Empis said:
Jag gillar tanken på spökmekaniken och hur den skulle påverka röstdynamiken, det är ju dock inget som är aktuellt att börja teorisera om alltför mycket nu i tidiga rundan eftersom det inte kommer vara aktuellt förrän rollen kommer i spel eller närmare deadline.
38 minuter senare..
Empis said:
Bra idé med spökkod - det är definitivt något som vi borde bygga upp.
Förslag från min sida då är
Röst 1: Den spöket ser som skummast efter förra rundan. Viktigt med en tidigt tongivande röst som vi vet är grön för att ha att snacka kring.
Röst 2: Den spöket ser som grönast efter förra rundan. Då kan fortfarande spöket markera misstanke innan.
Röst 3: Den spöket ser som skummast efter pågående rundas progress. För att kunna signalera misstanke en bit in i rundan.
Röst 4: Vanlig röst
Röst 5: Utrösten, den spöket vill ha ut under rundan/alternativt en möjlig utslagsröst
Empis said:
En kort inspark till på spökkodens nytta i eventuell situation med spöke+förmåga så sker ju enligt startinlägget förmågorna hos siare, trackers osv före nattmord. Det ger ju ett existensberättigande till tanken att eventuella spöken kan ha en förmåga, och därför att det kan finnas ett behov av att ha någon etablerad kod på plats. Annars är det ju bara väktarförmågan som tjänar på att vara före morden.
Jo jag vet. Jag är briljant och det är en bra idé.
Sen vet jag att det är ett filter för mig själv också och att det funkar bra för mig att skapa lite snack i tråden för då kan jag peta och pilla lite i det hela istället för att peta och pilla i typ hur många ulvar respektive zombies det kan tänkas vara. Det har jag ingen nytta av i nuläget.
Hur som du är ju vass
@Empiricus men kollar jag igenom ditt spel så är det lite som
@Vimes påpekar. Lite ihåligt.
Du har Räv-gate. Gillar ju den också, men Genesis svar på hur det uppkom är inte direkt draget ur röven och känns ärligt.
Sen har du ju från start inte varit så sugen på att börja med spökmekaniken utan vill spara den närmare deadline eller rent utav förrän rollen kommer i spel (alltså om ett stackars spöke dör). 38 minuter senare så är du med och bygger Konkelkod! Det gillar jag också så klart för jag gillar Konkelkoden.
Ett bra tag senare så kommer insparken som ger spöke+förmåga existensberättigande. Det borde du ha haft med i beräkningarna från början. Det är mer likt dig att ha koll på just exakt sådant. Jag däremot hade inte en tanke på det utan var mer sugen på att skapa buzz.
Det här gör mig lite tveksam till dig nu när jag läst igenom dig. Sen har vi dina power couples. VIMBAS vs. HALGEN.
Någonstans har du skrivit att Vimes är din nummer 2 efter Basse så det vore ju mer intressant av dig att ge dig på Vimes än köra på Genesis. Varför valde du Genesis? Skall vi ha dubbeldrev som vi har må det vara mer köttigt för dig att skapa ett dubbeldrev mot de två du misstänker främst och inte splitta upp det på andra spelare som du inte misstänker lika mycket. Sen har jag för mig att du är mer säker på att Genesis är zombie än ulv. Det gör Genesis till en bra allierad tillsvidare. Lixom. Det är ulvar vi vill hänga nu.
Du är en smart spelare så du hänger med på mina tankar. Jag måste avsluta här, har lite åttaganden så jag är åter lite senare så skall vi se om du trollat fram några hårda punkter mot Vimes.