PINGPONG för den frustrerade...
Kommer nog inte hända mycket den här rundan (åtminstone inte förrän söndag kväll).
Jag är frustrerad! Mest över att det är så förbannat svårt att analysera fluffet. Därför blir också fluffet oanvändbart, trots att det verkar som att det har någon sorts betydelse.
När jag försöker se vad som hände med rösterna på Unfair ser jag några diffusa mönster (kolla speciellt vad som hände från åttatiden i torsdagskväll!):
Om !Paxen också är varulv insåg varulvarna att det skulle stå mellan två varulvar, alltså: de kan lika gärna offra vem som helst av dem.
Om !Paxen INTE är varulv försökte de kanske rädda Unfair – men insåg till slut att loppet var kört. I så fall blir tex Vicotniks byte av röstningskandidat lite misstänkt.
Konrad går STENHÅRT ut i kampen för att få Unbfair hängd, utan att han egentligen (i mina ögon) har ett speciellt starkt case mot honom. Konrad är i mina ögon grön-gul, så jag skulle verkligen vilja förstå vad det var som gjorde att han kunde bli så övertygad om Unfairs varulvspotential.
Just nu, i mitt frustrerande tillstånd skulle jag vilja se en hård outning av fluff. Pingpongoutning av rubbet: namn, yrke, förmågor, släktskap med Ragnar, etc.
Rubbet.
Det offrar kanske en väktare, men risken är liten, för det är så himla svårt att förhålla sig til fluffet ändå. Jag kan ändå inte se några övertygande mönster just nu – mer än att vi kanske har tre grupperingar (Bybor, Ragnars Ätt, Änglar) med en varulv i varje grupp (4 st i varje grupp) + en DTF.
Äh jag vet inte.
Tills vidare vill jag att Cassius drar rubbet om sin roll. Rösten får ligga kvar.