Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Re: Best of !Paxen

Ja, förstår att det är irriterande med min väntan, men tyvärr har mitt AFK-liv hunnit ikapp mig idag. Så är det bara.

Tja, jag tror ju knappast att !Paxen ÄR häxa om hans roll är en åttaårig flicka. Det vore bara för osmakligt.

Informationen delar jag med er för att ni ska kunna ta ställning till den. Jag har ju dessutom ett märkligt vinstvillkor, så jag har alltid trott att det vore lite too much om jag dessutom var naiv/falsk/paranoid siare.

Men å andra sidan, Torquemada var jävligt naiv, paranoid och FÖRJÄVLIG så jag kan bara inte släppa det att jag möjligen är naiv/paranoid.

Nästa gång vore det förstås bra om jag siade en man för att testa hur mitt siande fungerar. Hursomhelst tycker jag att min roll har spelat ut sig själv på något sätt (nej, jag vinner inte genom att bli utröstad, men vinner om jag dör genom att jag blir helgonförklarad efter döden).

Så, tja, vad kan jag bidra med framöver? Ska analysera lite mera angående Unfair och röstningsmönstret. Jag tänker också läsa lite mer om Spider och vad han har skrivit angående sin siare-roll.

Dessutom vore det asbra om vi kunde sammanställa all information från våra outningar.

Och grabbs and girls, vi har alltså TRE siare med i spel:

– En inkvisitor som kan sia häxor

– En ängel som kan sia ondska

– En get som kan sia svavellukt

Vad tycker vi verkar mest knäppt?

Tyr

Hero

Basenanji said:
Okej.

Du är häxa.

Säger mitt siande.
Vad tror du om teorin att du siar alla kvinnor röda? Vad tror du om teorin att det finns 3 typer av varulvar?

!Paxen

Swashbuckler

Nu när jag har tänkt efter så måste jag säga det:

Det viktiga är inte att antingen jag eller Basse röstas ut, det viktiga är att vi alla tar en ställning till hur det ligger till med siarkrafterna.

!Paxen

Swashbuckler

Basenanji said:
Tja, jag tror ju knappast att !Paxen ÄR häxa om hans roll är en åttaårig flicka. Det vore bara för osmakligt.
Jag tror att du har missat en del filmer.. Just sayin'..

Basenanji

Postd20modernist

Tyr said:
Vad tror du om teorin att du siar alla kvinnor röda? Vad tror du om teorin att det finns 3 typer av varulvar?
Att du förmodligen har rätt. I så fall kan jag sluta fred med Vic & Spider vilket vore skönt.

Vilka kategorier var det nu?

Häxor
Demoner
...och...?

Tyr

Hero

Basenanji said:
Tyr said:
Att du förmodligen har rätt. I så fall kan jag sluta fred med Vic & Spider vilket vore skönt.

Häxor
Demoner
...och...?
Fallen ängel, eller vad man nu ska kalla det. Det enda som står i min roll angående namn är att det finns åtminstone en ängel för många.

Basenanji

Postd20modernist

Röstning–runda två

OBD-> Basenanji
(1) Basenanji [OBD]

Ingen: xyas, Vicotnik, !Paxen, Vimes, Konrad Konvalj, Spider Jerusalem, Tyr, Cassius, Pilzeman, Basenanji

Xyas-> Spider

(1) Basenanji [OBD]
(1) Spider [Xyas]

Ingen: Vicotnik, !Paxen, Vimes, Konrad Konvalj, Spider Jerusalem, Tyr, Cassius, Pilzeman, Basenanji

OBD-> Spider

(2) Spider [Xyas, OBD]

Ingen: Vicotnik, !Paxen, Vimes, Konrad Konvalj, Spider Jerusalem, Tyr, Cassius, Pilzeman, Basenanji

Vicotnik-> Cassius

(2) Spider [Xyas, OBD]
(1) Cassius [Vicotnik]

Ingen: !Paxen, Vimes, Konrad Konvalj, Spider Jerusalem, Tyr, Cassius, Pilzeman, Basenanji

Vimes-> Cassius

(2) Spider [Xyas, OBD]
(2) Cassius [Vicotnik, Vimes]

Ingen: !Paxen, Konrad Konvalj, Spider Jerusalem, Tyr, Cassius, Pilzeman, Basenanji

KK-> Cassius

(3) Cassius [Vicotnik, Vimes, KK]
(2) Spider [Xyas, OBD]

Ingen: !Paxen, Spider Jerusalem, Tyr, Cassius, Pilzeman, Basenanji

Pilzeman-> Cassius

(4) Cassius [Vicotnik, Vimes, KK, Pilze]
(2) Spider [Xyas, OBD]

Ingen: !Paxen, Spider Jerusalem, Tyr, Cassius, Basenanji

Cassius-> OBD

(2) Spider [Xyas, OBD]
(1) OBD [Cassius]

