Satte mig och gick igenom alla inlägg hos ett par deltagare, men nu orkar jag fan inte mer. Skulle gärna ha hunnit med Konrad Konvalj och Vimes också, men det får bli imorgon.
Genesis
Tycker att han spelade lite för tryggt och gosigt mot Vimes guide i början, kändes lite påklistrat sådär. Motivationen om att rösta på Halo9000 likaså, "för att gröna mig själv". Men tycker att han ryckt upp sig senare i rundan. Inlägg #129 ger mig förvisso lite vibbar av att fiska efter power roller, men det gör ju nästan allt prat om roller haha. Överlag så har jag en grönare bild av Genesis efter hans bedömning av Basenanji samt hans tankar om hur ulvarna och zombierna borde tänka.
Empiricus
Även om varken Rävgate eller relationen Basenanji - Vimes stämmer så tycker jag att resonemangen känns väldigt byboiga. Grön som gräset i min bok.
Korpa och Hellzon
Känns stabila. Förväntar mig inte många men däremot skarpa inlägg från Hellzon och tycker att Korpa bidragit med konstruktiva inlägg. Oroväckande, eller tryggt, att alla är gröna i Korpas bok bara!
Basenanji
Blev ännu mer röd efter den här genomläsningen. Några av grejerna som fick mig att kissa i byxan av tankar på ulv var t.ex. hur han kritiserar Vimes lista över möjliga upplägg och undrar vad det fyller för syfte. Syftet är ju naturligtvis att resonemang kring spelupplägg kan läcka info från fiendelaget/en.
Genomgången av Genesis som ulv känns inte köttig alls, och jag tycker att många av argumenten verkligen är halmstrån (Inlägg #139). Likaså när Basenanji ska försvaras sig mot Vimes så är det i princip bara ett försvarstal kring att folk spelar det här spelet olika och den där guiden du skrev är sååå 2010 - dvs. det är inte så mycket kring själva sakfrågan för tillfället; Vem är scum och vem är inte? Utan mer en generell diskussion för att visa på aktivitet.
Röst: Basenanji