Cassius said:
Så det enda du tycker är suspekt med mig är att jag röstade på OBD? Hade jag varit ulv hade jag ju rimligtvis röstat på de alternativ som hade kunnat få Unfair att inte bli hängd. Ditt drev mot mig känns väldigt konstlat, jag har outat allt om min roll och dessutom blivit siad, jag är ingen häxa. Du däremot har knappt outat något och ditt fluff känns väldigt till gjort. Dessutom röstade du inte på Unfair!
Mina två huvud misstänkta är Spider och Pilzeman.
Alltså, nu när vi är såpass få kvar och jag har grönat såpass många så finns det inte så många möjligheter kvar. Jag håller med om att du inte gjort så mycket misstänkt, det är bara att alla andra verkligen inte kan vara ulvar. Eller vill du säga emot mig om Vico, Tyr eller xyas?
Tills slut kommer man till läget där jag misstänker dig och ditt alternativ till vilka ulvarna är inkluderar mig. Om du försöker övertala mig om att du inte är ulv, så får du ge mig förslag på folk som inte är jag som det skulle kunna vara. De enda alternativ jag ser till att du är ulv är att både Spider och Basse är ulvar (ännu konstigare än att bara en av dem är det), att Tyr är ulv och lyckades lura de andra änglarna om sin oskuld (osannolikt då jag litar på Konrads koll och intelligens) eller något ännu mer otroligt som inkluderar att ulvarna medvetee röstade ut unfair första rundan.
Om ditt alternativ är att jag är ulv, visst, då kan inte
du och jag dra det här så mycket längre med varandra, utan det handlar om vem av oss de andra lyssnar på. Om du däremot har argument för att du är oskyldig tillsammans med vem det skulle kunna vara annars (dvs motargument mot vilka jag har grönat) så lyssnar jag gärna.