Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Tyr

Hero
Re: Hur känner vi igen en varulv?

xyas fortsätter att köra sitt egna race och samarbetar dåligt med byn. Tydligen är det hans stil, men nog borde det ligga i hans intresse att verka mindre skum? Nåja, en röst på honom kommer inte hjälpa om två inte gjort det så jag flyttar min röst någonstans där jag hoppas att den gör nytta.

Vicotnik tycker jag inte verkar så misstänkt, och han har outat bra mycket mer än många andra. Men han är en lagspelare så jag tror det räcker med de röster som är där.

Jag följer istället Pilzemans exempel och flyttar min röst till !Paxen. Efter konstiga uttalanden på sistone så behöver han snacka av sig om vi ska kunna gröna honom.

Röst: !Paxen

Recca

Femme Fatale
Antemannen

Jag har under kvällen varit i kontakt med Antemannen och fått reda på att han inte kommer kunna fortsätta delta. Lyckligtvis har Cassius ställt sig till förfogande och övertar härmed Antemannens roll.

Tyr

Hero
Re: Antemannen

Tackar för det Cassius!

Jag har sett att du åtminstone någorlunda följt tråden, så förhoppningsvis tar det inte lång tid för dig att komma in i spelet.

Det skulle vara bra om du kunde ge oss en analys av spelet och spelarna trots att du inte har press på dig. Så fort du har möjlighet alltså. Vi vill ju få en bild av dig så snabbt som möjligt. :gremsmile:

Tyr

Hero
Re: Antemannen

Röstläge:

4 !Paxen (Vicotnik, unfair, Pilzeman, Tyr)
3 Vicotnik (KK, Spider Jerusalem, Vimes)
2 Vimes (OBD, !Paxen)

3 Ingen (Basenanji, xyas, Cassius)

Ond bråd död

Swashbuckler
Om [vem det nu var] såg fyra änglar efter en krasch, varför vet inte änglarna om varandra eller sitt antal?

"Då har vi kanske en betydelsebärande uppdelning i bybofraktionen: 1) Ragnar med familj 2) Bybor från byn." Varför tar Vimes upp detta?

När jag gått tillbaka och läst om framstår Unfair och Spider som skummast. Särskilt Spiders intetsägande snömos om att man är skum om man outar utan press. Vicotnic saknar skärpa och bidrar inte tillräckligt. Känns som han sysselsätter sig med ulviska strösysslor och hakar upp sig på detaljer. Basenanji snackar lite väl mycket om varulvsspel generellt, ljusrött. Tyr, kk och Vimes är stabila.

Har Spider någonsin förklarat varför han frågade om vi menar belsebub eller satan eller lucifer osv? Har han förklarat vad poängen var med det hebreiska utbrottet? Ser nästan ut som ett smulande för att kunna outa namnet lucifer. "Bestens nummer, inte djävulens". Sånt. På 1600-talet (som nån hävdade att det var) så borde Lucifer redan ha fallit. Jag vill trots allt inte hänga Spider nu. Jag väntar med att ge mig på änglarna ett tag till.

Spider, du hade ingen info om andra änglar i din fluff?

Brukar !Paxen vara så inaktiv och oengagerad?

Vad kan vi utläsa ur Basses historiska person som jagade häxor och att han vet att det finns häxor i spel? Har han ett eget mål? I så fall bäst att inte avslöja namn som kan avslöja kön. Borde räcka med änglarna som semi-DTF dock.

Konrad: Jag har bara informationen. Jag ville antyda att jag kunde sia för att ulvarna inte skulle våga ljuga om utrustningen. Troligen blev jag genomskådad.

Håller med om att !paxen liknade en panikslagen ulv på slutet.

Mina misstänkta är: !Paxen och Vicotnik och lite längre ner på listan:Basse och Cassius.
Röst:Vicotnik

Xyas

Swashbuckler
Ond bråd död said:
"Då har vi kanske en betydelsebärande uppdelning i bybofraktionen: 1) Ragnar med familj 2) Bybor från byn." Varför tar Vimes upp detta?
Kanske han ägnar sig åt sånt där brödsmulande då han sitter på information om sin familj. Typ "en i din familj är varulv"?

