Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Cassius

Hero
Konrad Konvalj said:
Sen har vi din berg mot OBD. Jobba mer på den om du vill att jag skall börja misstänka honom hårdare. Just nu tycker du att han skall hängas för att han inte röstade på Unfair eller hur det nu var?
Bland annat så reagerade jag precis som du på hans skriverier om vem väktarna borde skydda i runda 1. Sen outningen om utrustningen som också kändes jäkligt skum. Men det är möjligt att jag har hängt upp mig på det. Svårt att hänga med vad man ska leta om. Som sagt aldrig lirat något sånt här tidigare.

Tyr

Hero
Ond bråd död said:
Ond bråd död said:
Föresten har vi redan dödat en ulv. Vad kan han ha tänkts vara?

Så vi har två kvar. En häxa och nåt annat.
Eller var Unfair en kvinna? Jag minns inte om det framkommit.
Han outade Augusta. Om han ljög eller inte vet jag inte.

Cassius

Hero
Vääääänta nu. Konrad fick mig att tänka efter lite och försöka klura ut min magkänsla om OBD. Så jag tog och läste igenom runda 1. Kolla det här:

1. Hela outningen om väktarna.
2. Outning om utrustningens existens.
3. Han har ingen egen utrustning.
4. Hans förmåga är att sia prylar men det verkar knappt finnas några.
5. Han "misstolkar" sin förmåga sjukt många gånger.
6. Röstar inte på Unfair.
7. Har berättat att han är Smed(lätt yrke att ta).
8. Inget namn(så vitt jag kan se)
9. Har inte outat något fluff.

Röst: OBD

Vicotnik

Den onde
Staff member
Basenanji said:
Då återstår en siare – Vicotnik – som kan sia demoner, varpå han kommer se demoner i alla.
Jag siade Ond Bråd Död och fick beskedet att han inte luktar svavel. Demoner ska lukta svavel enligt min rollbeskrivning. Så jag har fått besked om att OBD inte är Demon. Observera att jag inte vet ifall han är ulv eller inte, utan bara att jag vet att han inte är en demon.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Sedan undrar jag om de andra siarna har fått samma information som jag om föremål för deras misstankar? Min roll misstänker ju potatisbonden och hans ätt.

Har ni andra siare några villkor för misstankar?
Nej, jag har inte fått några misstankar om vem/vilka som är demoner.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: SPIDER OCH VIC –KOLLA HÄR!

Basenanji said:
Nu vet jag inte riktigt hur jag ska skriva det här utan att bryta mot reglerna, men...

...i min info står det uttryckligen att jag är siare.

Det står alltså inget om att jag har en "förmåga att sia bla bl bla", utan uttryckligen att jag är siare!

Känner ni igen detta också?

För om vi får klarhet i det här kan vi nog dra slutsatser att Reccas siare är rätt kassa siare hela bunten - vilket är viktigt för då kanske vi ska försöka leta efter annat för att fånga ulvar – eller så ljuger någon av er!

(Eller så skiter vi i fluffet och går bara på scum tells)

Röstar på Vicotnic för att visa hur angeläget jag tycker det här är:

Röst: Vicotnik
I mitt fall så nämns det i samband med att jag varje runda ska skicka in vem jag vill sia.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Nu har jag bara skummat inläggen och svarat lite snabbt på dem, kommer försöka hinna med och läsa dem ordentligt imorgon innan spelgruppen dyker upp och sen kommer jag nog tidigast bli aktiv på kvällen/natten.

Nu ska jag sova...

Basenanji

Postd20modernist
I så fall, Vic, så verkar min siarroll skilja sig från din (och ev. också Spiders).

Jag gillar i nuläget den symmetriska idé som Tyr har bidragit med:

– Spider är den fallna ängeln

– Vic är demon

– Cassius är häxa

Men det som blir skumt är att vi har röstat ut Unfair som varulv. Unfair påstod sig vara Augusta och jag vill gärna tro attd et var hon som var häxan. Således går (i min trötta hjärna) !Paxen OCH Cassius fria.

En fråga som har fallit bort är grejen med Spiders miniuppdrag: att hämta ett stulet föremål. Dessutom skulle jag gärna få förklarat för mig vad det innebär att Vicotnik "letar efter sin husbonde". Kan det vara så att Spidde och Vicotnik har en relation som gör att de måste samarbeta eller nåt?

Annars har jag svårt att engagera mig i OBD/!Paxen/Konrads/etc olika anklagelser hit och dit. Det säger mer om hur dåligt jag spelar just nu än om deras varulvsstatus...

Basenanji

Postd20modernist
Skumma Siare Säger...

Ok, nu ser jag vad jag borde ha skrivit.

Vi har tre märkliga siare:

En som kan sia häx-status (Pastor Tork Mada)
En som kan sia demon-status (Geten Maja
En som kan sia ond-status (Ängeln Lucifer)

Förutsatt att ingen ljuger kan jag då tänka mig att det finns tre varulvar från start och att vi har en ulv i varje kategori. Frågan är tilll vilken kategori vi kan räkna Unfair?

Häxa?

Han påstod sig äga en bibel vilket jag tycker verkar mystiskt. En bibel torde vara det sista en häx-demon-ond äger.

Kanske var det just därför han claimade en bibel...

Cassius

Hero
xyas said:
Cassius said:
Tyr said:
Cassius said:
Nej, det är den framlidne.
Du har ingen information om varför ni träffats?
Jag tolkar det som att jag har hjälpt till med en abort typ.
Och vad tycker/känner du om hennes död? Vet du något om den?
Nej, det sägs inget om det. Eftersom jag inte heller har fått ett namn på henne så har jag svårt att tänka mig att jag känner henne.

