Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Tyr

Hero
Cassius said:
Min högaffel ger mig ingen förmåga. Jag är en kvinna. Inte släkt med Ragnar. Tror jag är bonde.
Du är alltså inte säker. Vad är det som får dig att tro att du är bonde?

Pilzefrau

hon/henne
Till att börja med: jag är inte släkt med Ragnar vad jag vet. Jag är dräng och arbetar på hans gård. Jag heter Mats.

Jag outar detta för att folk undrade, och jag kan inte se hur det skulle spela någon roll när så många andra har sagt namn och yrken.

Vi har verkligen inte många kvar som rimligen kan vara ulvar.

Vico och xyas fick unfair hängd när !Paxen kunde åkt.

Spider och Basse har något fuffens för sig, men är inte varulviga.

Konrad… jag hänger upp mig på att han inte varit inblandad i allt detta fluff, men han har spelat såpass bra och hjälpsamt, inte minst mot unfair, att han torde vara bybo.

Tyr är den första ängeln att gå ut. Jag tror gärna på att det finns en ulv bland änglarna, men den förste? Tror mer på en som fortfarande håller sig hemlig, vilket skulle kunna vara typ Cassius, OBD, !Paxen – eller unfair för den delen, om han ljög jättemycket.

Då är också Cassius, Vimes, OBD och !Paxen dem vi har kvar. Åsså jag då, för dem som försöker räkna till 11 med mig, men jag hoppas det är okej att jag inte analyserar mig själv. Det är ni välkomna att göra.

!Paxen har gått ut som Ragnars dotter, som visade sig vara omnänd i Ragnars eget fluff. Det grönar honom ganska ordentligt om inte också Vimes är ulv. Att som ulv ta Ragnar-rollen på chans skulle vara så jävla vågat, så isf är det "hide in plain sight", dvs de är Ragnar och hans dotter, är onda (samröre med häxor), men de spelar på sina riktiga roller fast som bybor. Verkar osannolikt.

Det ger Cassius och OBD kvar. Jag är med på att gå på Cassius.
Röst: Cassius

Tyr

Hero
!Paxen said:
Det enda som ärkopplat till min far är att det är hans lada som änglarna kraschade i (min rolls tolkning) och att det är den ladan vi är i
Kraschade vi i ladan?

Cassius

Hero
Pilzeman said:
Till att börja med: jag är inte släkt med Ragnar vad jag vet. Jag är dräng och arbetar på hans gård. Jag heter Mats.

Jag outar detta för att folk undrade, och jag kan inte se hur det skulle spela någon roll när så många andra har sagt namn och yrken.

Vi har verkligen inte många kvar som rimligen kan vara ulvar.

Vico och xyas fick unfair hängd när !Paxen kunde åkt.

Spider och Basse har något fuffens för sig, men är inte varulviga.

Konrad… jag hänger upp mig på att han inte varit inblandad i allt detta fluff, men han har spelat såpass bra och hjälpsamt, inte minst mot unfair, att han torde vara bybo.

Tyr är den första ängeln att gå ut. Jag tror gärna på att det finns en ulv bland änglarna, men den förste? Tror mer på en som fortfarande håller sig hemlig, vilket skulle kunna vara typ Cassius, OBD, !Paxen – eller unfair för den delen, om han ljög jättemycket.

Då är också Cassius, Vimes, OBD och !Paxen dem vi har kvar. Åsså jag då, för dem som försöker räkna till 11 med mig, men jag hoppas det är okej att jag inte analyserar mig själv. Det är ni välkomna att göra.

!Paxen har gått ut som Ragnars dotter, som visade sig vara omnänd i Ragnars eget fluff. Det grönar honom ganska ordentligt om inte också Vimes är ulv. Att som ulv ta Ragnar-rollen på chans skulle vara så jävla vågat, så isf är det "hide in plain sight", dvs de är Ragnar och hans dotter, är onda (samröre med häxor), men de spelar på sina riktiga roller fast som bybor. Verkar osannolikt.

Det ger Cassius och OBD kvar. Jag är med på att gå på Cassius.
Röst: Cassius
Vad vill du veta? Jag har också ganska kass med tid, men ska försöka vara här så mycket som möjligt. Jag svarar gärna på frågor, men som det ser ut nu får jag inga!