Ond bråd död said:
Konrad: Jag har bara informationen. Jag ville antyda att jag kunde sia för att ulvarna inte skulle våga ljuga om utrustningen. Troligen blev jag genomskådad.
Risken är ju rätt stor att så fort någon outade att de inte hade någon utrustning alls, så hakade ulvarna på det och ljög om att de inte hade någon utrustning heller. Vem var det egentligen som outade utrustning först? Det är ju milt grönande att vara den som först sa att man inte hade någon utrustning.

Ond bråd död said:
Jepp.

Röst: !paxen

Pilzefrau

hon/henne
xyas said:
Risken är ju rätt stor att så fort någon outade att de inte hade någon utrustning alls, så hakade ulvarna på det och ljög om att de inte hade någon utrustning heller. Vem var det egentligen som outade utrustning först? Det är ju milt grönande att vara den som först sa att man inte hade någon utrustning.
Det borde vara jag, som direkt sade att jag inte hade någon aning om att det fanns utrustning. Den förste som sedan under den riktiga massoutningen sade "jag har ingen utrustning" var OBD om jag minns rätt.

Pilzefrau

hon/henne

Konrad Konvalj said:
Pilzeman said:
unfair said:
Däremot så tror jag nog du gör en höna av en fjäder vad gäller !Paxens föremål.
!Paxens vadå för föremål? Har han sagt något alls om det förutom att han inte har något?
Observera att du skriver exakt lika inlägg som jag redan gjort..

Jag vet inte om jag skall tolka det som något bra eller inte. Lixom, jag har ju en plan med min fråga till Unfair och nu ställer du exakt samma fråga som mig fast lite mer uförligt så att en del av svaret redan står i frågan. Hade varit bättre om Unfir hade fått fördjupa sig i min fråga och förklarat sig själv.
Förlåt, jag insåg inte att du hade en plan. Jag var uppriktigt förvirrad av alltihop och utgick från att någon hade skrivit fel någonstans.

Vimes

Sillkung
CASSIUS!

:heart:

Kul att du är med i spel!

Nu är vi inne på sista dagen, så det finns kanske inte så mycket möjlighet för dig att hinna gå igenom allt som skrivits innan utröstningen. Jag föreslår att du gör dessa saker:

1. Röstar på någon. Kolla de senaste inläggen för att se vilka namn som är intressanta för utröstning, och ta ställning till dem. Du behöver absolut inte försöka analysera alla spelare. Fokusera på de som ligger i pipen för utröstning!

2. Outar din utrustning. Kom ihåg att din utrustning kan vara inbakad i din flufftext.

3. Ställ frågor!

Go go!

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Ond bråd död said:
Har Spider någonsin förklarat varför han frågade om vi menar belsebub eller satan eller lucifer osv? Har han förklarat vad poängen var med det hebreiska utbrottet? Ser nästan ut som ett smulande för att kunna outa namnet lucifer. "Bestens nummer, inte djävulens". Sånt. På 1600-talet (som nån hävdade att det var) så borde Lucifer redan ha fallit. Jag vill trots allt inte hänga Spider nu. Jag väntar med att ge mig på änglarna ett tag till.
Vem säger att det är 1600 talet vi kör på?
Jag ville veta vad folk satt med för information samt så skulle det vara omöjligt att djävulen var den som vi slogs mot då Lucifer inte har fallit.

Ond bråd död said:
Spider, du hade ingen info om andra änglar i din fluff?
Inget som säger "Det finns andra änglar på jorden" eller "Det finns X änglar med i spel" Endast att jag grämer mig på de andra änglarna, så jag misstänkte att det fanns andra änglar med men jag hade ingen information som stödde detta.

Vimes

Sillkung
Mot deadline!

Mina tre namn för utröstning är
Vicotnik
unfair
!Paxen

i den ordningen ungefär.

Vico har varit lelös, unfair vill jag kolla närmare på och !Paxen vill jag egentligen inte rösta ut, men han behöver reda upp en del oklara uttalanden.

Det jag vill se av alla tre ovanstående är deras tre namn för utröstning.

