Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Spider Jerusalem said:
Mitt namn är Lucifer.
Det hade jag inte räknat med.

Du är således en fallen ärkeängel i min bok och Tyr är(ej fallen, typ snäll kille) ärkeängeln Raphael (tippar på att det är den samma som Rafael).

Jag hade väntat mig en ärkeängel inte Lucifer. Men tänkar man lite på allt jambo med Lucifer, Satan, 666, Besten och allt så är det väl lite mer förståligt. Åh andra sidan så har du ju gått rätt hårt ut med att Lucifer är en snäll killa och absolut inte delaktig med skumraskens besatta/tjänare/hantlangare till 666:an.

Mmm.
Jag trodde först att Recca skrivit fel att jag var bybo men i information så står det att jag inte har fallit än.

Basenanji

Postd20modernist
Re: Inkvisitorn Torquemada

...jag trodde att mitt namn var något sorts fantasynamn, men det fanns alltså en koppling till inkvisition/religion.

Tusen minuspoäng till mig som inte hajjade det förrän nu.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Spider Jerusalem said:
Mitt namn är Lucifer.
Det hade jag inte räknat med.

Du är således en fallen ärkeängel i min bok och Tyr är(ej fallen, typ snäll kille) ärkeängeln Raphael (tippar på att det är den samma som Rafael).

Jag hade väntat mig en ärkeängel inte Lucifer. Men tänkar man lite på allt jambo med Lucifer, Satan, 666, Besten och allt så är det väl lite mer förståligt. Åh andra sidan så har du ju gått rätt hårt ut med att Lucifer är en snäll killa och absolut inte delaktig med skumraskens besatta/tjänare/hantlangare till 666:an.

Mmm.
Jag är en ängel av den högsta sfären, jag är fortfarande en ärkeängel. Dock så har jag börjat störa mig på de andra änglarna men jag har ej fallit än.

Basenanji

Postd20modernist

Mm och jag hittade en jävligt obehaglig redogörelse för hur Torquemada/inkvisitionen förhörde sig fram till information.

Faktiskt, det här känns lite jobbigt för jag har svårt att bara säga att "det är bara ett spel, hö hö". Jag får dåliga vibbar av tex den här texten:

http://www.trutv.com/library/crime/notorious_murders/mass/torquemada/index.html

Jag kan tänka mig att det är jag som är varulv...eller kanske "varulv".

Konrad Konvalj

Myrmidon
Spider Jerusalem said:
Jag är en ängel av den högsta sfären, jag är fortfarande en ärkeängel. Dock så har jag börjat störa mig på de andra änglarna men jag har ej fallit än.
Du stör dig alltså på exempelvis Rafael.
Vet du varför? Är han nummer 1 och din status där uppe i himlen numera sämre eller vad?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basenanji said:
Mm och jag hittade en jävligt obehaglig redogörelse för hur Torquemada/inkvisitionen förhörde sig fram till information.

Faktiskt, det här känns lite jobbigt för jag har svårt att bara säga att "det är bara ett spel, hö hö". Jag får dåliga vibbar av tex den här texten:

http://www.trutv.com/library/crime/notorious_murders/mass/torquemada/index.html

Jag kan tänka mig att det är jag som är varulv...eller kanske "varulv".
Alltså jag hittade en helt annat Torquemada som hör hemma där Vimes säger att vi leker. Alltså, 1600-talet.

Den här sötnosen

Xyas

Swashbuckler
Re: BRÖDSMULOR!

Pilzeman said:
Min info länkar alltså ihop din "potatisbonden" med "Ragnar" och likaså "ägaren av ladan" men felet uppstår när introt säger "sädesbondens lada" och Ragnar själv säger "sädesbonde". Så om vi fångar någon på det här, så är det, tja, du och jag som båda har ljugit ihop samma historia, och det har vi inte. Jag tror knappast att ulvarna skulle ta rollen som Ragnar, då denna var ganska mycket given att ha i spel efter min kommetar tidigt.
Men står det uttryckligen i din roll att det är Ragnars lada? Och likaså står det utryckligen att Ragnar är potatisbonde?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Mmm. Fan det händer prylers nu måste jag säga.

