Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Ond bråd död

Swashbuckler
Re: FUCK THE FLUFF

Vimes said:
Basenanji said:
För även om vi ska "fuck the fluff" så har jag inte förstått vad varulvarna är för något?
Nä, det har inte jag heller.

Här är hur mycket jag bryr mig efter Reccas klargörande:
Utrustning? eller har jag bara missat det?

Vimes

Sillkung

Ond bråd död said:
Utrustning? eller har jag bara missat det?
Ska jag outa utrustning tycker du OBD? Varför det?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Pilzeman said:
Vicotnik said:
Ond bråd död och hans bibile skulle jag vilja ha en förklaring ifrån, för om någon skulle ha en bibel så vore det ju rimligtvis pastorn.
Det är unfair som har en bibel. Ond bråd död har en kniv.
....

Jo jag vet att du har Ghaa! Förlåt mig!
Men. Du är den som har koll här så det är lite sloppy och sånt antecknas.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" ><pre>Spelare Namn Fraktion Yrke Utrustning
Xyas ? ? ? Kniv
Vicotnik Maja ? ? -
!Paxen ? ? ? -
Vimes Ragnar ? Bonde ?
Konrad K. ? ? ? -
Spider J. Lucifer ? Ängel -
Unfair ? ? ? Bibel
Tyr Raphael ? Ängel -
OBD ? ? ? -
Antemannen ? ? ? ?
Pilzeman ? ? ? -
Basenanji Tork Mada ? Pastor –</pre></div></div>

Tyr

Hero

Nu när det är ute i det öppna !Paxen, skulle du kanske kunna ge lite detaljer kring "nedstigningen" du bevittnade (antar jag att det var). T.ex. när det inträffade. Jag vill tro dig och därför skulle det vara bra med lite potentiellt grönande.

Vimes

Sillkung

Alright. Jag har min döda frus silverberlock i byxfickan.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" ><pre>Spelare Namn Fraktion Yrke Utrustning
Xyas ? ? ? Kniv
Vicotnik Maja ? ? -
!Paxen ? ? ? -
Vimes Ragnar ? Bonde Silverberlock
Konrad K. ? ? ? -
Spider J. Lucifer ? Ängel -
Unfair ? ? ? Bibel
Tyr Raphael ? Ängel -
OBD ? ? ? -
Antemannen ? ? ? ?
Pilzeman ? ? ? -
Basenanji Tork Mada ? Pastor –</pre></div></div>

Tyr

Hero

Jag har egentligen inte outat något föremål, men jag kan väl göra det så vi har det gjort. Jag har inget föremål, så din lista stämmer ändå för mig.

Vimes

Sillkung
Sedan en uppmaning till alla som outat att de inte har utrustning: kolla igenom era PM. Jag missade först att jag hade något, det var rejält inbakat i den fluffiga texten.

Ond bråd död

Swashbuckler

Vimes said:
Hm. Min förmåga är rätt lam måste jag säga. Eller också har nästan alla ljugit om sin utrustning.

Med egna ord: Jag är så klok att jag förstått att byborna kan kännas igen på att de tagit med föremål som är hjälpsamma vid en räddningsaktion.

Så den enda som blir grönad av detta är Xyas. Möjligen att Unfair kan bli bli grönad om biblar kan användas till nåt vettigt i settingen.

:/ Antagligen var Reccas tanke bara att det skulle få igång snacket.

Tyr

Hero

Ond bråd död said:
Vimes said:
Hm. Min förmåga är rätt lam måste jag säga. Eller också har nästan alla ljugit om sin utrustning.

Med egna ord: Jag är så klok att jag förstått att byborna kan kännas igen på att de tagit med föremål som är hjälpsamma vid en räddningsaktion.

Så den enda som blir grönad av detta är Xyas. Möjligen att Unfair kan bli bli grönad om biblar kan användas till nåt vettigt i settingen.

