Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Ond bråd död

Swashbuckler
Re: Lite om KK

Basenanji said:
Så om jag har förstått rätt så har vi tre outade änglar just nu:

Rafael (Tyr)
Lucifer (Spider)
Mikael (Konrad)

...undrar om Unfair också var ängel?

Den som sticker ut mest i mina ögon är Spider. Han kan sia "ondska" vilket låter märkligt i mina öron. Jag har ju fått info om att jag är siare och har då trott att häxstatus är något att leta efter för att fånga ulvar. Det behöver inte betyda att bara för att man är häxa är man ulv, men att det bland häxorna finns potentiella ulvar.

Men ondska?

Det skulle kunna kunna betyda två saker:

1) Alla ulvar är ONDA. Med Spids hjälp kan vi hitta ulvarna. Och eftersom JAG är ond enligt Spider borde jag också vara ulv (vilket är skumt eftersom jag inte har något sådant i min rollinfo). Inga problem, jag går frivilligt till repet! Få ut mig så kan vi granska Spider senare.

2) En del ulvar är onda och Spiders siande leder till en grupp där det kan finnas ulvar. I så fall borde flera av oss veta om att man är ond. Och då borde folk ställa sig upp och säga saker som "jag är inte ulv, men sadist och kommer pinga som ond". Och det har ingen gjort, vilket antyder att Spiders siarförmåga är skum.

3) Spider ljuger. Men det är också skumt. Att claima namnet Lucifer och dels att utmana mig som han har gjort är så himla kaxigt spelat. Jag tror mer på att det är något konstigt missförstånd här.

4) Spider är också grymt inaktiv den här rundan. Möjligen för att han är bortrest, men det duger inte nu när det är så rörigt. Även i Tyskland har man tillgång till internet.

Jag gillar inte riktigt Cassius förklaringar, men nu ger inte ett drev mot honom mer. Han kan ljuga om aborten som kanske var en födelse egentligen, men jag törs inte gissa på om Cassius är en "god" häxa som hjälper kvinnor eller om han bara drar en vals.

Tills vidare vill jag se mer resonemang från Spider:

Röst: Spider
!Paxen själv kan ju vara den fjärde ängeln, om han inte bara hittat på.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ond bråd död said:
Lite kaxigt kanske, men jag tror vi har hittat våra ulvar nu.

Spider är ju den efter !Paxen som spelat skummast men räddades lite av symmetrin i tre siare, men i konflikt med KK så är han klart ulven.

Skönt, nu kan man ta det lite lugnt. :gremsmile:
Det går ju absolut inte att ta det lugnt inte. Det vi måste göra är att komma fram till vem vi tjänar mest på att hänga.

!Paxen

Swashbuckler
Ond bråd död said:

Spider är ju den efter !Paxen som spelat skummast men räddades lite av symmetrin i tre siare, men i konflikt med KK så är han klart ulven.

Nej, inte då du tror att jag är ulv. Dock blir det skönt när jag väl blir grön, även om jag är ute då.

Det jobbbiga med att Unfair åkte ut är att man dels inte vet om han talade sanning om det lilla han outade. Kanske var han ängel, men som vanligt så kan man inte lita på ulvarna.

Lever fram till 21 iaf.

!Paxen

Swashbuckler

Ond bråd död said:
!Paxen själv kan ju vara den fjärde ängeln, om han inte bara hittat på.
Jag tror att jag redan har nämnt det, men nej jag är inte någon ängel.

Om jag skulle ha döljt om att jag skulle vara ängel så skulle jag ha ljugit om resten. Och vilket skulle ha varit ett bättre val att outa? Att jag är en ängel och vet antalet änglar, eller om jag är dotter till en bonde?

Ond bråd död

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:

Det går ju absolut inte att ta det lugnt inte. Det vi måste göra är att komma fram till vem vi tjänar mest på att hänga.
Tja, hängd Spider grönar dig, medan hängd !Paxen kastar nytt ljus över Xyas och Vico. Det är ju kul att höra resultat av siande från Spider oavsett hans ulvighet också.

