Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Cassius said:
Missade det, är INTE släkt, men har haft samröre med en i familjen.
Som andra har önskat vill jag nog gärna också att du utvecklar det där.

Röst: Cassius

Xyas

Swashbuckler
Cassius said:
Det vill jag nog hålla på lite. Nu blir det öl.
Det tycker jag inte alls att du ska göra. Jag har nämligen också lite perifer info om Ragnars familj, och det hade varit trevligt att se om det finns några beröringspunkter.

Röst: cassius

Basenanji

Postd20modernist
Angående röran med siare:

Det är nog dags att släppa Spider/vic-spåret och inse att åtminstone jag har fått en roll med både styrkor och svagheter. Jag kan sia häxor, men ser å andra sidan kvinnor som häxor.

Gissar på att Spider har samma problem, siar ondingar, men ser ondska i allt.

Då återstår en siare – Vicotnik – som kan sia demoner, varpå han kommer se demoner i alla.

---

Frågan är väl varför detta skulle vara bra information?

---

Sedan undrar jag om de andra siarna har fått samma information som jag om föremål för deras misstankar? Min roll misstänker ju potatisbonden och hans ätt.

Har ni andra siare några villkor för misstankar?

Cassius

Hero
Basenanji said:
Cassius said:

Ni verkar ju tycka att jag är sjukt skum så de kanske är bättre att jag outar lite mer. Ni kommer nog förstå varför jag har varit lite försiktig.

Det är typ 1600-tal. Jag är en ensam kvinna som sköter om min täppa. Är typ en outsider till byn. Tycker om örter och klarar mig utan en man. Det finns uppenbarligen en häxjägare i byn.

Gissa vem i Ragnars familj jag har träffat? :gremsmile:

Min förmåga som jag förstår den fungerar bara efter första rundan.

Basenanji

Postd20modernist
Orkar inte gissa. Jag tycker att du kan säga det rent ut.

Andra kanske är mer tveksamma?

Basenanji

Postd20modernist
Tja, jag litar ju just nu inte på min förmåga. Tror inte att den är speciellt användbar, kort och gott. Jag kan sia häxor, men eftersom vi inte med säkerhet vet att det är häxor som är varulvar verkar ju min förmåga suga bajslåda med makaronipudding.

Är det Pilzeman? Som bor på gården hos Ragnar?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Cassius said:
Basenanji said:
Cassius said:

Ni verkar ju tycka att jag är sjukt skum så de kanske är bättre att jag outar lite mer. Ni kommer nog förstå varför jag har varit lite försiktig.

Det är typ 1600-tal. Jag är en ensam kvinna som sköter om min täppa. Är typ en outsider till byn. Tycker om örter och klarar mig utan en man. Det finns uppenbarligen en häxjägare i byn.

Gissa vem i Ragnars familj jag har träffat? :gremsmile:

Min förmåga som jag förstår den fungerar bara efter första rundan.
"Det är typ 1600-tal. Jag är en ensam kvinna som sköter om min täppa. Är typ en outsider till byn. Tycker om örter och klarar mig utan en man. Det finns uppenbarligen en häxjägare i byn. "

Vadå typ 1600-tal. Vart får du nuffrorna ifrån?

En ensam kvinna som pysslar med örter och bor utanför byn låter ju som en häxa annars för den delen.

Cassius

Hero
1600-talet pratades det tidigare om, nej jag har inte heller fått några siffror i min fluff.

Ja, det LÅTER som att jag är en häxa och därför inte velat outa så mycket tidigare eftersom det finns en häxjägare. Jag är inte en häxa, men det säger väl alla häxor antar jag.

Basenanji

Postd20modernist
SPIDER OCH VIC –KOLLA HÄR!

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska skriva det här utan att bryta mot reglerna, men...

...i min info står det uttryckligen att jag är siare.

Det står alltså inget om att jag har en "förmåga att sia bla bl bla", utan uttryckligen att jag är siare!

Känner ni igen detta också?

För om vi får klarhet i det här kan vi nog dra slutsatser att Reccas siare är rätt kassa siare hela bunten - vilket är viktigt för då kanske vi ska försöka leta efter annat för att fånga ulvar – eller så ljuger någon av er!

(Eller så skiter vi i fluffet och går bara på scum tells)

Röstar på Vicotnic för att visa hur angeläget jag tycker det här är:

Röst: Vicotnik

Konrad Konvalj

Myrmidon
Cassius said:
1600-talet pratades det tidigare om, nej jag har inte heller fått några siffror i min fluff.

Ja, det LÅTER som att jag är en häxa och därför inte velat outa så mycket tidigare eftersom det finns en häxjägare. Jag är inte en häxa, men det säger väl alla häxor antar jag.
Alltså, Vimes har kommit dragandes med 1600-talet och det snor du rakt av i din outning precis som att det skall hjälpa oss att tro på dig? Fattar jag rätt?

Varför är du rädd för en häxjägare om du inte är häxa?

Vad det låter som är ju helt upp till dig i ditt outande. En bybo har varken behov av att slingra sig eller komma med halvsanningar för att få det att se rätt ut på pappret. Det är ju trots allt du som själv avgör vad du skall skriva och om du skriver det så att det kan tolkas att du är en häxa, men genast skriver att du inte är det så sticker det ju i ögonen.

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag svarar !Paxens kommentarer till min analys av honom här istället.

