Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

!Paxen

Swashbuckler
Re: Hur känner vi igen en varulv?

Tyr said:
Basenanji said:
Men hörni: vad har vi för kriterier för en varulv?

Att man är ängel?

/Basse, fattar nada just nu
!Paxen said:
Jag har inte själv någon aning. Jag vill inte riskera att rösta ut en byo för att rösta på någon av änglarna.

Dock, så verkar det ett bra val...
Menar ni att det finns något som tyder på att änglar är mer troliga som varulvar än människor? Om det finns så får ni gärna resonera hur ni tänker. Finns det inte så är det väl bättre att vi går på scum tells eller hur?
Alltså, jag vet inte. Kanske en är varulv? Jag har dock inget i min text som säger det.

Antalet säger nej till att alla är ulvar. Dock så vet jag inte "vilka" varulvarna är. Är det häxor? Demoner? Besatta människor? Granarna runt ladan? Ingen aning!

Xyas

Swashbuckler
Re: FUCK THE FLUFF

Ond bråd död said:
Med egna ord: Jag är så klok att jag förstått att byborna kan kännas igen på att de tagit med föremål som är hjälpsamma vid en räddningsaktion.

Så den enda som blir grönad av detta är Xyas.
Med risk att panga mig själv i foten, så stämmer väl inte det att min kniv är bra att ha i en räddningsaktion. Faktum är att jag slängt ifrån mig min vattenhink till förmån för kniven.

Tyr

Hero
Rösträkning 21:00

4 Vicotnik (Antemannen, KK, Spider Jerusalem, Vimes)
2 Vimes (OBD, !Paxen)
2 xyas (Pilzeman, Tyr)
1 !Paxen (Vicotnik)
1 OBD (unfair)

2 Ingen (Basenanji, xyas)

Basenanji

Postd20modernist
Re: Rösträkning 21:00

Tja, i nuläget har jag liksom ingen anledning att rösta på någon eftersom jag inte vet vad jag ska leta efter.

Änglarna verkar ju vara...änglar?

Byborna...är väl lika oskyldiga som de är bybor?

Äsch, jag vet inte. Det här spelet var nog för svårt för mig, en liderlig och obstinat prost som får drömmar om nätterna och då drömmer om häxor som har ihop det med hin håle. Potatisbonden och hans ätt borde vara i stålkastarljuset förstås, men jag kan ha missförstått min roll eller bara varit en allmänt dålig varulvsspelare som inte fattat.

Dessutom kan jag inte släppa att jag har en roll vars historiska förlaga skendränkte kvinnor för att få de att avslöja sina förbindelser med satan. :gremfrown:

Min röst ligger kvar på "ingen"...den ende som förtjänar att hängas är ju jag. Om jag ska gå på min moraliska kompass alltså...

Vicotnik

Den onde
Staff member

Tyr said:
2 Vimes (OBD, !Paxen)
2 xyas (Pilzeman, Tyr)
1 !Paxen (Vicotnik)
1 OBD (unfair)

Av dömma av röst räkningen så är det jag som kommer åka i morgon kväll.
Så min fråga till er som röstat på mig: Vad krävs det för att ni ska överväga att flytta bort eran röst från mig? Hela min roll?

Tyr

Hero

Basenanji said:
Tja, i nuläget har jag liksom ingen anledning att rösta på någon eftersom jag inte vet vad jag ska leta efter.
Alltså...det är ju bara en stämpel. Det spelar ingen roll vad varulvarna heter. De ska dö. Fram tills vi känner till deras natur är det bara att dreva på och leta efter scum tells. En röst på ingen är helt meningslös och ser misstänkt ut. Finns det ingen du vill höra mer från?

Kort sagt: ryck upp dig pastorn! :gremwink:

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Paxen said:
Men, om vi ska ta ut en av änglarna, vem av dom ska vi välja? Jag tror inte att Vimes skulle välja just Lucifer om han inte hette det, Och det är vpgat av en ulv i sådana fall.

FFS, kan någon som är smartare än mig komma upp med en plan?
Asså du är rätt skön !Paxen.

Du dyker upp från tomma intet som en djävulsdyrkare i en svart skrud. Lägger in en liten fräck kommentar om att det är någon ängel som skall hängas och skyddar samtidigt en av änglarna: Vimes som inte ens är en ängel.

Hur är det egentligen !Paxen? Har du darr? Har dina ulvpolare darr nu när du är "med i matchen"?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vad har vi här egentligen. De senaste typ 10 inläggen luktar ju en del sunk måste jag säga.

Tyr som är en av änglarna tycker så klart att det är förvånande att Basse ens tar upp det som ett alternativ. !Paxen har sätt 4 änglar och tycker ju att Basses alternativ är rätt bra ändå. Alltså, det kan ju vara så att en av änglarna är ulv skriver !Paxen.

Vicotnik tar ju ställning emot det hela. Rätt sunt tycker då jag. För det är ju inte änglar vi jagar utan demoner och liknande pack.