Tyr

Hero
Cassius said:
Vad vill du veta? Jag har också ganska kass med tid, men ska försöka vara här så mycket som möjligt. Jag svarar gärna på frågor, men som det ser ut nu får jag inga!
Jag har ställt en fråga iaf:

Tyr said:
Cassius said:
Min högaffel ger mig ingen förmåga. Jag är en kvinna. Inte släkt med Ragnar. Tror jag är bonde.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Ond bråd död said:
Spider Jerusalem said:
Ledsen Basenanji det var fint ulvat av dig men jag siade dir....och du pingas som röd av min förmåga

Min förmåga säger att du har onda tankar.
Detta gjorde dig rödare. Vi sa ju att ni inte skulle syna varandra.
Jag sa aldrig det, det var vad ni sa och jag litade inte på Basse för fem öre så jag siade honom.
Om han nu inte är en miller med så är han en ulv.

Tyr

Hero
Vimes said:
Ang Spider och Basse: vad sägs som att båda är halvt fungeerande siare? Som visserligen har rätt när de siar ulvar, men även vissa bybor sias rött, och då olika bybor beroende på siare? Basse, som såklart är misogyn siar förstås ALLA kvinnor som röda (medan kanske en av kvinnorna är häxa på riktigt), hade jag varit Basse hade jag INTE siat en kvinna. Lucifer pejlar visserligen ulvar, men vissa bybor är "dåliga" utan att vara ulvar, och dessa sias också röda.

Vad tros?
Låter åtminstone rimligt. Min tanke just nu är att alla förmågor som man kan använda till att sniffa ulvar med kommer med en inbyggd svaghet. På grund av att jag tycker att Spider har spelat karaktäristiskt och inte pingat särskilt mycket för mig så tror jag han kan vara min informations svaghet. Jag har inte intet sätt grönat honom. Det misstaget gjorde jag i Familjen med Mukwa. Men det är hur mina tankar går just nu iaf.

!Paxen

Swashbuckler
Tyr said:
!Paxen said:
Det enda som ärkopplat till min far är att det är hans lada som änglarna kraschade i (min rolls tolkning) och att det är den ladan vi är i
Kraschade vi i ladan?
Yes, kraschade in i ladan.

Basenanji

Postd20modernist
Hallå, ville bara titta in snabbt och säga att jag har massvis med jobb just nu. Men, lugn och ro, jag tittar in om en stund. Fram till 16.00 är min närvaro osäker dock.

Och ja, jag tycker att det är speceiellt att Spider jagar mig så hårt just nu.

Tills vidare:

!Paxen:

1) vad heter din roll?

2) Vad har du för yrke?

3) Vad har du för föremål?

4) Har du varit i närheten av ladan INNAN bonden dog?

5) Vad anser du om Spider och Vicotnik?

Vi ses senare!

Tyr

Hero
!Paxen said:
Tyr said:
!Paxen said:
Kraschade vi i ladan?
Så du var utanför ladan, såg 4 änglar krascha, och bestämde dig för att ta en titt? Tycker bara det skulle vara svårt att utskilja nummer och detaljer om något färdas så snabbt att det kraschar. Äh, jag antar att det skulle kunna stämma. Det skulle kunna vara förklaringen till dimman. Typ ängladamm eller något.

Cassius

Hero
Tyr said:
Cassius said:
Jag har ställt en fråga iaf:

Tyr said:
Cassius said:
Missade det, för det står typ att jag sköter om mig själv och min täppa. Samt att jag har en högaffel.

!Paxen

Swashbuckler
Tyr said:
!Paxen said:
Tyr said:
!Paxen said:
Kraschade vi i ladan?
Så du var utanför ladan, såg 4 änglar krascha, och bestämde dig för att ta en titt? Tycker bara det skulle vara svårt att utskilja nummer och detaljer om något färdas så snabbt att det kraschar. Äh, jag antar att det skulle kunna stämma. Det skulle kunna vara förklaringen till dimman. Typ ängladamm eller något.
Då jag inte vet vilket avstånd det var på och hur mörkt det var och hur mycket änglarna glimmade så kan jag inte säga hur ra jag skulle se det.

