Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Spider Jerusalem said:
Men samtidigt så har jag insett att min tidigare spel stil inte har fungerat så jag försöker spela mer såa tt det gynnar byn och inte bara mig själv som jag gjorde mycket tidigare.
Perfa! Det låter som en sund inställning. Byn i första ledet så får man tänka på sig själv i andra hand.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Även jag känner mig nöjd med Tyr, för tillfället. Så jag hänger på Pilze och lägger min röst på Antemannen.

Röst: Antemannen

Det enda jag hittat på Antemannen är att han la sin röst och senda försvann han i det tomma intet. Så jag vill se mer aktivitet från Antemmannen samt vilka han helst vill dreva mot och varför samt om han har några han misstänker extra mycket just nu.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Röst: Pilzeman

1. Jag har ännu inte lagt någon röst och jag känner att jag behöver ta ställning till något.
2. Ragnar outningen känns lite så där.
3. Inte läst introtexten ordentligt. Alltså, sloppy.
4. Mycket luft i inläggen.
5. Röstar på Antemannen.

Det var grova anklagelser det..

Rösten på Antemannen är väl egentligen den som jag ogillar mest. Det står ju rätt klart att denne har gjort 1 inlägg där denne röstat på Vicotnik och det för att följa övrig pöbel. Sen har det inte hänt nått mer från dennes sida. Att lägga en röst där är ju slöseri tillsvidare. Antemannen kommer alternativ 1 att komma in i matchen och då kan vi ta och fråga ut denne. Alternativ 2 inte komma in i matchen och då måste vi ju vänta tills senare innan vi röstar på denne.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Diverse röstande från Vicotnik och Pilzeman:

Vico-->Pilze
Pilze-->Vico
Vico-->Cassius
Vico-->Antemannen
Pilze-->Ingen
Vico-->Vimes
Pilze-->Antemannen
Vico-->Tyr
Pilze-->Tyr
Pilze-->Antemannen
Vico-->Antemannen

Varför lägger jag upp det? Jo mest på fealing och att jag stör mig på röstande gentemot Antemannen som är helt värdelösa.

xyas har även han lagt sin röst på Antemannen och sedan har jag inte sätt så mycket mer av honom.

Basenanji

Postd20modernist
Först ett tips till nybörjare: det brukar vara givande att utöver att följa vad som skrivs här också bevaka den man misstänker. Då brukar jag söka på bara dennes inlägg (klicka på titeln, kolla på "visa inlägg").

Sedan är det spridda röstskuar just nu. Av dagen att döma tycker jag att Spider och Vic är mest misstänkta.

Spider för att han bidragit lite. Istället mycket snömos och lite lama frågor.

Vic för hans märkliga attack på Vimes och för hans idé om att angripa nybörjare – det som jag stör mig på är att det "ska ta längre tid att pressa de erfarna"? Vad menas med det? Vi har väl lika lång tid oavsett vem vi pressar? Varför skulle det ta kortarte tid att pressa nybörjare?

Det vore mer logiskt om Vic sa något i stil med: de erfarna ulvarna är svårare att komma åt så vi satsar på att ta de ulvarna bland nybörjarna.

Men röstar gör jag just nu på Spider! Kan du berätta lite om fluffet? Och vad som gör någon misstänkt just nu?

Röst: Spider Jerusalem

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Diverse röstande från Vicotnik och Pilzeman:

Vico-->Pilze
Pilze-->Vico
Vico-->Cassius
Vico-->Antemannen
Pilze-->Ingen
Vico-->Vimes
Pilze-->Antemannen
Vico-->Tyr
Pilze-->Tyr
Pilze-->Antemannen
Vico-->Antemannen

Varför lägger jag upp det? Jo mest på fealing och att jag stör mig på röstande gentemot Antemannen som är helt värdelösa.

xyas har även han lagt sin röst på Antemannen och sedan har jag inte sätt så mycket mer av honom.
Varför ser du rösterna på Antemannen som värdelösa? Är det bara för att han endast har skrivit ett inlägg och sedan gått och gömmt sig? Troligtvis finns det en rimlig orsak till det men jag anser att om man kommer vara borta en längre tid i ett varulvsspel så ska man informera om det.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Basenanji said:
Vic för hans märkliga attack på Vimes och för hans idé om att angripa nybörjare – det som jag stör mig på är att det "ska ta längre tid att pressa de erfarna"? Vad menas med det? Vi har väl lika lång tid oavsett vem vi pressar? Varför skulle det ta kortarte tid att pressa nybörjare?

Det vore mer logiskt om Vic sa något i stil med: de erfarna ulvarna är svårare att komma åt så vi satsar på att ta de ulvarna bland nybörjarna.
Du svarar själv hyfsat bra på dina frågor till mig.
Att pressa en erfaren spelare är oftare svårare än att pressa en mindre erfaren spelare. Då något är svårare så brukar det oftast ta längre tid att genomföra. Sen om man börjar med de mindre erfarna så slipper vi stressa igenom dreven mot dem samt att vi får en uppskattning på hur mycket tid vi kan lägga ner och dreva mot de mer erfarna spelarna efter detta. visst det fungerar i omvänd ordning också men gör man det omvänt så blir inte pressen lika stark på de mer erfarna (pressen ökar naturligt ju närmare slutet på rundan man kommer).