Rakt av så skulle jag villa veta lite mer om Maja.

Röst: Vicotnik

Rafael, Torquemada och Lucifer är dina kompisars namn Vicotnik. Du sticker ut. Jag misstänker att du är vanilla eller ulv så jag vill gärna veta mer om Maja.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Spider Jerusalem said:
Du stör dig alltså på exempelvis Rafael.
Vet du varför? Är han nummer 1 och din status där uppe i himlen numera sämre eller vad?
I min information står det bara att jag inte har fallit och jag är den högsta av änglar. Men att jag har börjat störa mig på de andra änglarna. Jag är på jorden på ett uppdrag från gud.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Spider Jerusalem said:
I min information står det bara att jag inte har fallit och jag är den högsta av änglar. Men att jag har börjat störa mig på de andra änglarna. Jag är på jorden på ett uppdrag från gud.
Okay. Du är guds Nr1 och på uppdrag.
Vad är det för ett litet nätt uppdrag om man får fråga?

Xyas

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Så vi har potatisbönder och ärkeänglar? Galet. Men jag utesluter inte att det är en sjukt gutsy lögn du kör på Spider. Jag vill gärna höra från Tyr.

Och föresten
Röst: ingen

Unfair

Hero
Jag tycker vi inte ska fiska efter änglar nu utan det känns ju inte omöjligt att sådana skulle ha power roller, låt de som känner att de kan det gå ut med sin roll men vi ska inte göra några misstag nu. Det är gött att man känner att det händer något men sammtidigt så känns det som att vi inte hinner smälta allt i denna tankten.

Min röst ligger kvar på OBD fortfarande och det är ingen slump.

OBD, du har sagt att din förmåga har att göra dem fömremål/utrustning, detts lät rimligt till en början men nu när vi ser att typ hälften av alla inte änns har föremål så känns din förmåga skumm. Du behöver inte outa den men jag vill höra dina tankar om et hela.

Pilzefrau

hon/henne

xyas: ja. Som jag sade, länkar ihop "potatisbonden" med "Ragnar" med "ägaren av ladan". Det är därför jag tror det är en felskrivning.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Spider Jerusalem said:
Okay. Du är guds Nr1 och på uppdrag.
Vad är det för ett litet nätt uppdrag om man får fråga?
Någonting har stulits från det himmelen och jag är här för att hämta det, jag visste inget om några andra änglar här på jorden. Det finns saker som skulle kunna tolkas som att det skulle vara fler änglar i spel men inget som bekräftar det.

Pilzefrau

hon/henne
Det där ser jag som bekräftelse på att föremål faktiskt är viktigt. Någon håller i något som är stulet från himlen, typ.

OBD: om din förmåga är att kolla vad folk har för utrustning blev du just den vktigaste vi känner till.

Tyr

Hero
Konrad Konvalj said:
Tyr:

Är du utsänd av gud som nummer 2 eller vad gör du här nere på jorden egentligen?
Rankad nummer två är jag antagligen inte. Mer än så väljer jag att inte säga just nu. När det gäller uppdrag så är det lite flummigt skrivet, men jag tycker mig skönja ett uppdrag. Jag tycker varken jag eller Spider ska gå in närmare på saken för tillfället.

Nu ser jag att Spider redan gjort det, men han var vag iaf vilket är bra. Min roll insinuerar helt klart att något blivit stulet och även vad det kan vara.

Ond bråd död

Swashbuckler
xyas said:
Spider Jerusalem said:
Så vi har potatisbönder och ärkeänglar? Galet. Men jag utesluter inte att det är en sjukt gutsy lögn du kör på Spider. Jag vill gärna höra från Tyr.

Och föresten
Röst: ingen
Vill du outa prylar?