Vad det stårom min roll är vad jag kan säga.

!Paxen

Swashbuckler
Basenanji said:
Hallå, ville bara titta in snabbt och säga att jag har massvis med jobb just nu. Men, lugn och ro, jag tittar in om en stund. Fram till 16.00 är min närvaro osäker dock.

Tills vidare:

!Paxen:

1) vad heter din roll?

2) Vad har du för yrke?

Vi ses senare!
Vafan Basse, har du mindre koll än vad jag har?

1 Timelda

2 Jag är ett barn, om man nu kan kalla det yrke

3 Jag har inget föremål

4 Nu har jag ingen koll. Vilken bonde? Menar du nattvakten? Iom att det är min fars lada så har jag väl varit i ladan någon gång tidigare, men det står inte om jag smög mig in i ladan innan nattvakten dog, endast att jag smög in i ladan efter att jag såg änglarna slå ner.

5 Spider är en ängel och därför misstänker jag honom. Vicotnik känns väldigt mellow. Varken eller är högst misstänkta för mig.

Konrad Konvalj

Myrmidon
!Paxen said:
Basenanji said:

Tills vidare:

!Paxen:

1) vad heter din roll?

2) Vad har du för yrke?

Vi ses senare!
Vafan Basse, har du mindre koll än vad jag har?

1 Timelda

2 Jag är ett barn, om man nu kan kalla det yrke

3 Jag har inget föremål

4 Nu har jag ingen koll. Vilken bonde? Menar du nattvakten? Iom att det är min fars lada så har jag väl varit i ladan någon gång tidigare, men det står inte om jag smög mig in i ladan innan nattvakten dog, endast att jag smög in i ladan efter att jag såg änglarna slå ner.

5 Spider är en ängel och därför misstänker jag honom. Vicotnik känns väldigt mellow. Varken eller är högst misstänkta för mig.
+1

Och Basse bör väl ha en skaplig känga för det här.
Fråga 1-4 är ju sådant som varit i farten rätt länge..

Konrad Konvalj

Myrmidon
Cassius said:
1. Vilka två är dina (just nu) mest misstänkta att gå klädd i ulvapläd?
2. Varför dog ingen bybo i natt?
3. Vem tycker du att vi skall hänga? Visa gärna genom en röst och en motivering.
4. Vad gjorde du igår kväll 19.30

Där har du 4 frågar att svara på efter bästa förmåga.

Ond bråd död

Swashbuckler
Best of !Paxen

Precis som några andra blev jag nyfiken på !Paxens bevittnande av änglarna. Jag minns att jag läst honom nämna att han ville se dem igen, och vad jag fann var detta. Det är inte alla inlägg, jag hoppade över de som var dravliga eller föklarade spelet för Cassius och sånt. Men GAAHD!! Jag hade glömt vidden av hans ulvighet.

Detta känns som något som antyder att han sett dem förr:
Det står uttryckligen i min roll att folk inte tror på vad jag ser, men jag kan säga det att det inte står någonstans att jag tror att jag har sett detta folk som jag nämnde innan, det står att jag såg dom.

Sen huruvida det är en DTF eller inte, det vet jag inte. I nuläget tycker jag att det inte är värtatt diskutera det, utan att vi ska försöka inrikta oss på ulvarna
Det här får han gärna förklara, varför är Ragnar, din far, giftigast?
Jag ändrar min röst nu.

Bland alla dessa som finns i spelet så misstänker jag Ragnar mest. Förutom att han har varit gift med en påstådd häxa så är Ragnar en väldigt giftig man. Även om ditt barn kommer bli oerhört deprimerad av detta så måste jag läggamin röst här.

Min röst: Vimes
Här har vi inlägget jag sökte efter, kanske inte så starkt case som jag trodde:
Utan att direktcitera så såg jag en nedstigning av 4 varelser som lyste. Dessa 4 varelser hade vita vingar deras klädnader var som av guld. Det står även att det är änglar det handlar om. Anledningen till att jag smög mig in i ladan, och är där nu är för att jag vill se dessa änglar igen.
EH,va!?
Jag har inte själv någon aning. Jag vill inte riskera att rösta ut en byo för att rösta på någon av änglarna.