!Paxen är dock i fin form och vill ju hjälpa Basses tankar på traven så han drar igång lite mer ängla snack och då blandar han av misstag in Vimes istället för Spider som är Lucifer.

Ur den här drabbningen så placerar då jag Tyr en klok ängel, Vicotnik som en klok bybo.

!Paxen smutsar ju ner sitt redan befläckade jag. Vimes åker på en känga av !Paxen och det kan betyda lite vad som helst. Basse uppviglar ju till lite änglahäng men det är ju mest !Paxen som är sugen på det egentligen.

Jag vill så klart reda ut det här lite hårdare.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vicotnik said:
Tyr said:
2 Vimes (OBD, !Paxen)
2 xyas (Pilzeman, Tyr)
1 !Paxen (Vicotnik)
1 OBD (unfair)

Av dömma av röst räkningen så är det jag som kommer åka i morgon kväll.
Så min fråga till er som röstat på mig: Vad krävs det för att ni ska överväga att flytta bort eran röst från mig? Hela min roll?
Min röst på dig beror nog mest på namnet och ditt spel i början av rundan. Av de som röstar på dig kan du räkna bort Antemannen. Vimes tycker ju att du scum tellat en hel del genom hela rundan och det tycker ju jag också, men kanske inte lika grovt som Vimes.

Spiders röst på dig beror på att du är lite tyst om jag inte minns fel.

Hur ser du på !Paxens uttalande om:

* Hänga änglar
* Att Vimes är Lucifer

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basenanji said:
Med egna ord: Jag är så klok att jag förstått att byborna kan kännas igen på att de tagit med föremål som är hjälpsamma vid en räddningsaktion.
Jamen isf borde också Vimes vara grön.

Jag borde däremot inte bli grönad, eftersom jag saknar någon utrustning (men jag ska dubbelkolla mitt pm på den punkten.

Att man är ängel?

Varför "grönas" Vimes av en silverberlock?

Jag kan köpa en bibel som redskap för att driva bort demoner eller pack.

Sen kan jag köpa en kniv för att hacka sönder demoner eller pack (dock hade xyas hoppat över att han slängde sitt andra redskap hinken till förmån för kniven)

Vicotnik

Den onde
Staff member

Konrad Konvalj said:

* Hänga änglar
* Att Vimes är Lucifer
Det var Spider som gick ut som Lucifer, och i nuläget så tror jag mer att Spider är bybo än att han skulle vara ulv. Att sedan !Paxen föreslår att vi ska hänga änglarna anser jag vara korkat, framför allt i nuläget då vi inte vet mer vad rollen som ängel innebär. Att sedan !Paxen hävdar att han sett 4 änglar stiga ner gör mig rätt så förvirrad eftersom jag hela tiden har tolkat det som om demonerna kommit från ladan och nu hävar !Paxen att änglarna landa där. I nu läget så är jag mer för att rösta ut !Paxen för det enda sätt vi kan bekräfta hans uttalande om att det är 4 änglar är att få honom verifierad som bybo. Detta kan vi aningen göra genom att rösta ut honom, få ulvarna att nattmörda !Paxen eller att en eventuell siare skulle sia honom.
Sen misstänker jag även att Änglarna kommer vara i riskzonen för att elimineras av ulvarna och de som gått ut som änglar överleva till nästa runda så kan man verkligen börja ifråga sätta dem.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: FUCK THE FLUFF

Ond bråd död said:
Hm. Min förmåga är rätt lam måste jag säga. Eller också har nästan alla ljugit om sin utrustning.

Du har alltså en förmåga som gör att du kan sia vad folk har med sig eller har du endast information om att byborna bär med sig hjälpsamma föremål?

Om du endast har informationen så är det ju helt meningslöst. Har du en förmåga som kan kolla vad andra har med sig är det ju ingen ostförmåga.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:

* Hänga änglar
* Att Vimes är Lucifer
Det var Spider som gick ut som Lucifer, och i nuläget så tror jag mer att Spider är bybo än att han skulle vara ulv. Att sedan !Paxen föreslår att vi ska hänga änglarna anser jag vara korkat, framför allt i nuläget då vi inte vet mer vad rollen som ängel innebär. Att sedan !Paxen hävdar att han sett 4 änglar stiga ner gör mig rätt så förvirrad eftersom jag hela tiden har tolkat det som om demonerna kommit från ladan och nu hävar !Paxen att änglarna landa där. I nu läget så är jag mer för att rösta ut !Paxen för det enda sätt vi kan bekräfta hans uttalande om att det är 4 änglar är att få honom verifierad som bybo. Detta kan vi aningen göra genom att rösta ut honom, få ulvarna att nattmörda !Paxen eller att en eventuell siare skulle sia honom.
Sen misstänker jag även att Änglarna kommer vara i riskzonen för att elimineras av ulvarna och de som gått ut som änglar överleva till nästa runda så kan man verkligen börja ifråga sätta dem.
* Att Vimes är Lucifer

Hur ser du på !Paxens uttalande om att det är Vimes som är Lucifer och att det vore en risky lögn som en ulv att dra till med just det namnet på sin änglaroll.

