Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

!Paxen

Swashbuckler
Re: BRÖDSMULOR!

Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Det är just nu viktigt att få veta vem som är potatisbonden. Frågan är om det är ett skrivfel dock.
Potatisbonde --> Sädesbonde.

Nja. Det känns rätt långsökt, men att du tar upp det är rätt intressant.
Enda anledningen till att jag tar upp det är att Vimes säger att han läste fel. Så just nu är det ju mellan att det finns en potatisbonde, att det är ett skrivfel, att Basse läser fel eller att Vimes ljuger. Jag vill se en potatisbonde eller få veta att Basse har fel.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Spider said:
Nej jag vet inte om det är häxor, demoner, smurfar eller tomtar. Det jag vet är att det inte kan vara djävulen/lucifer. Det här inlägger är inte så upplysande men jag är nästan helt säker på att det är ulvar i människoskepnad.
Rakt av utan lite crosscheckande i tråden så tycker jag att det här är ett konstigt inlägg.

Spider är alltså nästan helt säker på att det är ulvar i människoskepnad.

I mitt minne har vi en väldans massa bud från Spider sen tidigare, men det här kändes rätt nytt. Kanske kommer en förklaring av vad som menas eller så är jag ute och silar.
Jag har hela tiden sagt att det är besatta människor eller liknande. Är inte det ulvar i människoskepnad? Tveksam till att det är häxjägare som vill döda alla här med.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Varning!

Vafan jag behöver outa för att kunna förklara mig men det är redan två som har outat så det är lite väl nära inpå det det finns en del att reda ut just nu.

...Ska fundera hur jag gör.

Basenanji

Postd20modernist

Pilze:

Kanske kan du säga något om vilket yrke du har då?

Om du nu inte är Potatisbonde.

(typ som: jag har små bitar av metall runt mig om dagarna =är urmakare)

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
En grej som jag reagerade lite på nu är att det står inte vad som behövs för att vi ska vinna i öppnings posten.

Regler (skamlös copy-paste från Mukwas spel)

• Det är förbjudet att kommunicera med varandra eller andra om varulvsspelet utanför dessa trådar.
• Det är förbjudet att citera PM från mig. Berätta med egna ord om ni vill hänvisa till era PM.
• Det är förbjudet att editera inlägg.
• Om något med era roller är oklart kan ni pm’a mig. Likaså om något annat är oklart kring reglerna.
• Du måste göra minst ett inlägg varje runda, annars diskvalificeras du (spelare som stängs av från forumet diskvalificeras omgående)
• Oavsett om det kommer ett STOPP-inlägg efter avslutad dagrunda eller inte får ni inte posta något efter sluttiden (om ni går över tiden med nån minut är det inte hela världen, men försök följa det här).
• Om ni åker ut får ni posta ett avskedsinlägg, men det får inte påverka spelet på något sätt.
• Varje runda består av en dagfas och en nattfas.
• Dagfasen:
Ny tråd – I början av dagfasen postar jag en ny tråd med spelets namn och runda som rubrik. I startinlägget kommer en summering av vilka som är kvar i spel och vilka som åkt ut, samt vilken fraktion de som åkt ut tillhörde.
Röstning - I dagfasen får ni rösta på den som ni vill ska åka ut. Ni får rösta hur många gånger som helst, men det är bara din sista röst som räknas när jag sammanställer dem. En röst skrivs i fetstilt, så här: ”Röst: Mukwa”. Ni kan även lägga ned er röst genom att skriva ”Röst: Ingen”.
Meddela förmåga – Om ni vill använda en förmåga skickar ni ett PM till mig och förklarar att ni vill använda den. Ni får ändra er hur många gånger som helst, det är det sista PM:et innan Tidsstoppet som räknas. Förmågor inkomna efter tidsstoppet kommer ej gälla.
Tidsstopp – Det sista som händer i dagfasen är att jag postar ett STOPP-inlägg. Ingen får posta någonting efter det i tråden. Vänta istället på att en ny tråd postas.
• Nattfasen:
Utröstning – Den som fått flest röster på sig i dagfasen får lämna spelet.
Förmågor används – De förmågor som meddelats i dagfasen används i nattfasen. I vilken ordning de används är hemligt.
Kan vara så att Recca tyckte det var onödigt men jag vet inte.. Kanske värt att reflektera över.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Spider Jerusalem said:
Konrad Konvalj said:
Spider said:
Nej jag vet inte om det är häxor, demoner, smurfar eller tomtar. Det jag vet är att det inte kan vara djävulen/lucifer. Det här inlägger är inte så upplysande men jag är nästan helt säker på att det är ulvar i människoskepnad.
Rakt av utan lite crosscheckande i tråden så tycker jag att det här är ett konstigt inlägg.