Ingen: !Paxen, Spider Jerusalem, Tyr, Basenanji

!Paxen-> OBD

(2) Spider [Xyas, OBD]
(2) OBD [Cassius, !Paxen]

Ingen: Spider Jerusalem, Tyr, Basenanji

!Paxen-> Basenanji

Fredag 27/4 kl. 19.05

(2) Spider [Xyas, OBD]
(2) OBD [Cassius]
(1) Basenanji [!Paxen]

Ingen: Spider, Tyr och Basenanji

Basenanji

Postd20modernist

Tyr said:
Fallen ängel, eller vad man nu ska kalla det. Det enda som står i min roll angående namn är att det finns åtminstone en ängel för många.
Fallen ängel? Men vem kan sia att någon är "fallen" så att säga?

Dessutom om vi har tre siare så borde det finnas tre kategorier också:

Svaveldoft/demonskap
Häxskap
och
Ondska

Det är det där sista jag tycker låter märkligt.
Dessutom fattar jag inte varför inte Spider har röstat på mig om jag nu är så självklart skum?

:gremshocked:

Cassius

Hero
Konrad Konvalj said:
Cassius

Du röstar på OBD med motiveringen att han inte röstade på Unfair. Det tycker jag är lite klent.

Exempelvis !Paxen har ju lite mer anklagelser emot OBD, men du har hans icke röst på Unfair att gå på.

Du har "typ" tre misstänkta:
1. OBD
2. !Paxen
3. K.K

Dock så var jag delaktig i utröstningen av Unfair och det grönas jag en aning av.

!Paxen röstade inte heller på Unfair, men är under luppen.

Du själv röstade inte heller på Unfair, men det tycks ändå vara så att du är av den tanken att röstade man inte på Unfair så är man lite scum. Hur går det ihop?

5 unfair: Konrad, Tyr, Vimes, Vicotnik, xyas,
3 !Paxen: unfair, OBD, Pilzeman,
2 Ond bråd död: !Paxen, Cassius,
1 Basenanji: Spider
1 Vimes: Basenanji

Kika lite på listan ovan och kom med nått mer.
Jag vet att jag själv inte är varulv om jag nu inte är en "omedveten" sådan(som skrivs här ovan). Så därför vet JAG att min icke-röst på Unfair inte gör mig skum. Pilzeman har jag inte riktigt koll på mer än att han kastade en röst på mig i tidigare i denna runda. Precis som alla andra fattar jag inte riktigt vad Basenanji och Spider håller på med. Därför är jag inte lika skeptisk mot dom, ifall de två skulle vara Ulvar så kunde de ju ha räddat Unfair. Jag tolkar !Paxens nonsens röst på OBD som låg kvar sedan länge(som han inte motiverar direkt) OM !Paxen är ulv så skulle hen inte vilja rösta på Unfair men fattade att de inte spelade någon roll vem hen röstade på och lät den ligga, det enda alternativet var ju hen själv.

Fattar du hur jag menar?

Tyr

Hero

Basenanji said:
Tyr said:
Fallen ängel? Men vem kan sia att någon är "fallen" så att säga?

Dessutom om vi har tre siare så borde det finnas tre kategorier också:

Svaveldoft/demonskap
Häxskap
och
Ondska

Det är det där sista jag tycker låter märkligt.
Dessutom fattar jag inte varför inte Spider har röstat på mig om jag nu är så självklart skum?

:gremshocked:
Jepp, det där med att sia ondska sticker lite i ögonen. Men jag antar att med tanke på att Spider heter Lucifer och vi har info om att åtminstone en ängel är varulv så är det inte otänkbart att han har en lite bredare förmåga. Men om både Spider och Basse är gröna så innebär det att hans förmåga ändå måste ha en svaghet... Jag vet inte, det känns som att något stämmer inte här. Skulle vilja höra från Spider om det finns något i hans roll som antyder att han skulle kunna sia fel.

Tyr

Hero
Tyr said:
Cassius said:
Nej inte direkt. Måste gå nu. Kan försöka hinta mer sen.
Det där är som svar på frågan om du är släkt med Ragnar. "Nej inte direkt" är ett rätt intetsägande svar. Cassius, har du någon annan koppling till Ragnar? Har dina hints med Ragnar att göra eller snackar du om något helt annat?
Får köra en bump den här eftersom Cassius anting missade inlägget eller ignorerade det.

Cassius

Hero
Tyr said:
Tyr said:
Cassius said:
Det där är som svar på frågan om du är släkt med Ragnar. "Nej inte direkt" är ett rätt intetsägande svar. Cassius, har du någon annan koppling till Ragnar? Har dina hints med Ragnar att göra eller snackar du om något helt annat?
Får köra en bump den här eftersom Cassius anting missade inlägget eller ignorerade det.
Missade det, är INTE släkt, men har haft samröre med en i familjen.