Basenanji

Postd20modernist
Bifogar ful .pdf. Hjälp gärna till att kontrollera att det stämmer.

Vill öka pressen på Cassius, det är något som är så skumt där med aborter och häxprylen...

Röst: Cassius

Attachments

Vicotnik

Den onde
Staff member
Basenanji said:
Dessutom skulle jag gärna få förklarat för mig vad det innebär att Vicotnik "letar efter sin husbonde"
Inte en aning det är det som står i mitt fluff, men det är inte utformat som något vinst kriterium.

Basenanji

Postd20modernist
PINGPONG för den frustrerade...

Kommer nog inte hända mycket den här rundan (åtminstone inte förrän söndag kväll).

Jag är frustrerad! Mest över att det är så förbannat svårt att analysera fluffet. Därför blir också fluffet oanvändbart, trots att det verkar som att det har någon sorts betydelse.

När jag försöker se vad som hände med rösterna på Unfair ser jag några diffusa mönster (kolla speciellt vad som hände från åttatiden i torsdagskväll!):

Om !Paxen också är varulv insåg varulvarna att det skulle stå mellan två varulvar, alltså: de kan lika gärna offra vem som helst av dem.

Om !Paxen INTE är varulv försökte de kanske rädda Unfair – men insåg till slut att loppet var kört. I så fall blir tex Vicotniks byte av röstningskandidat lite misstänkt.

Konrad går STENHÅRT ut i kampen för att få Unbfair hängd, utan att han egentligen (i mina ögon) har ett speciellt starkt case mot honom. Konrad är i mina ögon grön-gul, så jag skulle verkligen vilja förstå vad det var som gjorde att han kunde bli så övertygad om Unfairs varulvspotential.

Just nu, i mitt frustrerande tillstånd skulle jag vilja se en hård outning av fluff. Pingpongoutning av rubbet: namn, yrke, förmågor, släktskap med Ragnar, etc.

Rubbet.

Det offrar kanske en väktare, men risken är liten, för det är så himla svårt att förhålla sig til fluffet ändå. Jag kan ändå inte se några övertygande mönster just nu – mer än att vi kanske har tre grupperingar (Bybor, Ragnars Ätt, Änglar) med en varulv i varje grupp (4 st i varje grupp) + en DTF.

Äh jag vet inte.

Tills vidare vill jag att Cassius drar rubbet om sin roll. Rösten får ligga kvar.

Vimes

Sillkung
Jag tycker att KK har klarat sig undan all tänkbar press. Jag vill veta något om hans roll. Dessutom tucker jag inte han spelar så bra som en del andra verkar mena att han gör.

Röst: konrad konvalj

Sen vill jag höra Spider berätta om föremålen. Kan han hinta om vad han letade efter?

Xyas

Swashbuckler
Re: PINGPONG för den frustrerade...

Basenanji said:
Tills vidare vill jag att Cassius drar rubbet om sin roll. Rösten får ligga kvar.
Det här stödjer jag, men jag är nog inte med på att vi ska totalouta denna rundan. Vi har ju faktiskt grejer att jobba med.

Vimes

Sillkung
Lite om KK

Just nu röstar jag alltså på KK. Jag vill inte se honom hängd i nuläget. Men jag vill notera att vi inte vet något om Konrad.

Basenanji said:
Konrad går STENHÅRT ut i kampen för att få Unbfair hängd, utan att han egentligen (i mina ögon) har ett speciellt starkt case mot honom. Konrad är i mina ögon grön-gul, så jag skulle verkligen vilja förstå vad det var som gjorde att han kunde bli så övertygad om Unfairs varulvspotential.
Jag är inte alls säker på att jag tycker att KK gick stenhårt ut för att få unfair hängd. Han hade sin röst där, visst. Men han arbetade inte alls för att övertyga andra om att unfair borde bli utröstad. Istället satt han och lajjade med "Inloggade användare".

Under slutet av förra rundan menade KK att jag borde vara ett bra val för utröstning. Jag vet inte varför han menade det, och ser gärna att han recappar varför han tyckte det. Och berättar vad han anser nu. Är jag fortfarande ett bra val för utröstning?

Förutom att KK har varit offensiv mot andras fluff och defensiv med sitt eget tycker jag att han har tryckt ur sig en oroväckande mängd "vi, bybor"-formuleringar (nu senast i dialog med Cassius). De enda som har anledning att specificera att "vi"="bybor" är ulvarna, förstås.

Alltså, jag har inget case mot Konrad, han har varit stabil. Men det är vissa grejer som skaver. Jag vill veta mer helt enkelt.

Vimes

Sillkung
Mot deadline

Just nu vill jag se detta:

1. Cassius behöver nog outa hela sin roll. Tyvärr. Det är möjligt att han har en powerroll, men outar han sig inte tror jag att risken att han blir utröstad är överhängande.

2. Pilzeman behöver pressas.

3. Konrad behöver berätta något om sig själv (se ovan).

De som jag kan tänka mig rösta ut imorrn är:

1. Cassius eller Pilzeman. Jag tycker inte den ena väger tyngre än den andra. Cassius har möjligtvis lite fler märkliga formuleringar och otydligheter i bagaget.

2. !Paxen, som jag egentligen håller för grön fortfarande. Dock kan jag tänka mig att stödja en utröstning av Paxen för att det skulle ge oss väldigt mycket att få svart på vitt om han är grön eller röd.

Jag vill inte rösta ut:

Spider/Vico/Basse - jag tror siaren i det här spelet är tre dysfunktionella siare. Jag är villig att ge dessa en runda till innan vi börjar rösta ut där.

Tyr - han försvinner lite eftersom han är rätt lågmäld. Dock är han en av dem som resonerat mest konstruktivt och klokt om spelets uppbyggnad.