Ond bråd död
Swashbuckler
Re: Lite om KK
!Paxen själv kan ju vara den fjärde ängeln, om han inte bara hittat på.Basenanji said:Så om jag har förstått rätt så har vi tre outade änglar just nu:
Rafael (Tyr)
Lucifer (Spider)
Mikael (Konrad)
...undrar om Unfair också var ängel?
Den som sticker ut mest i mina ögon är Spider. Han kan sia "ondska" vilket låter märkligt i mina öron. Jag har ju fått info om att jag är siare och har då trott att häxstatus är något att leta efter för att fånga ulvar. Det behöver inte betyda att bara för att man är häxa är man ulv, men att det bland häxorna finns potentiella ulvar.
Men ondska?
Det skulle kunna kunna betyda två saker:
1) Alla ulvar är ONDA. Med Spids hjälp kan vi hitta ulvarna. Och eftersom JAG är ond enligt Spider borde jag också vara ulv (vilket är skumt eftersom jag inte har något sådant i min rollinfo). Inga problem, jag går frivilligt till repet! Få ut mig så kan vi granska Spider senare.
2) En del ulvar är onda och Spiders siande leder till en grupp där det kan finnas ulvar. I så fall borde flera av oss veta om att man är ond. Och då borde folk ställa sig upp och säga saker som "jag är inte ulv, men sadist och kommer pinga som ond". Och det har ingen gjort, vilket antyder att Spiders siarförmåga är skum.
3) Spider ljuger. Men det är också skumt. Att claima namnet Lucifer och dels att utmana mig som han har gjort är så himla kaxigt spelat. Jag tror mer på att det är något konstigt missförstånd här.
4) Spider är också grymt inaktiv den här rundan. Möjligen för att han är bortrest, men det duger inte nu när det är så rörigt. Även i Tyskland har man tillgång till internet.
Jag gillar inte riktigt Cassius förklaringar, men nu ger inte ett drev mot honom mer. Han kan ljuga om aborten som kanske var en födelse egentligen, men jag törs inte gissa på om Cassius är en "god" häxa som hjälper kvinnor eller om han bara drar en vals.
Tills vidare vill jag se mer resonemang från Spider:
Röst: Spider