Basenanji
Postd20modernist
Som andra har önskat vill jag nog gärna också att du utvecklar det där.Cassius said:Missade det, är INTE släkt, men har haft samröre med en i familjen.
Röst: Cassius
Som andra har önskat vill jag nog gärna också att du utvecklar det där.Cassius said:Missade det, är INTE släkt, men har haft samröre med en i familjen.
Det tycker jag inte alls att du ska göra. Jag har nämligen också lite perifer info om Ragnars familj, och det hade varit trevligt att se om det finns några beröringspunkter.Cassius said:Det vill jag nog hålla på lite. Nu blir det öl.
Ni verkar ju tycka att jag är sjukt skum så de kanske är bättre att jag outar lite mer. Ni kommer nog förstå varför jag har varit lite försiktig.Basenanji said:Som andra har önskat vill jag nog gärna också att du utvecklar det där.Cassius said:Missade det, är INTE släkt, men har haft samröre med en i familjen.
"Det är typ 1600-tal. Jag är en ensam kvinna som sköter om min täppa. Är typ en outsider till byn. Tycker om örter och klarar mig utan en man. Det finns uppenbarligen en häxjägare i byn. "Cassius said:Ni verkar ju tycka att jag är sjukt skum så de kanske är bättre att jag outar lite mer. Ni kommer nog förstå varför jag har varit lite försiktig.Basenanji said:Som andra har önskat vill jag nog gärna också att du utvecklar det där.Cassius said:Missade det, är INTE släkt, men har haft samröre med en i familjen.
Det är typ 1600-tal. Jag är en ensam kvinna som sköter om min täppa. Är typ en outsider till byn. Tycker om örter och klarar mig utan en man. Det finns uppenbarligen en häxjägare i byn.
Gissa vem i Ragnars familj jag har träffat?
Min förmåga som jag förstår den fungerar bara efter första rundan.
Du har ingen information om varför ni träffats?Cassius said:Nej, det är den framlidne.
Jag tolkar det som att jag har hjälpt till med en abort typ.Tyr said:Du har ingen information om varför ni träffats?Cassius said:Nej, det är den framlidne.
Alltså, Vimes har kommit dragandes med 1600-talet och det snor du rakt av i din outning precis som att det skall hjälpa oss att tro på dig? Fattar jag rätt?Cassius said:1600-talet pratades det tidigare om, nej jag har inte heller fått några siffror i min fluff.
Ja, det LÅTER som att jag är en häxa och därför inte velat outa så mycket tidigare eftersom det finns en häxjägare. Jag är inte en häxa, men det säger väl alla häxor antar jag.
Det låter ju mer intressant. Vems barn har du tagit kål på?Cassius said:Jag tolkar det som att jag har hjälpt till med en abort typ.Tyr said:Du har ingen information om varför ni träffats?Cassius said:Nej, det är den framlidne.
Vico siade ju mig som grön, säger han.Basenanji said:Angående röran med siare:
Det är nog dags att släppa Spider/vic-spåret och inse att åtminstone jag har fått en roll med både styrkor och svagheter. Jag kan sia häxor, men ser å andra sidan kvinnor som häxor.
Gissar på att Spider har samma problem, siar ondingar, men ser ondska i allt.
Då återstår en siare – Vicotnik – som kan sia demoner, varpå han kommer se demoner i alla.
---
Frågan är väl varför detta skulle vara bra information?
---
Sedan undrar jag om de andra siarna har fått samma information som jag om föremål för deras misstankar? Min roll misstänker ju potatisbonden och hans ätt.
Har ni andra siare några villkor för misstankar?
Vi kör ju med att man inte får citera rakt av vad det står i våra pm men vissa saker är det ju svårt att mecka undan.Basenanji said:Nu vet jag inte riktigt hur jag ska skriva det här utan att bryta mot reglerna, men...
...i min info står det uttryckligen att jag är siare.
Det står alltså inget om att jag har en "förmåga att sia bla bl bla", utan uttryckligen att jag är siare!
Känner ni igen detta också?
För om vi får klarhet i det här kan vi nog dra slutsatser att Reccas siare är rätt kassa siare hela bunten - vilket är viktigt för då kanske vi ska försöka leta efter annat för att fånga ulvar – eller så ljuger någon av er!
(Eller så skiter vi i fluffet och går bara på scum tells)
Röstar på Vicotnic för att visa hur angeläget jag tycker det här är:
Röst: Vicotnik
Nu väljer du att läsa mina inlägg skitkonstigt. Jag beskrev min karaktär för att några(bland annat dig) ifrågasatte varför jag inte hade outat mer. När jag gör det försöker jag förklara varför jag hade varit försiktig med att göra det, jag skulle bli utpekad som häxa. Min karaktär framstår som en häxa, men är det inte. Varför i hela världen skulle jag vilja försöka framställa mig som en häxa.Konrad Konvalj said:Alltså, Vimes har kommit dragandes med 1600-talet och det snor du rakt av i din outning precis som att det skall hjälpa oss att tro på dig? Fattar jag rätt?Cassius said:1600-talet pratades det tidigare om, nej jag har inte heller fått några siffror i min fluff.
Ja, det LÅTER som att jag är en häxa och därför inte velat outa så mycket tidigare eftersom det finns en häxjägare. Jag är inte en häxa, men det säger väl alla häxor antar jag.
Varför är du rädd för en häxjägare om du inte är häxa?
Vad det låter som är ju helt upp till dig i ditt outande. En bybo har varken behov av att slingra sig eller komma med halvsanningar för att få det att se rätt ut på pappret. Det är ju trots allt du som själv avgör vad du skall skriva och om du skriver det så att det kan tolkas att du är en häxa, men genast skriver att du inte är det så sticker det ju i ögonen.
Indeed, jag diggar denna infon. Finns det någon chans att du kan skriva det du har om aborten eller vad det nu var med dina egna ord? Det är viktigt att du inte citerar eftersom det är emot reglerna. Men bara så att vi får ta del av infon du har.Konrad Konvalj said:Det låter ju mer intressant. Vems barn har du tagit kål på?Cassius said:Jag tolkar det som att jag har hjälpt till med en abort typ.Tyr said:Du har ingen information om varför ni träffats?Cassius said:Nej, det är den framlidne.