Men SPider har ännu inte förklarat allt konstigt från första rundan trots ständoga frågor om det.

Pressar Spider:

Röst: Spider Jerusalem

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Det dugeqr inte att du säger att du är mikale the archangel liksom, kk. Vi har vetat att du är ängel sedan förra rundan. Du måste ge oss något annat, du är fortfarande den som sagt minst om dig själv.

Sedan är ditt svar på mitt inlägg en historia isig. Jag ska svara det när jag kommit hem ochinte sotter påpaddan.
Jag anser att jag inte behöver sig något mer om mig själv. Näst runda kan jag mycket väl tänk mig att lägga alla korten på bordet.
Jag är lite tveksam här. Egentligen så tycker jag att det skulle vara mer intressant med en större outningifrån dig, men jag antar att utifrån vad du har sagt så har du antingen en idé/teori som du måste vänta med till nästa runda, eller så har det du ska outa en större inverkan om du väntar en runda. Jag tror att jag är nöjd just nu, jag tänker dock vänta ett litet tag till.

Ond bråd död

Swashbuckler
!Paxen said:
Ond bråd död said:

Nej, inte då du tror att jag är ulv. Dock blir det skönt när jag väl blir grön, även om jag är ute då.

Det jobbbiga med att Unfair åkte ut är att man dels inte vet om han talade sanning om det lilla han outade. Kanske var han ängel, men som vanligt så kan man inte lita på ulvarna.

Lever fram till 21 iaf.
Tillför nåt till spelet då om du vill verka grön.

Basenanji

Postd20modernist

Laxen behöver väl nye vara ängel? Han har väl bara sett änglar dimpa ner från skyn? Som jag har fattat det har Recca delat upp neon på flera personer:

- en som har sett fyra änglar dimpa ner

- en som vet att det bara är tre "äkta" änglar.

Sedan är det alltid skumt att säga sådant som "det är lugnt nu, jag vet vilka varulvarna är!" utan att rösta på någon. Då tänker jag mig att det är en ulv som vill att byn ska börja misstänka en bybo. Ungefär som när Spider drar igång värsta jakten på mig men ändå tvekar med att lägga sin röst. . .

!Paxen

Swashbuckler
Ond bråd död said:
!Paxen said:
Ond bråd död said:

Lever fram till 21 iaf.
Fast, varför skulle jag göra det?

Som jag ser det nu så har jag inte mer att outa, och om jag grönas så kommer dels min info om änglarna att bli verifierat och dels så ger det lite credtill vilka jag misstänker.

Jag tror att i nuäget att vi tjänar mer på att rösta ut mig än någon annan bybo, och jag tror att dom flesta håller med mig.

Ond bråd död

Swashbuckler

Basenanji said:
Laxen behöver väl nye vara ängel? Han har väl bara sett änglar dimpa ner från skyn? Som jag har fattat det har Recca delat upp neon på flera personer:

- en som har sett fyra änglar dimpa ner

- en som vet att det bara är tre "äkta" änglar.

Sedan är det alltid skumt att säga sådant som "det är lugnt nu, jag vet vilka varulvarna är!" utan att rösta på någon. Då tänker jag mig att det är en ulv som vill att byn ska börja misstänka en bybo. Ungefär som när Spider drar igång värsta jakten på mig men ändå tvekar med att lägga sin röst. . .
Ja, min tanke på !Paxen som ängel är helt fel. Nån annan skulle förstås protestera om de var ungen.

Jag röstade på !Paxen när jag skrev det.

Ond bråd död

Swashbuckler
!Paxen said:
Ond bråd död said:
!Paxen said:
Ond bråd död said:

Lever fram till 21 iaf.
Fast, varför skulle jag göra det?

Som jag ser det nu så har jag inte mer att outa, och om jag grönas så kommer dels min info om änglarna att bli verifierat och dels så ger det lite credtill vilka jag misstänker.

Jag tror att i nuäget att vi tjänar mer på att rösta ut mig än någon annan bybo, och jag tror att dom flesta håller med mig.
Det handlar inte om outande, det handlar om att göra nytta. Vilket du inte gjort alls detta parti. Skriv vilka case du har och vad som konkret gör dessa intressanta. Inte magkänsla eller "förvirrat", utan rejäla analyser.

