Re: min röst på Antemannen (värdelös enligt Konrad)
Jag vill tvinga folk att prata. Vissa spelare pratar mycket som det är, så dem behöver man inte dreva. Om de bara pratar snömos kan man ställa tydliga frågor, och många av dem kommer då svara utan att man röstar på dem. De andra, däremot, behöver man rösta på för att få dem att prata. Jag har ställt frågor* till Antemannen för att få igång honom, och vill gärna se svar på dem. Att byta röst nu, när vi har tre röster på honom, vore att ge upp lite tidigt. Visst, vi skriver inte av honom för alltid, men "du var inte inloggad på ett dygn så du kom undan" är lite slappt. Och fortsätter han att vara inaktiv, tja, då har jag inget emot att rösta ut honom för det. Jag tycker inte vi har några bra cases än, och en spelare som inte pratar trots press är antingen en vettskrämd ulv eller död vikt.
Vi har fler som inte har sagt så mycket, visst. Jag tänker xyas, unfair, !Paxen. Ingen av dessa har några röster på sig, men jag drevar gärna mot dem istället för Antemannen om någon annan är på.
Varför "få folk att prata" är bästa sättet att hitta ulvar
Att bara säga vad man ser när man tittar med färska ögon är det bästa man kan göra som bybo. Om du är bybo och de andra litar på dig får de nya perspektiv och man tänker tillsammans = vinst. Alltså, om man ser bybor som inte gör detta, utan sitter tysta, ska man få igång dem. Är de bybor – vinst, som sagt. Är de varulvar måste de plötsligt försöka tänka som bybor och fundera kring vem som är misstänkt och varför. Men en varulv kan inte titta med färska ögon och se vem som ger scumtells, för de vet redan vem som är deras ulvkompisar! Så en varulv måste antingen
1) Ljuga ihop saker de ser, och förr eller senare lyser oärligheten igenom = vinst
2) "Tänka som en bybo" så hårt att de faktiskt tittar efter scumtells och rapporterar det de ser, och då kommer de hjälpa byborna med deras arbete = vinst
*
Pilzeman said:
Ante:
Du röstar nu på Vicotnik, men han har pratat ganska mycket idag. Vad vill du veta av honom?
Alla verkar ha fått veta olika saker igenom sitt fluff (roll, info). Finns det någon som har snackat om något som du funnit intressant eller underligt, som du vill veta?