Jag valde att ha kvar min röst för att jag tyckte att !Paxen var skummare. Starkaste argumentet att byta var att de trovärdigaste spelarna röstade på Unfair (förutom du då, men det har ju ändrats).Vicotnik said:Utifrån detta så skulle jag vilja höra Pilzemans och ODB's motivering till varför de valde att ha kvar sin röster på !Paxen. Ser ni fortfarande !Paxen som misstänkt? Om inte, vem är er huvudmisstänkte i nuläget?
Sen skulle jag vilja höra !Paxen's och Cassius tankar om utröstinngen av unfair, framför allt !Paxens tankar då båda hade sin röst på ODB. I !Paxens fall så lät han sin röst ligga kvar där trots att han verkade vara den som skulle åka, då det stod unfair: 3 och !Paxen: 5. Vilket med sin röst på unfair skulle kunna ha vägt det hela till 4 - 5.
Yes byn är fan bäst.Vimes said:FUCK YES!
Vi (jag i synnerhet ) regerar.
Bra jobbat, vafan, jag säger ju att byn kniper sin första ulv direkt. Vi är bäst.
Det är inget supertips och det tär på psyket, men just då hade jag ett skönt flow och hade innan det fått en fealing att nått måste göras med drevet mot !Paxen.Ond bråd död said:öh, ska man verkligen spela så?
Pölzemannen ska väl upp till rakning snarast möjligast va?Vicotnik said:Slänger upp slutrösterna från runda 1 så vi har något att gå på. Vore även bra ifall någon kunde slänga upp outnings listan från runda 1 också.
Rösträkning från rund 1 said:5 unfair: Konrad, Tyr, Vimes, Vicotnik, xyas,
3 !Paxen: unfair, OBD, Pilzeman,
2 Ond bråd död: !Paxen, Cassius,
1 Basenanji: Spider
1 Vimes: Basenanji
Okay nice!Spider Jerusalem said:Ledsen Basenanji det var fint ulvat av dig men jag siade dir....och du pingas som röd av min förmåga
Min förmåga säger att du har onda tankar.
Jag menar är det verkligen tillåtet? Det känns som fusk. IRL motsvarigheten är närmast att smygkika när ulvarna pekar. Vilket iofs barn kan göra.Konrad Konvalj said:Det är inget supertips och det tär på psyket, men just då hade jag ett skönt flow och hade innan det fått en fealing att nått måste göras med drevet mot !Paxen.Ond bråd död said:öh, ska man verkligen spela så?
Alltså, ett tag satt alla på tåget mot !Paxen och det var en aning intressant att försöka rucka på det. Hade det inte lyckats och !Paxen hängts hade vi fått bra info från det med.
Nu klämmde vi dit en ulv och det är fantastikt. !Paxen är ju inte grönad på nått vis av det här, men han brukar vara bättre i runda 2 och det är ju bra för byn.
Detta gjorde dig rödare. Vi sa ju att ni inte skulle syna varandra.Spider Jerusalem said:Ledsen Basenanji det var fint ulvat av dig men jag siade dir....och du pingas som röd av min förmåga
Cassius said:Jag har ett föremål. Jag ska försöka förstå vad det faktiskt gör innan jag outar det. Jag tror att de är demoner, det hade varit de mest rollspelslogiska.
Har du kollat vad den gör?Mitt föremål är en högaffel.
Ändå:Ond bråd död said:Detta gjorde dig rödare. Vi sa ju att ni inte skulle syna varandra.Spider Jerusalem said:Ledsen Basenanji det var fint ulvat av dig men jag siade dir....och du pingas som röd av min förmåga
Jag var och spelade rollspel hela kvällen. Jag återommer med mer tankar senare, men nu ska jag till skolan och hinner kanske inte skriva på ett tag.Vicotnik said:Utifrån detta så skulle jag vilja höra Pilzemans och ODB's motivering till varför de valde att ha kvar sin röster på !Paxen.
Det är tillåtet, men betänk att många använder pm till andra saker, exempelvis så sköter min spelgrupp all planering via pm här på forumet. Om ulvarna är så dumma att de använder pm för att kommunisera så får de skylla sig själva.Ond bråd död said:Jag menar är det verkligen tillåtet? Det känns som fusk. IRL motsvarigheten är närmast att smygkika när ulvarna pekar. Vilket iofs barn kan göra.Konrad Konvalj said:Det är inget supertips och det tär på psyket, men just då hade jag ett skönt flow och hade innan det fått en fealing att nått måste göras med drevet mot !Paxen.Ond bråd död said:öh, ska man verkligen spela så?
Alltså, ett tag satt alla på tåget mot !Paxen och det var en aning intressant att försöka rucka på det. Hade det inte lyckats och !Paxen hängts hade vi fått bra info från det med.
Nu klämmde vi dit en ulv och det är fantastikt. !Paxen är ju inte grönad på nått vis av det här, men han brukar vara bättre i runda 2 och det är ju bra för byn.
Man kan, men det är lite fånigt. Och i mitt tycke bryter mot spirit of the rules.Ond bråd död said:öh, ska man verkligen spela så?