Vimes

Sillkung
Spider Jerusalem said:
Vem säger att det är 1600 talet vi kör på?
Det var jag som skrev det tidigare. Och det verkar ha blivit etablerat. Dock vill jag poängtera att jag på intet sätt har några säkra tecken på att det är det. Antagligen spelar vi i ett odefinierat "förr i tiden".

Anledningen till att jag tänkte 1600-tal var häxor och svenska namn. Utifrån min roll alltså.

Nu visar det sig ju att Basenanji är ett av historiens rövhål från 1400-talet och att vi har änglar och grejer som vandrar på jorden. Så jag tror inte att vi ska fästa så mycket vid historisk autenticitet. Spelet är "inspirerat av kristen mytologi" inte europeisk historia.

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Men, om vi ska ta ut en av änglarna, vem av dom ska vi välja? Jag tror inte att Vimes skulle välja just Lucifer om han inte hette det, Och det är vpgat av en ulv i sådana fall.

FFS, kan någon som är smartare än mig komma upp med en plan?
Asså du är rätt skön !Paxen.

Du dyker upp från tomma intet som en djävulsdyrkare i en svart skrud. Lägger in en liten fräck kommentar om att det är någon ängel som skall hängas och skyddar samtidigt en av änglarna: Vimes som inte ens är en ängel.

Hur är det egentligen !Paxen? Har du darr? Har dina ulvpolare darr nu när du är "med i matchen"?
Suck.. Om jag skulle åka ut pga att jag skrev Vimes när jag menade Spider så blir jag sur. För det är det det handlar om, inget annat.

Vimes

Sillkung

!Paxen: vilka tycker du det är aktuellt att rösta ut?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Mot deadline!

Vimes said:
Vicotnik
unfair
!Paxen

i den ordningen ungefär.

Vico har varit lelös, unfair vill jag kolla närmare på och !Paxen vill jag egentligen inte rösta ut, men han behöver reda upp en del oklara uttalanden.

Det jag vill se av alla tre ovanstående är deras tre namn för utröstning.
Så vad skulle krävas från mitt håll för att du ska ändra din åsikt om att det är jag som ska röstas ut ikväll?

Pilzefrau

hon/henne

Vimes said:
Vicotnik
unfair
!Paxen
Mina namn är
!Paxen
xyas
unfair

xyas är också en sån där jag inte vill rösta ut, men om vi inte ser mer från honom snart så måste jag misstänka att det är en varulv som försöker ligga lågt.

Vimes

Sillkung

Vicotnik said:
Så vad skulle krävas från mitt håll för att du ska ändra din åsikt om att det är jag som ska röstas ut ikväll?
Att du skriver ett bra konstruktivt inlägg där du resonerar dig fram till minst tre misstänkta och väljer en av dessa att rösta på. I varje fall.

Jag vet inte om jag tycker att du nödvändigtvis behöver outa något, eftersom den hemliga varulvsfraktionen gör att outningar inte säger oss så mycket om huruvida någon är grön eller inte.

!Paxen

Swashbuckler
xyas said:
Ond bråd död said:
Kanske han ägnar sig åt sånt där brödsmulande då han sitter på information om sin familj. Typ "en i din familj är varulv"?
Isf bör ev familjemedlemmar outa sig.
Xyas said:
Ond bråd död said:
Jepp.
Vaddå? Närjag sa Vimes när jag menade Spider?

Om det är alt ni har så är ni säm,re ulvjägare än mig.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Rösträkning 21:00

Konrad Konvalj said:
* Att Vimes är Lucifer

Hur ser du på !Paxens uttalande om att det är Vimes som är Lucifer och att det vore en risky lögn som en ulv att dra till med just det namnet på sin änglaroll.
Om vimes vore Lucifer, varför skulle då Spider gå ut med det utan att Vimes reagerar? Helt ärligt så var det något jag missade och trodde att du hade skrivit fel namn i din post med frågor till mig. Om !Paxen skulle visa sig vara ulv så är det helt klart något som vi bör följa upp. Det är svårt att veta ifall det är ett slarvfel eller en tabbe utan att veta !Paxens fraktion.