Apropå att outa våra roller tänker jag tre saker:
- vissa roller är uppenbarligen unika (första och andre styrman, kapten, timmerman till exempel), andra roller mer generiska (skeppsgast, matros, luffare till exempel)
- om vi outar generiska roller öppnar det flr ulvar att claima samma: (”jag är också skeppsgast”)
- ett första steg skulle kanske vara att outa om man har generisk eller specifik roll och sen låta de rödaste outa generiska roller först? Förutsatt att ulvarnas roller är rödande då, men annars spelar ju rollerna ingen roll alls.
- jag misstänker att det här inte låter sig göras i praktiken dock, jag minns hur platt mitt förslag om att samlas på fördäck med hjälp av gentlemannaöverenskommelse föll. Det finns väl knappast tid för krusiduller.
- tanken om generiska kontra specifika roller kanske ändå är intressant hur som helst?
@Xyas
Jag blev så lättad när du äntligen satte ord pådetjag vrålat med en dåres envishet: Caset mot mig i runda 1 var obefintligt! Illa ska du belönas nu iom att jag får röda vibbar av att du friar mig, känns som en ulv som försöker grooma en nybörjare ”de andra förstår dig inte grabben, häng med mig i stället”) när jag dessutom inser att jag ligger med min röst på dig och du har kniven mot strupen känns det ännu mer rödande. Sorry, och låt nu er andra inte avskräckas från att i framtidentala väl om mig så som xyas gjort!
@Korpa
Jag var orolig heela kvällen i går för att jag trodde att jag skulle ryka. När runda 2 började blev jag så sjukt lättad över att drevet verkade vänt sig från mig och lika snabbt livrädd för att ulvarna skulle nattmörda mig nu när jag inte längre var en lika nyttig idiot (de kunde ju bara spara mig och alltid ha en extrakandidat för säker utröstning var min känsla). Helt ireelevant och bara noobnerver kan man tycka men jag vill ställa det i kontrast mot att korpa flyttar sig dit hen gör ”för att inte drunka”. Att oroa sig för att drunka under nattfasen känns som något som priviligerade ulvar har råd med, vi andra har fullt upp med att kväsa vår paranoia över klor i hjärtat. Så
@Korpa är fortfarande rejält röd för mig.
avseende Larsson så borde väl Ockham diktera att hen ryker, samtidigt så känns det ju som en så otroligt tydlig syndabock. Eller innebär siarclaimet att hen måste få leva till natt 4 så att hen får använda sin påstådda förmåga? Jag kan ju hur som helst inte rösta på henmen det är mina tankar där.
Lågflyger
@Björn den gode lite eller är det bara min känsla?
@KrilleW känns fortsatt grön, inte eiktigt med på hur hen får ihop sitt snack om grönt lag men jag jag är beredd att tolka hen välvilligt iom att jag inte ser nåt rödande.
Jag ligger kvar med min röst på Xyas, nu baserat både på magkänslan jagbeskrivit ovan och att drevet måste få gå. Plus att jag inte har så mycket rödande på Lukas som är mitt andra alternativ.