För att få lite fart framåt så är jag en Gobbo.RealDream said:Jag tycker att vi ska outa ras först. Warhammer har en förmåga att balansera så att alla raser kan göra samma saker, fast annorlunda. Jag tror inte att ras borde göra så stor skillnad att outa.
Ett väldigt bekvämt sätt att rösta på. Att rösta på den som har flest röster i början är i sig inte skumt, där emot det du skriver i din andra mening är något jag reagerar på. Väldigt simpelt sätt för en skurk att slippa motivera sin röst på mer än "Han hade flest röster". Där av får du min röst.Ubereil said:Min röst lägger jag, girig som jag är, på den som har flest röster. Kan mycket väl tänka mig att byta i framtiden (om någon annan får fler röster).
Jag håller helt med dig. Däremot tycker jag att Vicotnik behöver försvara rösten på dig bättre nu.Jo, som sagt, för att alla ska få SPP's så är det viktigt att alla röstar på samma (och för tillfället är det Purgatory som leder, så det är han man ska rösta på). Jag tror inte Purgatory egentligen är ett särskilt bra val, men vi har till Torsdag på oss att ändra val ändå, så jag röstade mest för att ha en röst utifall något händer (och då la jag min röst på den som det är störst sannorlikhet att jag får SPP's för). För att börja peka finger på riktigt så vill jag gärna ha mer på fötterna.
Missade att skriva att de fungerar precis som rösterna, ni kan nominera hur många gånger ni vill, det är bara den senaste som räknas.Purgatory said:En fråga till SL: Kan man ändra sin nominering till SPPs eller har man bara en nominering per rund som inte kan ändras?
Kan vara bra att veta.
Jag kanske tänker fel men finns det inte en fara med att outa för mycket.Vicotnik said:För att få lite fart framåt så är jag en Gobbo.RealDream said:Jag tycker att vi ska outa ras först. Warhammer har en förmåga att balansera så att alla raser kan göra samma saker, fast annorlunda. Jag tror inte att ras borde göra så stor skillnad att outa.
Huvud anledningen till min röst är följande mening:RealDream said:Däremot tycker jag att Vicotnik behöver försvara rösten på dig bättre nu.
Anser det vara en väldigt underlig ståndpunkt att bara byta röst om någon annan får fler röster. För det är vad den meningen säger mig.Ubereil said:Kan mycket väl tänka mig att byta i framtiden (om någon annan får fler röster)
Skurkarna kommer alltid att ha ett kunskaps övertag mot oss. Men ja det finns faror med att outa för mycket, men det är även ett av få verktyg vi har att arbeta med i och med att vi inte kan läsa av folks kroppsspråk så som man kan då man kör detta live.Lukas said:Jag kanske tänker fel men finns det inte en fara med att outa för mycket.Vicotnik said:För att få lite fart framåt så är jag en Gobbo.RealDream said:Jag tycker att vi ska outa ras först. Warhammer har en förmåga att balansera så att alla raser kan göra samma saker, fast annorlunda. Jag tror inte att ras borde göra så stor skillnad att outa.
jag menar visst ger det oss något att gå på men finns inte risken att Varulvarna kan utnyttja kunskapen mot oss.
Men NEJ! Alltså det är skitdåligt att ge bort information så som du just gjorde. Tanken med att outa är alltså att vi först ska pressa någon, och sen tvinga denna att outa, om alla går ut och berättar saker när dom känner för det så blir det bara mycket enklare att dels veta vem dom ska knäppa men även vad som själva ska outa.För att få lite fart framåt så är jag en Gobbo.
Inget av fluffet i vårt spel är officiellt, så den risken bedömer jag som oerhört liten. Precis som i Fumbbl där du som spelare själv namnger dina spelare. Star Players blir star players i Fumbbl för att de får star player points. De har inte heller extra starka förmågor utan fler förmågor.Björn den gode said:Jag håller inte med. Nu har jag inte heller någon större erfarenhet av bloodbowl men hade några veckor en sommar då jag huserade på fumblll eller vad det heter som är någon slags onlinegratisliga, och en av sakerna jag minns var att något som hette "Star players" var väldigt viktiga. Dessa var namngivna spelare med extra starka förmågor som man kunde köpa in till sitt lag. Skulle den som outar sig råka vara både bybo och ha ett namn som någon av dessa "star players" så kommer det ju vara som att ge en viktig kugge i laget direktbiljett till andra sidan under natten.
Men jag håller med om att något måste förstås den som blir pressad outa, mitt förslag är att den outar position.