:/ Antagligen var Reccas tanke bara att det skulle få igång snacket.
Det kan man ju förvisso tolka som att de som tagit med sig konstiga saker är skumma. Men ja, helt definitivt är det ju inte. Mycket eftersom ulvarna mycket väl kunnat ljuga om saken.

!Paxen

Swashbuckler

Tyr said:
Nu när det är ute i det öppna !Paxen, skulle du kanske kunna ge lite detaljer kring "nedstigningen" du bevittnade (antar jag att det var). T.ex. när det inträffade. Jag vill tro dig och därför skulle det vara bra med lite potentiellt grönande.
Utan att direktcitera så såg jag en nedstigning av 4 varelser som lyste. Dessa 4 varelser hade vita vingar deras klädnader var som av guld. Det står även att det är änglar det handlar om. Anledningen till att jag smög mig in i ladan, och är där nu är för att jag vill se dessa änglar igen.

!Paxen

Swashbuckler

!Paxen said:
Tyr said:
Utan att direktcitera så såg jag en nedstigning av 4 varelser som lyste. Dessa 4 varelser hade vita vingar deras klädnader var som av guld. Det står även att det är änglar det handlar om. Anledningen till att jag smög mig in i ladan, och är där nu är för att jag vill se dessa änglar igen.
Och, jag såg själva nedstigningen som en krasch, mer än en landning, om jag tolkar min info rätt.

Basenanji

Postd20modernist
Hur känner vi igen en varulv?

Jamen isf borde också Vimes vara grön.

Jag borde däremot inte bli grönad, eftersom jag saknar någon utrustning (men jag ska dubbelkolla mitt pm på den punkten.

Men hörni: vad har vi för kriterier för en varulv?

Att man är ängel?

/Basse, fattar nada just nu

!Paxen

Swashbuckler
Re: Hur känner vi igen en varulv?

Basenanji said:
Jamen isf borde också Vimes vara grön.

Jag borde däremot inte bli grönad, eftersom jag saknar någon utrustning (men jag ska dubbelkolla mitt pm på den punkten.

Att man är ängel?

Jag har inte själv någon aning. Jag vill inte riskera att rösta ut en byo för att rösta på någon av änglarna.

Dock, så verkar det ett bra val...

!Paxen

Swashbuckler

Men, om vi ska ta ut en av änglarna, vem av dom ska vi välja? Jag tror inte att Vimes skulle välja just Lucifer om han inte hette det, Och det är vpgat av en ulv i sådana fall.

FFS, kan någon som är smartare än mig komma upp med en plan?

Vicotnik

Den onde
Staff member

!Paxen said:
Men, om vi ska ta ut en av änglarna, vem av dom ska vi välja? Jag tror inte att Vimes skulle välja just Lucifer om han inte hette det, Och det är vpgat av en ulv i sådana fall.

Jag tror inte vi ska rösta ut änglarna den här rundan. Där emot en fråga såg du ifall "änglarna" anlände samtidigt eller var det någon om kom före/efter?

Tyr

Hero

Basenanji said:

Att man är ängel?

!Paxen said:
Jag har inte själv någon aning. Jag vill inte riskera att rösta ut en byo för att rösta på någon av änglarna.

Dock, så verkar det ett bra val...
Menar ni att det finns något som tyder på att änglar är mer troliga som varulvar än människor? Om det finns så får ni gärna resonera hur ni tänker. Finns det inte så är det väl bättre att vi går på scum tells eller hur?

!Paxen

Swashbuckler

Vicotnik said:
!Paxen said:

Jag tror inte vi ska rösta ut änglarna den här rundan. Där emot en fråga såg du ifall "änglarna" anlände samtidigt eller var det någon om kom före/efter?
Så som det är skrivet så kom dom tillsammans, dvs dom kom samtidigt. Jag kan ju tillägga att jag smög mig in från den norra sidan av ladan, om det skulle spela någon roll.