Spider är alltså nästan helt säker på att det är ulvar i människoskepnad.

I mitt minne har vi en väldans massa bud från Spider sen tidigare, men det här kändes rätt nytt. Kanske kommer en förklaring av vad som menas eller så är jag ute och silar.
Jag har hela tiden sagt att det är besatta människor eller liknande. Är inte det ulvar i människoskepnad? Tveksam till att det är häxjägare som vill döda alla här med.
Det är lugnt Spider.
Det jag hade i huvudet var det hebriska snacket om besten och 666 prylarna. Jag har kollat lite poster nu och det stämmer med vad du skriver ovan.

Ond bråd död

Swashbuckler
Tänkte just kring det. Det tycks som om det skulle kunna vara ett varulvsspel utan varulvar. Kanske har vissa bybor några andra bybor som fiender. Och de vinner när dessa är döda.

Låter som svammel, men håll med om att nåt känns off.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Ond bråd död said:
Tänkte just kring det. Det tycks som om det skulle kunna vara ett varulvsspel utan varulvar. Kanske har vissa bybor några andra bybor som fiender. Och de vinner när dessa är döda.

Låter som svammel, men håll med om att nåt känns off.
Det är totalt off.

Pilzefrau

hon/henne

Fluffrundown del två: demoner och en bibel
OBD:
- hens fluff säger bara saker om henom själv

Spider:
- Ulvarna är besatta människor eller demondyrkare
- Ulvarna har ingen utrustning, eller har avslöjande utrustning
- Spiders fluff säger inget om DTF

Tyr:
- Besatta människor låter vettigt, men har uppgifter om att det inte är så enkelt

Spider:
- Det är intressant huruvida det är Satan, Beelzebub, Lucifer eller Djävulen
- Namn borde kunna vara ett starkt verktyg
- "Hur kunde jag vara så dum", citerar hebreiska uppenbarelseboken, landar på Besten (666)

Vicotnik:
- Heter Maja
- Det finns demoner

Basenanji:
- Varulvar får nog ingen utrustning
- Bybor med förmågor får utrustning

Spider:
- Det finns något mer än Människor och Ondingar med i spel
-- Pilze och Vico nickar och förstår

Unfair:
- Har en bibel
-- Basse blir förskräckt, och tror att unfair konkurrerar med honom på något sätt

Fortsättning följer i "Fluffrundown del tre: en hel jälva limpa".

Basenanji

Postd20modernist

Hey, det som står om mig stämemr dåligt.

Pilzeman said:
Basenanji:
- Varulvar får nog ingen utrustning
- Bybor med förmågor får utrustning
Det där skriver jag INTE under.

Varulvar kan ha utrustning och bybor med förmågor kan/behöver dock inte ha utrustning.

Skärp dig och ät en honungsmacka.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Tyr said:
Då ser jag två troliga alternativ. Basenanji eller Vicotnik är varulv alternativt att informationen som en del har fått är subjektiva och inte absolut sanning. Hur som helst skulle det vara intressant att höra vad Vic tycker om det här.
Vico said:
Vad jag anser om Basenanji's outning är att det var synd att det var han som outa, men utifrån det lägge vi befunnit oss i så var det nog nödvändigt. Vi har ganska mycket stått still i spelet utan att komma någon vart. Jag står fortfarande fast vid att det är demoner vi har att göra med, men börjar misstänka att vi alla har vår egnen version av ondskan. För det verkar vara det ända rimliga till att vi har så olika versioner av vad ulvarna är för något.
Reflektion på det Tyr?

Tyr said:
En möjlig konsekvens av att ha besatta människor är att ulvarna har demoniska namn och tvingas ljuga om dem. Där har vi ett möjligt verktyg mot ulvarna. Det kanske vore något att spara namn-outning tills skälig ulvmisstanke finns.
Spider är också rätt inne på liknande tankar. Namn kan ha stor betydelse och djävulens hantlangare (de besatta eller whatävers) har en stämpel i pannan.

Vad är ditt namn Tyr?

Unfair

Hero

Basenanji said:
Hallå Unfair:

1) Om jag är pastor, är du präst då?

2) Varför ville du ta reda på om det fanns en präst?
1. Nej jag är inte präst men jag har en bra relation till kyrkan.
2. Då min karaktär har en bra relation till kyrkan så vore det inte omöjligt ifall en eventuell präst känner till och kunde gröna mig. Men då du är pastor så tvivlar jag på att det finns någon präst med i spelet, känns för mycket med mer än en stark figur från kyrkan på 12pers.

Basenanji

Postd20modernist
Är det ett...METASPEL?

