga förmågor, två varulvar->varulvarna har kraftiga förmågor?

Visst, en bomb känns lite väl (och om Purgatory varit varulv, varför då inte skicka bomben redan första rundan?), men man ska väl aldrig säga aldrig, antar jag.
Jag tycker det känns väldigt otroligt att skurkarna skulle ha en extra förmåga att eliminera yttligare en spelare. Komiskt nog så krävs det att jag kommer elimineras för att jag ska omvärdera min åsikt om Purgatory och han har gått från att vara den jag misstrot mest, till att bli den jag litar på. Sen kunde han ju skickat bomben till någon annan men men...

I och med att jag kommer dö och jag anser Purgatory som grön så är det bara fyra kvar.
Björn den gode är den som jag litar mest på och skulle bli väldigt häpen om det visar sig att han är skurk.
Jag tror det är störst sanolikhet att vi kommer hitta våra skurkar bland Lukas, Ubereil och Vimes.

Lukas

Mannen i Gult
Re: Lukas din fuling

[quote(citat(Då så dags att börja outningen, jag är mer eller mindre säker på att Lukas är ett Troll och att han har två förmågor, den ena är att eftersom han är så stor och bufflig så är det inte så lätt att ha ihjäl honom, så första nattdödandet kommer inte fungera, den andra är att han varje natt får välja någon att döda. ))[/quote]

Björn nu tycker jag du spelar pissdåligt
Första stora problemet i din anklagande mot mig är:

Varför skulle jag behöva vara ett troll för att vara säker på att jag inte skulle dö om jag nu var en varulv?
Skulle jag döda mig själv?

Nu har du dessutom avslöjat det jag inte ville avslöja min förmåga.
Ja jag är ett troll och överlever första dödande förmågan
Så min plan har varit att dra på mig ett varulvsanfall på så sätt skulle vi få en runda där ingen bybo dog.
Sen när jag fick veta att du var ett troll med så tänkte jag ”bra nu är sannolikheten stor att varulvarna försöker döda en av oss”
Så va fan håller du på med?
Jag tycker att du har slängt bort vårt ess i rockärmen

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Lukas din fuling

Som sagt jag har tänkt på det här:
Ja, jag har nämligen funderat på om jag kanske gör bort mig jättemycket nu, kanske är det så att jag borde hållt käften och sen hoppats på att varulvarna skulle försöka döda antingen mig eller Lukas så att vi skulle få en extra dag på oss, men efter att ha läst om bomben som är på väg mot Vicotnik, och som om Vicotnik är varulv gör att vårt läge ändå är helt ok/väldigt bra, och om han är bybo gör att det inte spelar någon roll ifall varulvarna missar inatt (röstar vi inte ut en ulv kommer det då nämligen ändå vara 2 vs 2 imorgon och spelet vara över), så tycker jag det är lika bra att gå ut med det här, dessutom som sagt, allting ska ut idag, jag är övertygad om att det är bästa sättet.
Men eftersom jag tror att 1. Du är varulv. och eftersom 2. Det inte spelar så stor roll längre om varulvarna missar ett nattdödande. 3. Jag ändå hade tänkt gå ut och avslöja alla mina förmågor idag (jag tror som sagt att alla ska outa allt), och då hade dom säkert ändå listat ut det.

Så tycker jag fortfarande att det var rätt spelat. Men jag förstår att du är lite överraskad av det här då det säkerligen inte ingick i din plan.

Men angående din fråga:
Varför skulle jag behöva vara ett troll för att vara säker på att jag inte skulle dö om jag nu var en varulv?
Skulle jag döda mig själv?
Nej så klart inte. Men för att inte framstå i dålig dager så var du tvungen att ha ett sett att motivera att du visste att du inte skulle dö, och då hade inte förklaringen "nä men alltså jag är varulv, det är lugnt" varit speciellt bra.

Sen vet jag inte om jag glömde, men för säkerhets skull

Röst: Lukas och alltså jag tycker det är dags nu att du outar allt (utom eventuella passiva förmågor / siarförmågor), efter alla outningarna kan det mycket väl uppkomma någon som är mer misstänkt än dig men om folk håller med mig om att du är mest misstänkt så är det alltså du som ska börja.

Björn den gode

Swashbuckler
Jag tycker det känns väldigt otroligt att skurkarna skulle ha en extra förmåga att eliminera yttligare en spelare.
Jag håller med, om Purgatory är scum så är han DTF (se dock mina tidigare inlägg om vilken sannolikhet jag ger detta).

Björn den gode

Swashbuckler
Sen som sagt det är dags för tempo. Jag anser att vi idag ska outa allt, att det ska ske i misstänktshetsordning och att man därefter ska outa alla passiva/siarförmågor, och att vi därefter ska rösta ut en varulv. Antingen får man nu extremt bra motivera varför vi fortfarande borde hålla på information eller så är det extremt störande att jag är den enda(och tills nyligen ingen) som har sin röst på någon! Tempo!