Unfair

Hero

Konrad Konvalj said:
Vad har vi här egentligen. De senaste typ 10 inläggen luktar ju en del sunk måste jag säga.

Tyr som är en av änglarna tycker så klart att det är förvånande att Basse ens tar upp det som ett alternativ. !Paxen har sätt 4 änglar och tycker ju att Basses alternativ är rätt bra ändå. Alltså, det kan ju vara så att en av änglarna är ulv skriver !Paxen.

Vicotnik tar ju ställning emot det hela. Rätt sunt tycker då jag. För det är ju inte änglar vi jagar utan demoner och liknande pack.

!Paxen är dock i fin form och vill ju hjälpa Basses tankar på traven så han drar igång lite mer ängla snack och då blandar han av misstag in Vimes istället för Spider som är Lucifer.

Ur den här drabbningen så placerar då jag Tyr en klok ängel, Vicotnik som en klok bybo.

!Paxen smutsar ju ner sitt redan befläckade jag. Vimes åker på en känga av !Paxen och det kan betyda lite vad som helst. Basse uppviglar ju till lite änglahäng men det är ju mest !Paxen som är sugen på det egentligen.

Jag vill så klart reda ut det här lite hårdare.
Konrad Konvalj said:
Basenanji said:
Jamen isf borde också Vimes vara grön.

Jag borde däremot inte bli grönad, eftersom jag saknar någon utrustning (men jag ska dubbelkolla mitt pm på den punkten.

Att man är ängel?

Varför "grönas" Vimes av en silverberlock?

Jag kan köpa en bibel som redskap för att driva bort demoner eller pack.

Sen kan jag köpa en kniv för att hacka sönder demoner eller pack (dock hade xyas hoppat över att han slängde sitt andra redskap hinken till förmån för kniven)
Jag tror absolut att du är inne på något här Konrad. Paxens beteende på det senaste är bara underligt, och det faktum att han varit så inaktiv tidigare går också emot hur jag kommer ihåg honom från tidigare spel. Däremot så tror jag nog du gör en höna av en fjäder vad gäller !Paxens föremål. Och då min röst på OBD inte känns så meningsfull just nu då:

Röst: !Paxen

Sedan angående änglarna så håller jag med dig om att Tyr spelar ett stabilare spel än Spider, både för gott och ont.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Unfair said:
Däremot så tror jag nog du gör en höna av en fjäder vad gäller !Paxens föremål.
Ska jag göra en höna av en fjäder av det här också?
Hjälp mig förstå.

Pilzefrau

hon/henne

!Paxen said:
FFS, kan någon som är smartare än mig komma upp med en plan?
Sånt är ju alltid skönt när man är varulv.

Jag måste ha missat någonting, men var tusan kom idén att rösta ut en ängel ifrån? Är det bara Basse och !Paxen som är förvirrade?

Likaså att Vimes skulle vara Lucifer, eller ängel överhuvudtaget? Det måste blivit någon sammanblandning där eller? Spider påstår sig vara Lucifer, Tyr säger att han är Raphael, men det är väl alla änglar än så länge?

Pilzefrau

hon/henne

Och drevet mot xyas, som bara blev typ två röster, gav inget så jag är på !Paxen istället. Han har börjat svamla, och det gillas inte.

Röst: !Paxen

3 !Paxen (Vicotnik, unfair, Pilzeman)
2 Vimes (OBD, !Paxen)
1 xyas (Tyr)

Antemannens röst börjar svida något väldigt – det känns inte okej att han ligger där och tippar röstläget konstant till Vicotniks nackdel.

Pilzefrau

hon/henne

unfair said:
!Paxens vadå för föremål? Har han sagt något alls om det förutom att han inte har något?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Pölzemannen said:
Antemannens röst börjar svida något väldigt – det känns inte okej att han ligger där och tippar röstläget konstant till Vicotniks nackdel
Den rösten är inget Vicotnik behöver oroa sig över. Spelar han sitt spel och är bybo kommer han inte att hängas. Jag kommer flytta min röst så snart jag har fått hans tankar om varför !Paxen blandar in Vimes i änglasnacket.

Namnet Maja kan jag släppa och Vicotnik har spelat upp sig totalt sätt och det finns de som pingar rätt mycket hårdare än honom i min värld.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Pilzeman said:
unfair said:
!Paxens vadå för föremål? Har han sagt något alls om det förutom att han inte har något?
Observera att du skriver exakt lika inlägg som jag redan gjort..

Jag vet inte om jag skall tolka det som något bra eller inte. Lixom, jag har ju en plan med min fråga till Unfair och nu ställer du exakt samma fråga som mig fast lite mer uförligt så att en del av svaret redan står i frågan. Hade varit bättre om Unfir hade fått fördjupa sig i min fråga och förklarat sig själv.