...eller så är det här ett metaspel på temat "i religionens namn så kan man...".

har vi många med anknytning till religion bland oss?

Pilzefrau

hon/henne

Fluffrundown del tre: En hel jävla limpa
Från strax efter att unfair berättat om sin bibel.
Basse:
- Djävulen och hans anhang i mänsklig skepnad är bästa gissningen
-- Spider håller med
- Tror att alla bybor fått mycket gemensamt fluff, som inte varulvarna har
-- Får mothugg från Pilze, Vimes och xyas
- är Pastor Tork Mada
- Vet att det finns häxor
- Vet att potatisbondens fru hade ihop det med djävulen

Vimes:
- Byn har subjektiva fluffbeskrivningar och olika hotbilder
- Är Ragnar, vars fru dog under mystiska omständigheter, med rykten om häxeri
-- Ragnar historien har hittills figurerat i Pilzes och xyas fluff också

Basse:
- Vet saker från sina drömmar (skickade av Gud)

!Paxen:
- Har sett misstänkta individer, ej demoner, minst 4 stycken
-- Lär inte vara ulvarna utan snarare DTF eller en gruppering som inte betyder något
- Andra i byn tror henom inte

Spider:
- Det kan vara lite vadsomhelst i människoskepnad för allt han vet, men inte Lucifer

Pilze:
- Har uppgift om Ragnar omnämnd som potatisbonde
-- Detta har även Basse, men Ragnar själv (Vimes) och introtexten säger sädesbonde

!Paxen
- Ragnar är "en giftig man" och har ett barn

Basse:
- Har ingen bibel
-- I samma veva kom det fram att ingen av Basse, OBD, KK, !Paxen, Spider, Vico

!Paxen
- Det verkar vara något övernaturlgit (dvs inte bara påstådda "häxor" och paranoia)
-- Stöds av KK och Pilze, "övernaturligheter av bibliska proportioner"

Vico:
- OBDs idé om ett varulvsspel utan egentliga varulvar är "totalt off".

unfair:
- Är inte präst men har en god relation med kyrkan

Svar på Basses anklagelser om konstigheter kommer snart.

Tyr

Hero

Konrad Konvalj said:
Vico said:
Vad jag anser om Basenanji's outning är att det var synd att det var han som outa, men utifrån det lägge vi befunnit oss i så var det nog nödvändigt. Vi har ganska mycket stått still i spelet utan att komma någon vart. Jag står fortfarande fast vid att det är demoner vi har att göra med, men börjar misstänka att vi alla har vår egnen version av ondskan. För det verkar vara det ända rimliga till att vi har så olika versioner av vad ulvarna är för något.
Reflektion på det Tyr?
I stort sett gillar jag hans svar. Det är svårt att säga i nuläget hur mycket outningen gett ulvarna, men den ledde till bra diskussion. Jag vet att jag ändrat åsikt om två personer iom den.

Konrad Konvalj said:
Tyr said:
En möjlig konsekvens av att ha besatta människor är att ulvarna har demoniska namn och tvingas ljuga om dem. Där har vi ett möjligt verktyg mot ulvarna. Det kanske vore något att spara namn-outning tills skälig ulvmisstanke finns.
Spider är också rätt inne på liknande tankar. Namn kan ha stor betydelse och djävulens hantlangare (de besatta eller whatävers) har en stämpel i pannan.

Vad är ditt namn Tyr?
Mitt namn är Raphael. Jag funderade länge på om jag skulle svara utan press eller inte, men jag kom fram till att jag inte tror att det hjälper ulvarna.

Unfair

Hero
Re: Är det ett...METASPEL?

Basenanji said:
...eller så är det här ett metaspel på temat "i religionens namn så kan man...".

har vi många med anknytning till religion bland oss?
Jag vet då inte. Jag hawr fortfarande flera röster på mig så jaeg kan väll göra en mini outning för att vi inte ska slösa bort tid.
Min förmåga vore troligtvis värdelös om inte hadde några ulvar.
Men i stort så tycker jag att det säkraste sättet att komma fram till sådant är att bara vänta en natt. Känns mer värt att föra sådana diskutioner i dag 2.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Tyr said:
Mitt namn är Raphael. Jag funderade länge på om jag skulle svara utan press eller inte, men jag kom fram till att jag inte tror att det hjälper ulvarna.
Om du inte ljuger så är du helt grön i min bok nu.

!Paxen

Swashbuckler

Spider Jerusalem said:
Tyr said:
Om du inte ljuger så är du helt grön i min bok nu.
Vad är det för jävla idioti? Självklart är han grön om han inte ljuger. Ulvarna är ju dom som måste juga.

Jag tänker dock gissa, utifrån vad du sa precis, att ni två har en koppling.