Ska jag notera en "Fiskar efter DTF" i min scum tell-bok?Vicotnik said:Så det du vill säga är att vi har en DTF med.Vimes said:Såhär då: jag tror inte ulvarna är ett yttre hot.
Vimes jag vill få en ordentlig förklaring från dig du brukar inte vara så här slarvig i hur du skriver, senast du gjorde det var i förra partiet och var du ulv. Så du får min röst tills du har förklarat dig.Vimes said:Eller så kan man tolka det åt ett helt annat håll slog det mig just. Äh, jag vet inte. Det var kanske dumt att börja jazza när jag inte outat något.
Såhär då: jag tror inte ulvarna är ett yttre hot.
Ja, typ. Vimes hade "en idé om vad det handlade om" och jag kopplade direkt till det där. Det stod inte i introtexten, för det är inget som alla känner till, men iom att jag fick veta det trodde jag att fler visste. Vico ville höra Vimes teori, och jag gav min (en smula oombedd, medges). Jag bedömde dessutom att den informationen inte borde gynna ulvarna. Tror du det?xyas said:Oups, hær outar vi grejer utan press. Før det står inget om någon ragnar i inledningstexten.Pilzeman said:Ragnar (som borde vara en av oss här) äger gården, och hans hustru dog under mystiska omständigheter förra julen.
Jag tror mer på introtexten än jag tror på dig, jag har även svårt att tro att ett spel skulle heta varulv 666 där 666 = Djävulensnummer och att ulvaran skulle vara vanliga människor. Så nej jag köper inte din förklaring som den ser ut just nu.Äsch. Alltså, jag vet inte. Utifrån introtexten verkar det ju vara ett yttre hot från onda makter, men utifrån mitt PM verkar det snarare vara så att ulvarna är vanligt folk med dumma idéer.
Det hær med att droppa hintar kan ju vara ett sætt før personen som gør det att locka ut ulvar genom att titta på vem som nappar och hur de gør det. Men det ær ett vældigt osækert sætt oavsett.Pilzeman said:Å andra sidan: sitter man och droppar hintar blir det lurigaste eller den som råkar göra rätt koppling som kommer på saker först, och då lämnar man det åt en (viktad) slump vad gäller om ulvarna eller byborna kopplar. Och garanterat kommer inte alla bybor koppla, och förvirring följer.
Vet inte. Men jag uppfattar det som lite udda att informationen om vem som æger gården inte finns i intro-texten, men dæremot i din roll.Pilzeman said:Jag bedömde dessutom att den informationen inte borde gynna ulvarna. Tror du det?
Det är jag som inte har läst introtexten ordentligt, hehe. Vi som är här är ju inte från en gård utan en hel by. Däremot hör ladan vi just nu befinner oss i till Ragnars ätt. Det torde alltså vara han som är "sädesbonden" som omnämns i introt (sädesbondens lada).xyas said:Vet inte. Men jag uppfattar det som lite udda att informationen om vem som æger gården inte finns i intro-texten, men dæremot i din roll.Pilzeman said:Jag bedömde dessutom att den informationen inte borde gynna ulvarna. Tror du det?
Que? Hur kommer du till den slutsatsen egentligen?Vimes said:Då har vi kanske en betydelsebärande uppdelning i bybofraktionen: 1) Ragnar med familj 2) Bybor från byn.
Jag vet inte om Vimes outade något där. För, annars så finns ju inget som tyder på att denna Ragnar med familj finns delaktigt, utifrån vad som har outat.xyas said:Que? Hur kommer du till den slutsatsen egentligen?Vimes said:Då har vi kanske en betydelsebärande uppdelning i bybofraktionen: 1) Ragnar med familj 2) Bybor från byn.
Jo det kænns som att han drar slutsatsen utifrån sin roll mer æn något annat. Jag ær kluven mellan att pusha efter ett ordentligt outande eller att låta det vara før nu.!Paxen said:Jag vet inte om Vimes outade något där. För, annars så finns ju inget som tyder på att denna Ragnar med familj finns delaktigt, utifrån vad som har outat.xyas said:Que? Hur kommer du till den slutsatsen egentligen?Vimes said:Då har vi kanske en betydelsebärande uppdelning i bybofraktionen: 1) Ragnar med familj 2) Bybor från byn.
Varför kommer du vänta med det tills ikväll?Konrad Konvalj said:Härligt! Då var det igång.
Jag har inte läst igenom någonting ännu och kommer inte att göra det förens ikväll så att ni har koll på läget.