DesertRain

Hero
Jag följer BDG och röstar på Lukas, en bybo har aldrig orsak att ljuga. Däremot kan man låta bli att tala sanning. I Lukas fall har han klantat till det ordentligt och får därför min röst.

Röst: Lukas

Och lite outanden tack!

Lukas

Mannen i Gult
okej då ska jag komma ut med min roll (utan att citera )

jag heter Fart the Flatulent och är ett troll.
jag har rollen Rookie och spelar på vänster flank.
jag saknar special förmågor förutom troll gejen som gör att första gången jag blir dödad så överlever jag.

DesertRain

Hero
Outningar

Lista på alla outningar, säg till om jag missat något.

Björn den gode – Troll, Vet att ingen på höger flank är ulv, kan sia om höger flank, Överlever fösta gången någon försöker döda honom, höger flank.

Feuflux – Försvarare, Slice the Shredder, fanatic gobbo

Lukas – Troll, Rookie Överlever fösta gången någon försöker döda honom, Vänster flank

Markehed – Looney, Gobbo, Dizzy the Damage Controller, Försvarare

Måns – Rookie, Gobbo, Vomit the Victorious, Höger flank

Purgatory – Gobbo, Bombardier, Kan ge en spelare en bomb, Mittfältare

RealDream – Mittfältare, Retch the Renowned. rookie gobb

Übereil – Gag the Great, Anfallare

Vicotnik – Gobbo, Rookie, fler har samma possition, anfallare

Vimes – Ingenting

Lägg märke till att vi inte vet någonting om Vimes.

Übereil

Swashbuckler
Jo, Lukas är väl den mest misstänkte såhär långt.

Han har som sagt inte sagt så mycket av värde, väntade tills först efter att jag påpekade att han inte motiverade sin röst på Feuflux med att motivera (och då motiverade han med "jo, men magkänslan säger Feuflux, han är så passiv så det känns som något håller honom tillbaka") och så den här lögnhistorien på det.

Han har dock stuckit ut hakan för Purgatory, som han inte tror är bybo för att hans förmåga är för bra. Han hade tidigt i förra tråden ett resonemang om att Victonik är bybo, för att han inte uppför sig som förra rundan (då han var varulv).

Han hade dessutom en teori om hoppstyltan tidigt förra rundan som känns som en sån sak man tänker på enbart om man är bybo (för det är osannorlikt att tänka på det annars).

Men ändå, i nuläget:

Röst: Lukas

Lukas

Mannen i Gult
men komigen nu nu vill få ut information och då funkar det inte att fortsätta pressa någon som redan avslöjat allt

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Outningar

Jag tror att Vimes spelar på vänster flanken, sen nedan varför:

2 försvarare: Feuflux & Markehed.
2 Mittfältare: Purgatory & RealDream.
2 Höger flank: Björn den gode & Måns.
2 Anfallare: Ubereil & Vicotnik.
1 Vänster flank: Lukas

Sen har vi
2 troll: Björn den gode & lukas.

4 rookies: Lukas, Måns, Vicotnik & RealDream.

1 Fanatic: Feuflux.
1 Looney: Markehed.
1 Bombardier: Purgatory

Någon som kommer ihåg vilka fler roller som finns?
Übereil har inte gått ut med all sin info.
Vimes har inte gått ut med något.

Übereil

Swashbuckler

Jag är Rookie Gobbo jag med (tråkig outtning).

Hmm, ingen Pogoer (enda spelaren i Goblins Blood Bowl lineup som inte verkar representerad)... För er som inte vet så har Pogoers en hoppstylta. Möjligen att spelaren som plockar upp styltan får någon extra förmåga? Någon som kan bekräfta eller har alla som plockat styltan dött? Vem har styltan nu?

Vicotnik

Den onde
Staff member

Ingen har styltan just nu, den ligger på marken och skräpar, se Johnoohns startinlägg denna runda.

Ska man våga gissa på att Vimes är Pogoer då?

Übereil

Swashbuckler

Det eller rookie. Jag har själv svårt att se vad man kan göra med en hoppstylta i ett sådant här spel (i Blood Bowl kan man hoppa över folk), så själv tror jag att vi har en till rookie gobbo. Eller möjligtvis att han är något annat än rookie.

Vi har redan två troll, vilket är max för ett goblinlag. Men en teori är att Vimes kanske också är troll, vilket skulle indikera att något av trollen är scum (dvs Vimes, Björn eller Lukas är scum).

Vicotnik

Den onde
Staff member

Ubereil said:
Eh... run away?
Om man heter Vimes, ja annars nej. Det går tydligen att skicka bomben vidare. :gremsmile:
Vet dock inte hur lång tid det tar innan den sprängs eller om den bara klarar ett par skick fram och tillbaka. Skulle gissa på att den sprängs vid runda slut.