Dock, så verkar det ett bra val...
Men, om vi ska ta ut en av änglarna, vem av dom ska vi välja? Jag tror inte att Vimes skulle välja just Lucifer om han inte hette det, Och det är vpgat av en ulv i sådana fall.

FFS, kan någon som är smartare än mig komma upp med en plan?
Deras ankomst:
Så som det är skrivet så kom dom tillsammans, dvs dom kom samtidigt. Jag kan ju tillägga att jag smög mig in från den norra sidan av ladan, om det skulle spela någon roll
.

Försvaret för att vara kvar bygger på att vi egentligen jagar honom för ett stavfel:

Suck.. Om jag skulle åka ut pga att jag skrev Vimes när jag menade Spider så blir jag sur. För det är det det handlar om, inget annat.

Vaddå? Närjag sa Vimes när jag menade Spider?

Om det är alt ni har så är ni säm,re ulvjägare än mig.
Helt ur det blå:
Först på listan är Vimes, just pga indicier. Jag tror att det är 50/50 att du är ulv.

Vet inte vad jag ska säga:
Någon av änglarna. Dock vet jag inte vem. Spider (fatta att jag måste dubbelkolla namnet nu..) är ett mesigt val. Fan, jag vill inte rösta ut en ängel egentligen.

Men egentligen så bör jag leta efter någon annan än just Vimes att rösta ut, just pga att det måste finnas bättre alternativ.
Det handlar om din roll. Du är sädesbonde, din fru påstås ha varit häxa. Sen är du Vimes också, och jag är befläckad.

Okej, 50/50 kan ju inte stämma egentligen, det måste vara närmare 40/60. Och, ja, det måste finnas bättre val än du.
Jagar mig, det uppenbara ulvmålet, för jag förvirra. Dessutom efter lyser han aktivitet:
Vicotnik känns väldigt okej just nu enligt mig. Jag tror det har tagits upp tidigare att OBD förvirrar.

Det finns ett par saker jag vill se, det ena är aktivitet och det andra är om du har någon utrustning. Alla (eller, iaf den större delen) har outat något, dom flesta utrustning. Outa vad du än vill, men huruvida du har utrustning eller inte blir intressant.
Samma försvar igen, trots flera förtydliganden:
Ni som har er röst på mig antar jag att det är mest pga slarvfelet jag gjorde. Vill ni rösta ut mig pga det, eller försöker ni att få ut något annat av mig?
Här hävdas att Ragnars familj och änglarna är bybor. Men nyss var det dem vi skulle jaga:
Och då menade jag inom bybogrupperingen.
Tillbaka till att omotiverat jaga änglar:
Okej, vad har du förplan? Vem ska vi rösta ut? Vilka bör vi rikta in oss på? Vi är 12 spelare, vi har enigt min info 4 änglar. Det är 33 % av spelarna! Antingen så är alla änglar gröna, eller så är åtminstone en av dom ulv. Jag tycker inte att det är fel att rösta ut en ulv om vi inte har någon bättre idé, frågan är dock vilken ängel vi ska rösta ut.
Sin roll:
Jag tänker nu outa igen, mest för att folk inte ska tro att jag försöker dölja det.

Denna lada som vi är i är min fars. Utifrån min roll så är Ragnar min far. Det står inte att min far heter Ragnar, dock så är det skrivet att min mor ligger död och begraven, och att det är min fars lada jag/vi är i och som änglarna nedföll.

Så, om du ska misstänka Ragnar och hans ätt så bör jag vara misstänkt då också.
Backar om änglajakten:
Det är ju giftbägarresonemanget som jag själv snöar mig in på där. Jag vet inte vem utav änglarna som borde röstas ut egentligen. Spider, förutom att han är Lucifer så spelar han bra också, och jag vill inte rösta ut en ra spelare, om jag inte är säker på att den spelaren är ulv.
Det är bara han som pratar om det (eller basse nämnde det i förbigående en gång) men nu argumenterar han mot det:
Jag tror inte att vi ska rösta ut en ängel, det är ett förslag jag har.

