Jag tycker det känns väldigt otroligt att skurkarna skulle ha en extra förmåga att eliminera yttligare en spelare. Komiskt nog så krävs det att jag kommer elimineras för att jag ska omvärdera min åsikt om Purgatory och han har gått från att vara den jag misstrot mest, till att bli den jag litar på. Sen kunde han ju skickat bomben till någon annan men men...Ubereil said:Hur var det folk sa, tre varulvar->byborna har kraftiga förmågor, två varulvar->varulvarna har kraftiga förmågor?Vicotnik said:Okej, i och med att det är högst osanolikt att skums skulle ha förmågan till en extra kill så lägger jag ner min röst på dig.Purgatory said:Ja det är jag som skickade bomben, vilket också är min förmåga som bombardier. En gång i spelet kan jag skicka en bomb på en spelare så som jag har gjort nu. Eftersom jag också kan desarmera eventuella bomber jag själv får så känns det rimligt att det finns fler än jag som kan dela ut bomber, annars skulle jag inte haft den förmågan. Det är något som jag hintat om tidigare.
Visst, en bomb känns lite väl (och om Purgatory varit varulv, varför då inte skicka bomben redan första rundan?), men man ska väl aldrig säga aldrig, antar jag.
I och med att jag kommer dö och jag anser Purgatory som grön så är det bara fyra kvar.
Björn den gode är den som jag litar mest på och skulle bli väldigt häpen om det visar sig att han är skurk.
Jag tror det är störst sanolikhet att vi kommer hitta våra skurkar bland Lukas, Ubereil och Vimes.