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Varför ser du rösterna på Antemannen som värdelösa? Är det bara för att han endast har skrivit ett inlägg och sedan gått och gömmt sig? Troligtvis finns det en rimlig orsak till det men jag anser att om man kommer vara borta en längre tid i ett varulvsspel så ska man informera om det.
Nu spelar du ett rätt dåligt spel Vicotnik.

Du vill rösta och dreva på de oerfarna eftersom de rutinerade kan dra ut på tiden och förhala. Just därför vill du satsa på de gröna.

Hur kan du då rösta på en som bevisligen är inaktiv? Det är ju kasst. Det är ju värre än att rösta på en erfaren spelare som i alla fall förhalar och släpper någon form av information genom text. Alltså, om vi drevar en rutinerad spelare så ger det oss i alla fall någonting som det är nu får vi ingenting av din röst och det är ju ett sorts förhalande med drevandet istället.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Nu spelar du ett rätt dåligt spel Vicotnik.

Du vill rösta och dreva på de oerfarna eftersom de rutinerade kan dra ut på tiden och förhala. Just därför vill du satsa på de gröna.

Hur kan du då rösta på en som bevisligen är inaktiv? Det är ju kasst. Det är ju värre än att rösta på en erfaren spelare som i alla fall förhalar och släpper någon form av information genom text. Alltså, om vi drevar en rutinerad spelare så ger det oss i alla fall någonting som det är nu får vi ingenting av din röst och det är ju ett sorts förhalande med drevandet istället.
Jaja... du får väl som du vill, nu lägger jag ner min ide/tank på att dreva mot den mindre erfarna.

Tills imorgon så läger jag ner min röst, eftersom jag är för trött och huvudverk.

Röst: Ingen

God natt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Rösträkning 22:30

3] Tyr: Spider Jerusalem, unfair, OBD
2] Vicotnik: Antemannen, !Paxen
3] Antemannen: xyas, Pilze, Vico
1] Basenanji: Vimes
1] Pilze: K.K
1] Spider: Basse
1] Ingen: Tyr

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Jaja... du får väl som du vill, nu lägger jag ner min ide/tank på att dreva mot den mindre erfarna.
Ditt tänk är det väl inget större fel på Vico. Att sätta press på en gröngöling som kan vara varulv är smart, men att sätta press på någon som helt uppenbart inte är aktiv är ju inte alls lika bra.

Felet som jag ser det är ju att du förhalar drevandet genom att rösta som du gör och det speglar ju inte riktigt din inställning till att "dreva de erfarna kan dra ut på tiden för mycket snacket".

Nu röstar du tomt/blankt/nada istället.

Har du ingen annan plan?
Har du ingen av de aktiva som du ser som en potentiell ulv som du hellre vill pressa?

Kort och gott. Finns det ingen att bygga ett case mot förutom Antemannen?

-><-

Min röst på Pölzemannen är ju inte så bra den heller. Jag är ensam med min röst där och han är inte aktiv just nu. Dock så har jag ju något av ett case mot honom och det tycker jag är en stor skillnad. Min röst skulle lika gärna kunna ligga på Vicotnik för hans röstande på Antemannen och snack om att det tar längre tid att dreva en erfaren spelare, men just nu känner jag mer för att gräva lite mer i Pilze.

Tyr

Hero
Re: Rösträkning 22:30

Ok, efter mycket analyserande så har jag kommit fram till en kandidat att rösta på. Min lista på folk jag skulle vilja se bli drevade är dessa för tillfället (där de i toppen är de jag är mest intresserad av):

!Paxen - Har spelat väldigt "safe". Ser lite ulvigt ut på pappret.

xyas - Det han bidragit med har varit mest om varulvsspel i allmänhet. Inte detta spelet i synnerhet, vilket jag skulle vilja se.

Ond Bråd Död - Har bidragit väldigt lite. Vill ser mer tankar om spelet.

Pilzeman - Majoriteten av hans ställningstagande har varit medhåll. Mycket av det andra har varit ambivalent. Skulle vilja se lite egna tankar.

Eftersom Pilze är den enda av dessa som har ett drev most sig så röstar jag på honom tillsvidare.

Röst: Pilzeman

Unfair

Hero
God morgon gott folk. Jag har lite personer jag vill höra mer från idag (främst xyaz och antemannen), och jag gillar Basenanji initiativ. Jag håller med er om att det är dumt att rösta på inaktiva i syftet att skapa drev men samtidigt så står jag fast vid min gamla åsikt (sen tidigare spel) att man gör rätt i att rösta ut inaktiva tidigt då de inte tillför något till byn.