Som sagt så är änglarna 33 % av spelarna, vilket betyder att om alla 4 änglar är gröna så behöver vi bara rösta på alla utom dessa 4. Och jag tror att Recca inte har gjort det så enkelt.

Men om du har något bättre förslag så kan vi köra på det. Just nu misstänker jag OBD pga förvirring, Vimes pga att han är Ragnar, dom två ligger på samma nivå i misstankelista som änglarna just nu för mig.
Försvar:
Så pga att jag misstänker dig (förutom fleskrivningar då) är tillräckligt för att jag ska vara ulv, inte bara misstänkas?
Eh?:
Om jag spelar ängsligt så spelar du "bonde som inte kan träffa en ladugårdsvägg från 3 meter". Du pratar om att jag och Vic försöker skyffla misstankar på dig, medan Vic är het åt heskotta åt ett annat håll än dig. Du är enormt förvirrad, mer än vad jag har påståtts vara. Mitt spel har ju ändå en anledning.
Känns så onödigt att kommentera vid det här laget:
Jag vill rösta ut änglar om vi inte har något bättre val. Dock så har jag själv hittat ett bättre val. Jag vill ha ut OBD nu.
nästan säker. jag spelar förvirrat. få anledningar?:
Jag har redan motiverat varför änglar. Någon av dom är ulv, det är jag nästan helt säker på.

Jag har även tidigare motiverat OBD. Han spelar mer förvirrat än vad jag gör. Han gnäller på att jag spelar förvirrat, men har ingen koll över sig själv. han riktar anklagagelser på ett selektivt fåtal med få anledningar.

Han spelar alltså som jag. Och alla vet att man inte ska spela som mig.
Om änglar:
Yes, helt rätt. Jag är praktiskt taget övertygad om det, det är en för stor sammanslutning för att man ska kunna gröna alla dom.

Om nu inte någon kan säga att dom alla 4 är helt gröna.
mer:
Ja, precis! Jag och OBD spelar likadant! Och då jag vet att jag inte är ulv, så måste OBD vara ulv! Eller, näe, det funkar inte riktigt kanske..

Jag är mer övertygad att OBD är ulv än någon annan (vet inte vem i änglapacket som är den troligaste ulven), så det är där min röst måste ligga.
I introt står det att det är natt:
Såg att det frågades om när änglarna kom ner. Ingenstans i min roll står det någon tidsangivelse, så det kan lika gärna vara middagstid som natt, såvitt min roll behagar..

Sen ska jag ge mitt namn, det absolut sista jag kan outa. Mitt namn är Timelda
Helt random:
Om jag är grön, är Vimes grön?

Om jag är röd, är Vimes grön?

Det skulle kunna vara vilket som, oavsett om jag är grön eller inte.

Dock, om jag är grön så är det större chans att Vimes är röd, och vice versa. var inte för snab med att gröna Vimes i vilket fall. Han har lärt sig en läxa sen senast.
Om utröstning, änglar och sitt case mot mig (som enbart handlar om förvirrat spel):
Njae, jag är ganska okej med om jag röstas ut just nu. Jag tror att ni har lättare att söka igenom ulvarna om jag röstas ut som det är nu.

Inte sagt att jag skule vara okej med att stanna kvar också, men jag kan inte bygga upp ett case mot OD merän vad jag redan har gjort, och änglarna har vi en chans på 25 % att ta ut en ulv. Fast, vi har väl bara 3 erkända änglar, så det blir ju annan procent i det fallet.
Statistik:
Jag har inga siffror, men jag tycker att om en grupp är 33% av spelarna, så är det en väldigt stor chans att en av dom är ulv.
Efterföljande citat är förklaringen till att Lucifer inte är ond:
Jag tror inte att Lucifer i detta spel är den onda. Om han är det, skitra om han blir uttagen.
Inget annat än att det skulle vara så typiskt.

Men vad vet jag, kanskeingen av änglarna är ulv?

Detta är alltså i stort sett allt han bidragit med. Om nån någonsin gör Stora Varulvsboken, så kan !Paxen vara med som the obvious werewolf.

Röst:!Paxen

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Best of !Paxen

Ond bråd död said:
Röst:!Paxen
Du har gjort ett väldigt bra grävande OBD!
I många av fallen här har ett flertal gått emot !Paxen och undrat vad han egentligen vill och hur han ställer sig till saker och ting.