Om du var bybo hade du gjort detta frivilligt.

Xyas

Swashbuckler
Re: PINGPONG för den frustrerade...

Konrad Konvalj said:
Fixar du lite mer ljus över situationen nu xyas?
Så mycket ljus vet jag inte om det ger, men förhoppningsvis en pusselbit till.

Ragnars fru dog ju under mystiska omständigheter. Nå jag var vittne till de omständigheterna, och det var ingen mindre än Lillith som slaktade henne som en spädgris och mumsade i sig hela damen.

Så min tanke på det är ju att en demon som Lilith inte kommer och gobblar upp en bara så där utan vidare så troligtvis har Ragnars hustru haft samröre med mörka makter.

Vilket då (tillsammans med hans skumma spel runda 1 och defensiva spelande runda 2) ger oss hell-spawnet !paxen.

Röst: !paxen

!Paxen

Swashbuckler
Ond bråd död said:
Det handlar inte om outande, det handlar om att göra nytta. Vilket du inte gjort alls detta parti. Skriv vilka case du har och vad som konkret gör dessa intressanta. Inte magkänsla eller "förvirrat", utan rejäla analyser.

Om du var bybo hade du gjort detta frivilligt.
Bullshit att jag inte har gjort någon nytta. Men som jag ser det så gör jagstlrst nytta nu om jag blir utröstad.

Jag försök ta med mig ett tänk när jag kommer på något, dels gjorde jag det med änglarna, dels med dig. Men nu ser jag det som att för att vi ska kunna gå vidare så måste jag röstas ut.

Ond bråd död

Swashbuckler

xyas said:
Konrad Konvalj said:
Fixar du lite mer ljus över situationen nu xyas?
Så mycket ljus vet jag inte om det ger, men förhoppningsvis en pusselbit till.

Ragnars fru dog ju under mystiska omständigheter. Nå jag var vittne till de omständigheterna, och det var ingen mindre än Lillith som slaktade henne som en spädgris och mumsade i sig hela damen.

Så min tanke på det är ju att en demon som Lilith inte kommer och gobblar upp en bara så där utan vidare så troligtvis har Ragnars hustru haft samröre med mörka makter.

Vilket då (tillsammans med hans skumma spel runda 1 och defensiva spelande runda 2) ger oss hell-spawnet !paxen.

Röst: !paxen
Jag hittade inte det du syftar på. Äter lilith upp sin mor eller nåt sånt?

Basenanji

Postd20modernist

Okej, jag tycker att detta grönare Vicotnik, som alltså kan sia demoner. Det stärker också teorin om att vi har en grupp med häxor, varav en av häxorna kan vara varulv. Och följaktligen också en grupp med demoner där en av demonerna kan vara varulv.

Eller har jag missat något?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Ond Bård Död said:
Det finns betydligt intressantare mål att kolla upp tycker jag.
Ber om ursäkt om du redan svarat på detta, men vilka anser du vara intressantare?

Xyas

Swashbuckler

Ond bråd död said:
Jag hittade inte det du syftar på. Äter lilith upp sin mor eller nåt sånt?
Länken syftade bara till att identifiera Lilith som en demon, inget annat.

Ond bråd död

Swashbuckler
Vicotnik said:
Ond Bård Död said:
Det finns betydligt intressantare mål att kolla upp tycker jag.
Ber om ursäkt om du redan svarat på detta, men vilka anser du vara intressantare?
Vid tillfället tänkte jag på våra siare Basse och Spider. Med KKs outning släpper jag dock Basse.

Basenanji

Postd20modernist
Ragnars fru...OMG

Insåg bara att Ragnars fru verkar ha varit med om det mesta:

-först blir hon gravid med hin håle (enligt min info)
-sedan ber hon en häxa om hjälp att göra abort (enligt Cassius info)
-därefter äter demonen Lillith upp henne (enligt xyas)

o_O

(Något här stämmer inte...)