Tolkade nollor som att han menade vanliga vaniljbybor men Xyas får gärna reda ut vad han menade.
Tänker alltså på det fetmarkerade ovan. Du har tidigare ställt frågan varför han misstänker det. Alltså, xyas tror inte det finns några nollor i protokollet. Det hela med nollor har ju inget att göra med ett extremscenario som du pekar på ovan. Så tolkar jag det.xyas said:Uppläggmässigt så misstänker jag att vi har alla de där rollerna som finns i startinlägget, så inga nollor.
Bring it on!Smått misstänkt att K.K jobbar så hårt för att avstyra Xyas drevet. Om Xyas visar sig vara en skummis så tror jag att K.K också är det
JaTänker alltså på det fetmarkerade ovan. Du har tidigare ställt frågan varför han misstänker det. Alltså, xyas tror inte det finns några nollor i protokollet. Det hela med nollor har ju inget att göra med ett extremscenario som du pekar på ovan. Så tolkar jag det.
Det är för mig mer intressant på hur du tolkar det och ställer frågan än vad xyas menar.
Du tolkar alltså det som att xyas menar att vi inte har några vanilla bybor?
Summerar.
Jag skulle gladeligen flytta min röst OM Xyas faktiskt ansträngde sig att göra något annat än att vara för något som skadar byn och inget annat. Jag är redo att bli motbevisad anytime. Ingen vill bli hängd, men vissa försöker åtminstone undvika det. Det låter lite hårt, men jag är öppen för att läsa mer av Xyas och baserat på det ändra min röst eller inte.Fast är xyas ensam om detta? Det finns ett flertal spelare att ställa krav på som inte börjar på x.
Du vet ju hur xyas fungerar och det är inte direkt så att han spelar annorlunda eller så.
xyas sticker ut nosen och brakar sönder hela sin existens när han går all out för massoutning. Alltså, det är otroligt många som vill hänga honom för detta och det är ju rätt lätt att rösta där.
Vill han hamna i spotlight och bli hängd för det istället för att bli hängd för inaktivitet?
Kan nog ligga nåt i det. Inga vanilla bybor har väl kommit ut än?Summerar.
xyas --> Uppläggmässigt så misstänker jag att vi har alla de där rollerna som finns i startinlägget, så inga nollor.
K.K tolkar: Vi har alla roller representerade i upplägget (Bybo-Väktare-Siare-Tracker-Spöke-Varulv-Zombie)
Halo tolkar: xyas menar att det inte finns några vanilla bybor. 13 spelare. 1 väktare + 1 siare + 2 trackers + 3 spöken + 4 varulvar + 2 zombies
Mest för mig själv och hur vi tolkar saker och ting.
Om man är vanilla-bybo ska man bara komma ut med det om det är för att rädda sig från hängning eller dylikt. Allt som hjälper ulvar att nattmörda viktiga roller ska man hålla tyst om.Kan nog ligga nåt i det. Inga vanilla bybor har väl kommit ut än?
Det här är rätt tolkat (ser inte riktigt hur man skulle kunna tolka det jag skrev på något annat sätt).Nu kanske jag tolkar xyas fel men är inte han inne på spåret att det inte finns några nollor i protokollet? Ingenstans pekar han väl på att han tror att det är maxat?
Snyggt Korpa, nu spelar du för det gröna laget och visar att du är med i matchen.Om man är vanilla-bybo ska man bara komma ut med det om det är för att rädda sig från hängning eller dylikt. Allt som hjälper ulvar att nattmörda viktiga roller ska man hålla tyst om.
För det finns vanillaroller. En tracker är också med i ett lag, så om det finns 2 trackers och 4 ulvar så är en tracker medräknad i ulvarnas antal. Ingen är BARA tracker eller BARA siare eller... osv. Det innebär att det blir 1 väktare + 1 siare + 1 bybotracker + 1 ulvtracker + 3 spöken + 3 ulvar + 2 zombies = 12. Det här är om det finns max, vilket i min mening (och andras) är osannolikt.
Detta har jag missat. Kan du citera eller länka? Hittar inget sådant inlägg.KrilleW - Alltså har jag missat att KrilleW har outat sin roll? Eftersom hen skriver att hen inte kan vara ett spöke? GUL
Min kursiva markering.Det enda jag nog hinner tillägga idag pga. kvällsarbete är att Sidd ligger som nummer två på min misstänktlista som röd, med motiveringen att en av tre nybörjare torde slumpas som ulv och Tant Ragnar känns mer reko och aktiv.
Angående KK så är nog hans spökkod det mest omtalade i denna tråd och verkar mer grön än röd.
Tyckte den var cool tills jag insåg att jag inte kunde vara ett spöke. Instämmer med många att det är skönt att ha det överstökat.
Ska försöka klämma in nåt på rasterna också.
Det vore alltså hysteriskt märkligt om KrilleW outade sig som spöke.Det här med att outa sig, vet verkligen spöket om att de är ett spöke?
Fast hen säger ju att hen inte kan vara ett spöke. Har jag missat något som förklarat kommentaren?Det vore alltså hysteriskt märkligt om KrilleW outade sig som spöke.
Tycker du skrev luddigt men javisst jag köper detta.Det här är rätt tolkat (ser inte riktigt hur man skulle kunna tolka det jag skrev på något annat sätt).
Jag menar bara att i ett senare scenario där KrilleW är pressad att outa sig och säger "Jag är spöke" så ska vi hänga honom hundra gånger om. Han har sagt att han inte fått spökrollen, alltså. Och det framgick egentligen direkt i början.Fast hen säger ju att hen inte kan vara ett spöke. Har jag missat något som förklarat kommentaren?