Det vore intressant att se vilka som hjälper !Paxen att sprida sina budord. Vem är han kompis med?

Nu har ju du gjort ett stort jobb här och det är inte bara random 50/50 !Paxen här utan en hel drös med scumtells också.

När du gjorde din lilla analys såg du då någon av oss andra som hände på och försökte vinna mark med hjälp av !Paxens snack?

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Pax said:
Jag ändrar min röst nu.

Bland alla dessa som finns i spelet så misstänker jag Ragnar mest. Förutom att han har varit gift med en påstådd häxa så är Ragnar en väldigt giftig man. Även om ditt barn kommer bli oerhört deprimerad av detta så måste jag läggamin röst här.

Min röst: Vimes
!Pax said:
Jag tänker nu outa igen, mest för att folk inte ska tro att jag försöker dölja det.

Denna lada som vi är i är min fars. Utifrån min roll så är Ragnar min far. Det står inte att min far heter Ragnar, dock så är det skrivet att min mor ligger död och begraven, och att det är min fars lada jag/vi är i och som änglarna nedföll.

Så, om du ska misstänka Ragnar och hans ätt så bör jag vara misstänkt då också
Nått stämmer ju inte riktigt här ser det ut som?

Basenanji

Postd20modernist

Recca said:
Unfair går med böjt huvud ut ur ladan. Byborna är precis på väg att tjära och fjädra stackaren när en blixt slår ned från klar himmel och han istället slår upp i oheliga flammor!
Ja, hur ska man egentligen tolka det där? För min del så vill jag se hur det är ett tecken från högre makter. Alltså att Gud är inblandad. Varulvarna är i så fall onda personer/djävulen och hans anhang. Min siarförmåga är ju kopplad specifikt till häxor, vilka som jag förstår det, borde hänga ihop med Lucifer och geten Maja. Så, sorry om jag är fantasilös, men i nuläget är Spider och Vicotnik i spotlighten för mig.

Sedan inväntar jag !Paxens svar på mina frågor-

Om röstningen på Unfair:
Det kan ju förstås vara så att varulvarna försökte rädda Unfair, men det kan också vara så att de "offrade" Unfair genom att medvetet rösta på andra. I så fall skulle de ju framstå som "gröna" när vi analyserade röstmönstret. Det där får man fundera på lite och inte dra så stora växlar på en gång. Bättre då att se hur röstandet såg över tid, för vid någon tidpunkt kanske det framstod som klart att Unfair skulle ryka? Återkommer i frågan.

Om Spider:
Alltså, det mest konstiga med Spider tycker jag är hur han outar att han kan sia "ondska"? Det låter så jävla stört att kunna sia just det? Dessutom känns det lite frampressat i största allmänhet. Varför skulle Lucifer kunna "se" ondska? För att han är ond själv? Men han hade ju inte fallit ännu? I så fall (om Lucifer är ond) har ju Spider – mellan raderna – också claimat en ond roll?
Det här är skumt. Dessutom är det skumt med Spider och Vicotniks relation.

Men det som är sämst med Spider (för mig) är hur det känns så stressat spelat av honom. Inte för att jag är en kylig, beräknande varulvsspelare, men för att Spider på något sätt bara från ingenstans går bananas, bl a på mig. Det känns alldeles för konstruerat.

Nu behöver inte det här betyda att han är ulv, men hela grejen är konstig...

Om !Paxen:
Han får svara på mina frågor innan jag avslöjar vad jag fick för svar. men varför valde jag honom? Jo, för att han verkar vara ett kronvittne till händelsen med änglarna. Och den infon ville jag dubbelkolla.

Om Vicotniks outande:
Det här är ju helt sjukt stört. En get? Som hänger ihop med Lucifer?

Ja, men i så fall borde det mest logiska vara att Spider siar Vicotnik?

Om hur vi borde spela nu:

Tja, nu känner jag för klassiskt räkna röster, läsa vem varulven har svarat (och ffa vem han INTE har svarat) och sammanställa olika tabeller med info om yrke, namn mm. Jag hoppas på lite mer lättläst analysmaterial den vägen.