Jag hinner inte skriva mer nu för då missar jag min buss men återkommer snart.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Basenanji said:
...
Spider för att han bidragit lite. Istället mycket snömos och lite lama frågor.
.....
Men röstar gör jag just nu på Spider! Kan du berätta lite om fluffet? Och vad som gör någon misstänkt just nu?

Röst: Spider Jerusalem
Berätta lite om fluffet? Det var ju en satans bred fråga, har funderat en hel del på vad fluffet kan ha för betydelse i det här spelet. Jag tror som det har skrivits tidigare att det fluff vi spelare har fått i våra roller kommer att spela roll och hjälpa oss få ut ulvarna. Angående ulvrollerna så tror jag dom saknar information alternativt att deras information inte är relevant.

Vem jag tycker är mest misstänkt just nu? Ja du det är en svår fråga då jag inte har någon som jag tycker pingar mest.

Vimes spelar lite konstigt men det gjorde han förra spelet med.

Vicotnik är jag alltid skeptisk mot och är lite konfunderad över hans inlägg om att vi ska pressa nybörjarna först, men jag accepterar för nu hans argument.

K.K är nog den som pingar mest rött för mig då han spelar tystare än vanligt.

Men jag tycker det är för tidigt att säga X är en ulv. Men jag för nogran statestik och scum tell log.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Spider said:
Om du anser att jag pingar mest rött visa det med en röst. Sätt press på mig, kom med anklagelser, gör nånting!

"Tystare än vanligt" är ju ett argument som kan användas mot rätt många i det här spelet så det håller inte riktigt.

Pilzefrau

hon/henne
Re: min röst på Antemannen (värdelös enligt Konrad)
Jag vill tvinga folk att prata. Vissa spelare pratar mycket som det är, så dem behöver man inte dreva. Om de bara pratar snömos kan man ställa tydliga frågor, och många av dem kommer då svara utan att man röstar på dem. De andra, däremot, behöver man rösta på för att få dem att prata. Jag har ställt frågor* till Antemannen för att få igång honom, och vill gärna se svar på dem. Att byta röst nu, när vi har tre röster på honom, vore att ge upp lite tidigt. Visst, vi skriver inte av honom för alltid, men "du var inte inloggad på ett dygn så du kom undan" är lite slappt. Och fortsätter han att vara inaktiv, tja, då har jag inget emot att rösta ut honom för det. Jag tycker inte vi har några bra cases än, och en spelare som inte pratar trots press är antingen en vettskrämd ulv eller död vikt.

Vi har fler som inte har sagt så mycket, visst. Jag tänker xyas, unfair, !Paxen. Ingen av dessa har några röster på sig, men jag drevar gärna mot dem istället för Antemannen om någon annan är på.

Varför "få folk att prata" är bästa sättet att hitta ulvar
Att bara säga vad man ser när man tittar med färska ögon är det bästa man kan göra som bybo. Om du är bybo och de andra litar på dig får de nya perspektiv och man tänker tillsammans = vinst. Alltså, om man ser bybor som inte gör detta, utan sitter tysta, ska man få igång dem. Är de bybor – vinst, som sagt. Är de varulvar måste de plötsligt försöka tänka som bybor och fundera kring vem som är misstänkt och varför. Men en varulv kan inte titta med färska ögon och se vem som ger scumtells, för de vet redan vem som är deras ulvkompisar! Så en varulv måste antingen
1) Ljuga ihop saker de ser, och förr eller senare lyser oärligheten igenom = vinst
2) "Tänka som en bybo" så hårt att de faktiskt tittar efter scumtells och rapporterar det de ser, och då kommer de hjälpa byborna med deras arbete = vinst

*
Pilzeman said:
Ante:
Du röstar nu på Vicotnik, men han har pratat ganska mycket idag. Vad vill du veta av honom?
Alla verkar ha fått veta olika saker igenom sitt fluff (roll, info). Finns det någon som har snackat om något som du funnit intressant eller underligt, som du vill veta?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Spider said:
Om du anser att jag pingar mest rött visa det med en röst. Sätt press på mig, kom med anklagelser, gör nånting!

"Tystare än vanligt" är ju ett argument som kan användas mot rätt många i det här spelet så det håller inte riktigt.
Konrad är nog en av de som har skrivit flers poster i detta parti, så att konrad är tystare än vanligt vill jag nog inte hålla med om.

Vimes

Sillkung
Vicotnik said:

Tills imorgon så läger jag ner min röst, eftersom jag är för trött och huvudverk.

Röst: Ingen

God natt.
Men va fan. Så här brukar väl inte Vicotnik spela. Jag satt precis och tänkte att vi inte sett några egentliga scum tells men så kommer det här.

Nerlagd röst alltså. När gjorde Vico det senast?

Röst: Vicotnik

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Spider said:

Konrad är nog en av de som har skrivit flers poster i detta parti, så att konrad är tystare än vanligt vill jag nog inte hålla med om.
Menar inte i antalet poster så mycket som hans normala djupdykningar.