Vicotnik said:
Eftersom jag finner dessa två inlägg väldigt underliga. Mycket pga att Vimes inte anser att ulvarna verkar vara "onda" eller "yttre"hotet. Så länge man är en del av byn så är ulvarna onda oavsett om byn råkar vara en sekt, kanibaler eller något annat. Ulvarana är onda oavsett om vad fluffet säger.
Alltså, är det det här du stör dig på? Det första jag skrev om upplägget var ju detta:
Vimes said:
Vidare tror jag att det "mångbottnade" i spelet inte så mycket handlar om själva spelupplägget som om storyn, fluffet. Jag har en teori om vad det här handlar om, men jag kanske har helt fel.
Det mångbottnade ligger i fluffet och inte i spelupplägget tror jag alltså. Det jag alltså tror om det mångbottnade är alltså att varulvsfraktionen rent fluffmässigt inte nödvändigtvis är "yttre" eller "ond". Vår uppgift är förstås fortfarande att rösta ut alla varulvar även om de är våra morsor liksom. Jag tycker att spekulationen om vilka ulvarna är är relevant eftersom det i startinlägget inte finns någon ulvfraktion definierad.
Jag tycker du gör en höna av en väldigt väldigt liten fjäder, VIcotnik (så som du brukar göra när du är ulv). Jag är misstänkt för att jag har spekulerat i att ulvfraktionen inte nödvändigtvis är "ond", rent fluffmässigt? Menar du att jag försöker dupera byn att inte rösta ut ulvar för att de ju egentligen inte är onda? Vad är din anklagelse liksom? Kommer jag i runda 3 att slänga av mig skruden och komma ut som varulv och säga: "Men rösta inte ut mig, för jag är egentligen inte ond enligt fluffet!"
Jag kan köpa att jag har varit lite kryptisk, och det var kanske dumt att börja snacka utifrån mitt PM. Däremot har jag väldigt svårt att se på vilket sätt mitt påstående om att ulvfraktionen eventuellt inte är ond rent fluffmässigt som en scum tell. Det är jävligt tunnt.
Så, VIco, vill du att jag ska outa något eller ska jag fortsätta "förklara mig"?