!Paxen

Swashbuckler
Cassius said:
Tyr said:
Tyr said:
Cassius said:
Missade det, är INTE släkt, men har haft samröre med en i familjen.
Då är frågan, vem och varför?

Pilzefrau

hon/henne
Okej, det Tyr säger om att man kan falla på invecklade teorier börjar låta mer och mer skumt…

Det senaste jag skrev var en genomgång av varför de allra flesta verkar gröna, men alltså – det är bara för galet om Basenanji, !Paxen och Spider är bybor som bara lyckats förvirra sig så djupt upp i sina misslyckade siarförmågor att de ser rött. Så att säga.

Spider säger Basse är ond. Tyr säger en ängel är ond. Spider heter Lucifer. Bla bla fram och tillbaka – jag kan verkligen inte tänka klart i fråga om vems utsagor som är mest troliga att vara varulvslögner. Istället tänker jag försöka lista ut vem av Basse, !Paxen och Spider som skulle ge oss mest att rösta ut i fråga om vem som blir misstänkt resp grön om den vi röstar ut är ulv/bybo.

Men liksom så många andra har jag ont om tid den här helgen. Imorgon förmiddag borde bli en bra tid för ett sådant grävande.

Ond bråd död

Swashbuckler

Tyr said:
Basenanji said:
Tyr said:

Häxor
Demoner
...och...?
Menar du att två änglar är en för många eller fyra änglar är en för många?

Ond bråd död

Swashbuckler

Basenanji said:
Röstning–runda två

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. ( Så här har röstandet sett ut under andra rundans inledande dag) <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">

OBD-> Basenanji
(1) Basenanji [OBD]

Ingen: xyas, Vicotnik, !Paxen, Vimes, Konrad Konvalj, Spider Jerusalem, Tyr, Cassius, Pilzeman, Basenanji

Xyas-> Spider

(1) Basenanji [OBD]
(1) Spider [Xyas]

OBD-> Spider

(2) Spider [Xyas, OBD]

Vicotnik-> Cassius

(2) Spider [Xyas, OBD]
(1) Cassius [Vicotnik]

Ingen: !Paxen, Vimes, Konrad Konvalj, Spider Jerusalem, Tyr, Cassius, Pilzeman, Basenanji

Vimes-> Cassius

(2) Spider [Xyas, OBD]
(2) Cassius [Vicotnik, Vimes]

Ingen: !Paxen, Konrad Konvalj, Spider Jerusalem, Tyr, Cassius, Pilzeman, Basenanji

KK-> Cassius

(3) Cassius [Vicotnik, Vimes, KK]
(2) Spider [Xyas, OBD]

Ingen: !Paxen, Spider Jerusalem, Tyr, Cassius, Pilzeman, Basenanji

Pilzeman-> Cassius

(2) Spider [Xyas, OBD]

Ingen: !Paxen, Spider Jerusalem, Tyr, Cassius, Basenanji

Cassius-> OBD

(2) Spider [Xyas, OBD]
(1) OBD [Cassius]

Ingen: !Paxen, Spider Jerusalem, Tyr, Basenanji

!Paxen-> OBD

(2) Spider [Xyas, OBD]
(2) OBD [Cassius, !Paxen]

Ingen: Spider Jerusalem, Tyr, Basenanji

!Paxen-> Basenanji
</div>

Fredag 27/4 kl. 19.05

(2) Spider [Xyas, OBD]
(2) OBD [Cassius]
(1) Basenanji [!Paxen]

Ingen: Spider, Tyr och Basenanji </div></div>

Det där stämmer inte alls.

Basenanji

Postd20modernist

Rätta mig gärna!

(Och kollar man in Pilzes listor från förra rundan finns det en del sköna missar där med!)
:gremgrin:

Tyr

Hero

Ond bråd död said:
Menar du att två änglar är en för många eller fyra änglar är en för många?
Jag ska försöka outa igen med mina egna ord.

Jag och resten av änglarna jagade efter tjuvar. Men till skillnad från de övriga så sprang jag inte blint efter utan jag tog det lite lugnare och skaffade mig en bild utav situationen. Genom att göra det så insåg jag att det var för många änglar. Minst en av de övriga änglarna passar inte in.

Alltså, de övriga änglarna är MINST 2. Med mig blir vi tre. Jag tycker det är lite i underkant så jag TROR att vi är fyra änglar. Men säker kan jag ju inte vara. Det finns alltså inget specifikt antal änglar i mitt PM.

Tyr

Hero
Pilzeman said:
Okej, det Tyr säger om att man kan falla på invecklade teorier börjar låta mer och mer skumt…
Ehm, vad är skumt? Om du hade spelat med mig i Familjen så skulle du nog förstått varför jag försöker att inte hänga någon enbart på teorier detta spelet. Jag vill gärna ha scum tells också.