Spider väntar vi också in, men han bör ju ligga på tur efter Basenaji.Vimes said:Ja, dessa väntar vi in upplever jag det som:
Pilzeman
Basenanji
!Paxen
Som jag tolkar Tyr:Vimes said:Vilket snömos, Tyr. Varför skulle Vicos outning göra det lättare för ulvarna att ljuga i de diskussioner som följer utröstningen?
Som jag uppfattar mig själv:Konrad Konvalj said:Som jag tolkar Tyr:Vimes said:Vilket snömos, Tyr. Varför skulle Vicos outning göra det lättare för ulvarna att ljuga i de diskussioner som följer utröstningen?
Han har inte läst outningen ännu och spekulerar lite i vad som skulle kunna ske om han outar.
Inte snömos. Sloppy.
Jag har en teori som jag inte kan avslöja just nu. Sedan kan man ju vända på steken. Hur kan du vara så säker på att det inte hjälper dem? Samt att om man outar i en lugn takt under rundan så ger det mer diskussion vilket ger fler chanser för scum tells.Vimes said:Vilket snömos, Tyr. Varför skulle Vicos outning göra det lättare för ulvarna att ljuga i de diskussioner som följer utröstningen?
Om du inte tror att utrustning har någon betydelse varför var du då tvungen att nämna att du slängde din hink för att ta med dig en kniv till lådan?xyas said:Jag ville helt enkelt förtydliga att det faktiskt fanns utrustning bland oss.
Däremot så tror jag inte att utrustning är av någon som helst betydelse. Min är det i varje fall inte.
För att min outning skulle vara komplett tog jag med de detaljerna, så att det inte upplevs som att jag försökt dölja saker om/när jag outar hela min roll.Konrad Konvalj said:Om du inte tror att utrustning har någon betydelse varför var du då tvungen att nämna att du slängde din hink för att ta med dig en kniv till lådan?
Ingen kommentar Vimes? Eller var syftet att kasta lite skit åt mitt håll med förhoppningen att den fastnar?Tyr said:Jag har en teori som jag inte kan avslöja just nu. Sedan kan man ju vända på steken. Hur kan du vara så säker på att det inte hjälper dem? Samt att om man outar i en lugn takt under rundan så ger det mer diskussion vilket ger fler chanser för scum tells.Vimes said:Vilket snömos, Tyr. Varför skulle Vicos outning göra det lättare för ulvarna att ljuga i de diskussioner som följer utröstningen?
Det enda som ärkopplat till min far är att det är hans lada som änglarna kraschade i (min rolls tolkning) och att det är den ladan vi är iVimes said:Paxy! Vad står det om din relation till mig? Är jag din älskade far eller den sadistiske husbonden? Vet du något om föremålen?
Byn rycker på axlarna och säger att han kan outa om han tror det hjälper. Han själv skriver att han inte vet om det kommer hjälpa, och i mina ögon har det inte påverkat diskussionen i någon större grad heller. Hans förmåga är något jag redan antagit. Inte att han har förmågan men att det finns tre typer av varulvar. Att han outar ger förvisso lite cred till övriga siare, men det kunde gott väntat så att en diskussion blossar upp kring det senare. Du kanske inte håller med mig, men att kalla det snömos tycker jag säger mer om dig än mig. Min teori har förövrigt med förmågor att göra. Mer än så vill jag inte säga.Vimes said:Finns inget att kommentera. Du gör ett påsteånde som du inte underbygger öht. Jag får intrycket av att du inte har koll på bybodiskussionen och slänger ur dig ett "Man ska inte outa utan press"-inlägg utan att försöka se till hur det passar in i spelet i stort. Jag är alltid misstänksam mot den här typen av genrella resonemang (som nästan alltid är negativa: "du ska inte") som inte är kopplade till den faktiska utvecklingen av bybodiskussionen.
Tror förövrigt att det jag gick igång på var att din anklagelse kändes bra mycket mer som snömos än min åsikt att vi tar det lugnt med outningar (något som jag även tyckte vi skulle göra i ett av mina första inlägg). Jag tyckte helt enkelt du använde ordet fel. Skulle du sagt scum tell så skulle jag respekterat det och frågat varför du tyckte så och sedan förklarat.Vimes said:Tyr, vi kan inte säga någon om någon annan. Allt vi säger, säger bara något om oss själva.