Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Vimes

Sillkung
Spider Jerusalem said:
För att svara på det här måste jag outa, om det är ok med alla så förklarar jag gärna vad jag tror och varför.
Jag vet inte om jag tycker att du behöver outa. Är det så att du inte kan gå närmare in på det utan en outning så ska jag inte pressa dig mer.

Om DU däremot tycker att det är rätt att outa nu så är det ok med mig. Om du sen outar dig som siare kommer jag nog tycka att du gjort ett jävligt konstigt val, men eftersom jag inte vet vad du har kan jag inte bedömma huruvida det vore rätt att outa eller inte.

Vimes

Sillkung
Ond bråd död said:
Vicotnik said:
Ond bråd död said:
Det har med annat att göra.
Lust att utveckla detta?
Min förmåga.
Okej, då var det utrett. (Och Vico, det hade han ju faktiskt hintat om innan.) Intressant dock att han inte hade kategorin "Utrustning" som info i sitt pm (som i "Utrustning: Inget") utan att det var inbakat i hans fluff/förmåga.

Vimes

Sillkung
Vem var det förresten som var helt med på banan angående utrustning? Unfair?

Xyas

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
För att svara på det här måste jag outa, om det är ok med alla så förklarar jag gärna vad jag tror och varför.
Jag sæger spontant nej. Men håller med Vimes i att om du tror att det ær superduperbra før byn att du outar nu så kør på det.

Vimes

Sillkung
Äh, vafan. Det är dags för Vico att outa något:

Röst: Vicotnik

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Vem var det förresten som var helt med på banan angående utrustning? Unfair?
Unfair said:
Utrustning. Ok, så nu är den bomben släppt. Jag tror nog att jag hade föredragit ifall de pressade fick outa vad de ville och sedan behövde motivera sig, för det var tidigare inte säkert att ulvarna de viste om att det fanns utrustning.
Yepp.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Vimes said:
Äh, vafan. Det är dags för Vico att outa något:

Röst: Vicotnik
Med din röst så har jag 5 röster på mig och med tanke på att jag ska gå från jobbet nu och inte vill sega ner spelet med min frånvaro så:
Jag vet att det är demoner vi har att göra med, detta utifrån mitt fluff.
Jag har inte fått någon information om att utrustning skulle finnas med i spelet.

Inget av detta är särskillt nytt för er så jag tänker gå ut med mitt fullständinga namn och det är:
Maja.
Det finns en förklaring till det men det är inget jag vill avslöja i nuläget.

Konrad Konvalj

Myrmidon
OBD´s outning är ju rätt safe eftersom han outat allt det där redan innan. Hans utrustning (som är ingen) är förknippad med info/förmåga och det har han hintat om tidigare.

Förutom OBD har Unfair snuddat rätt hårt vid just utrustning. Spider har deklarerat att inte har nått gällande utrustning i sin roll.

Således vill jag kolla av vad Unfair har att tillföra i den här biffen.

Röst: Unfair

Vimes

Sillkung
Alright. unfair. Din utrustning. Berätta.

Röst: Unfair

(Vico har outat sig som Maja och det kan vara helt ok. Jag har dock en feeling för att ulvarna kanske sitter på helt vanliga namn - som Maja - och därför inte låter sig fångas på detta. Så Vico kan fortfarande vara intressant att knipa på torsdag, imo:)

Ond bråd död

Swashbuckler
Än en gång kan jag ha tolkat min förmåga fel. Jag är inte helt säker men det kan vara så att utrustningen avslöjar förmåga. Så vi bör hålla tyst om vad vi har.

Vimes

Sillkung
Unfair behöver alltså inte outa sin utrustning, bara resonera kring den, och vad han tror om OBDs och så.

Vimes

Sillkung
Ond bråd död said:
Än en gång kan jag ha tolkat min förmåga fel. Jag är inte helt säker men det kan vara så att utrustningen avslöjar förmåga. Så vi bör hålla tyst om vad vi har.
...

Fine. Hur kommer det sig att du tror det? Ingen annan har hintat sådant. Är det så att din förmåga är kopplad till det faktum att du inte har någon utrustning?

Ond bråd död

Swashbuckler
Det är som min förmåga som får mig att tro att vi inte bör avslöja vad vi har för saker. Det skulle vara till ulvarnas fördel.