Jag känner mig lite träffad. Borde jag det?Spider Jerusalem said:Det finns folk som har halv outat eller hintat med information utan att konfirmera att det är från deras roll.
Men jag håller mina ögon på dem.
Strunt samma, jag klargör ändå. Som sagt hatar jag det här med att gå som katten kring gröten, och släppa saker utan att tydligt säga vad man menar. Då lämnar man eventuella samband till läsaren, och hur väl denne hänger med, förstår, analyserar och ser samband. Men allt det är saker som ulvarna kan göra lika bra som byborna. Alltså är det inte säkrare att säga saker lite halvt i dimma än det är att säga dem rakt öppet – om det är info som ulvarna inte borde ha, säg den inte alls istället. Att smyga skyddar lika mycket från alla.
Det jag har sagt, och som alltså kommer från min roll/info:
- Ladan vi är i ägs av Ragnars familj
- Ragnars fru dog förra julen, och något var skumt med det
Jag funderar på att skriva en sammanfattning av vad folk sagt om fluffet – vem som sagt vad och hur tydligt. Är det någon som tycker att vi borde hålla spna här saker vaga och otydliga så säg till (och kom med något bra argument), för annars gör jag nog en sådan sammanfattning någon gång idag.