!Paxen har bidragit med noll och intet till byn. Hans inlägg är en oändlig mängd upprepningar av typen: "Vi hänger änglarna, fast jag vill inte hänga änglarna, men vilken ängel ska vi hänga?ODB och Vimes är mina mest misstänkta, osv. "

Detta är typiskt ulvbeteende av det absolut mest uppenbara slaget. Eftersom han vet vilka som är skyldiga blir han hämmad och antar det här tafatta och obeslutsamma sättet. Han söker stöd från andra med frågor som: "vad är vår plan?" eller "vilken ängel ska vi ta?" Han har inga som helst argument för sina misstankar utan hänvisar bara till magkänsla eller någon oklar idé om "Förvirrat spel". Ängsligheten märks i denna frånvaro av reella, konkreta argument. Upprepandet beror på en vilja att verka aktiv, särskilt som han kritiserades för sin inaktivitet under stora delar av förra rundan.

En annan sida som också märks är hur han hanterar kritik och misstankar. För en bybo är det inte hela världen att bli misstänkt (bortsett från sent i spelet då det kan fälla avgörandet), men för en ulv är det en katastrof. Inte bara det att det innebär ett bakslag i antal mannar och förlänger spelet, det innebär också att byborna kan börja luska kring vad ulven skrivit och hitta de övriga den vägen. !Paxens sätt att hantera misstankar är bagatellisering och, i viss mån, att reagera aggressivt. Försöken att framställa drevet mot sig som enbart grundat på ett stavfel är ett exempel. Han har även försökt slå tillbaka mot kritikerna.

Sen har jag några frågor till !Paxen:

Vart befann du dig om du kom smygande istället för att springa dit som oss andra?
Vad fick dig att tro att någon i familjen var ond?
Vad menar du med att du är befläckad?

Jag är 100% säker på att !Paxen är en ulv och har svårt att se hur jag kan skriva så mycket mer övertygande om saken.

Ond bråd död

Swashbuckler
Basenanji said:
Angående röran med siare:

Det är nog dags att släppa Spider/vic-spåret och inse att åtminstone jag har fått en roll med både styrkor och svagheter. Jag kan sia häxor, men ser å andra sidan kvinnor som häxor.

Gissar på att Spider har samma problem, siar ondingar, men ser ondska i allt.

Då återstår en siare – Vicotnik – som kan sia demoner, varpå han kommer se demoner i alla.

---

Frågan är väl varför detta skulle vara bra information?

---

Sedan undrar jag om de andra siarna har fått samma information som jag om föremål för deras misstankar? Min roll misstänker ju potatisbonden och hans ätt.

Har ni andra siare några villkor för misstankar?
Vico siade ju mig som grön, säger han.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: SPIDER OCH VIC –KOLLA HÄR!

Basenanji said:
Nu vet jag inte riktigt hur jag ska skriva det här utan att bryta mot reglerna, men...

...i min info står det uttryckligen att jag är siare.

Det står alltså inget om att jag har en "förmåga att sia bla bl bla", utan uttryckligen att jag är siare!

Känner ni igen detta också?

För om vi får klarhet i det här kan vi nog dra slutsatser att Reccas siare är rätt kassa siare hela bunten - vilket är viktigt för då kanske vi ska försöka leta efter annat för att fånga ulvar – eller så ljuger någon av er!

(Eller så skiter vi i fluffet och går bara på scum tells)

Röstar på Vicotnic för att visa hur angeläget jag tycker det här är:

Röst: Vicotnik
Vi kör ju med att man inte får citera rakt av vad det står i våra pm men vissa saker är det ju svårt att mecka undan.

Hade jag varit Siare hade jag också skrivit att det uttryckligen står Siare i mitt pm. Däremot hade jag inte skrivit: I mitt pm står: Siarförmågan du har kan användas mot valfri.....

Skita i fluffet skall vi inte göra, men det är ju främst scumtells vi skall jaga. Fluffet har betydelse och det ska vi använda oss av.

Cassius

Hero
Konrad Konvalj said:
Cassius said:

Alltså, Vimes har kommit dragandes med 1600-talet och det snor du rakt av i din outning precis som att det skall hjälpa oss att tro på dig? Fattar jag rätt?

Varför är du rädd för en häxjägare om du inte är häxa?

Vad det låter som är ju helt upp till dig i ditt outande. En bybo har varken behov av att slingra sig eller komma med halvsanningar för att få det att se rätt ut på pappret. Det är ju trots allt du som själv avgör vad du skall skriva och om du skriver det så att det kan tolkas att du är en häxa, men genast skriver att du inte är det så sticker det ju i ögonen.
Nu väljer du att läsa mina inlägg skitkonstigt. Jag beskrev min karaktär för att några(bland annat dig) ifrågasatte varför jag inte hade outat mer. När jag gör det försöker jag förklara varför jag hade varit försiktig med att göra det, jag skulle bli utpekad som häxa. Min karaktär framstår som en häxa, men är det inte. Varför i hela världen skulle jag vilja försöka framställa mig som en häxa.

Jag vet inte vems barn det är.

Jag skulle vilja att du outade mer av ditt fluff.

Röst: Konrad

Tyr

Hero
Konrad Konvalj said:
Cassius said:
Tyr said:
Cassius said:
Nej, det är den framlidne.
Du har ingen information om varför ni träffats?
Jag tolkar det som att jag har hjälpt till med en abort typ.
Det låter ju mer intressant. Vems barn har du tagit kål på?
Indeed, jag diggar denna infon. Finns det någon chans att du kan skriva det du har om aborten eller vad det nu var med dina egna ord? Det är viktigt att du inte citerar eftersom det är emot reglerna. Men bara så att vi får ta del av infon du har.