Ojdå, kom åt nåt kortkommando??Gällande Krille så har jag nu främst kollat på denna runda.
Testade att gå post-by-post, och reagerade på att flera poster helt enkelt verkar skumma, eller med andra ord inte är skrivna ur ett byboperspektiv. Särskilt förhållandet mellan Sidd och Krille genom rundan känns väldigt mycket som ett försök av ett team till att vara antagonistiska mot varandra.
- Chockad post
- Kommentar om Sidds post om varför bara 1 nattmord
- Röst på Sidd
- Post om ifall Tant Ragnar är suspekt pga att hen går och lägger sig. Fråga om ifall ulvarna förhandsväljer sitt offer.
- Svar till Sidd som röstat på KrilleW pga felposten. Skriver om en ev utvisning som en förlust isåfall.
- Utveckling av posten direkt innan.
- Svar till Larsson re felpost
- Fortsatt diskussion med Sidd gällande felposten
- Svarar Genesis med en misstanke om 3 ulvar och en zombie. Eller ingen zombie.
- Rättar sig om att det inte vore tur med noll zombier
- Analysinlägg samt röst på Katten – Här tycker jag att det inte finns någon tydlig koppling mellan kommentarerna under varje spelares namn och färgen på dessa. Exvis Stövelkatten som är röd för Krille och som verkar ha typ liknande kommentarer som Hellzon som är gulgrön. Det luktar fabricerat. Skum post
- Försvar av varför Katten är röd. Här är Sidd inte så farlig trots allt, men Halo9000s ifrågasättande av Sidd behöver enligt KrilleW utforskas. Skum post
- Väntar med spänning på Tant Ragnars sammanfattning¨
- Blidkande inlägg mot Hellzon, ”ramlade på Stövelkatten”
- Svar på Halos fråga om KrilleWs röst på Sidd. Direkt efter denna post (4 min senare) droppar Sidd att hen röstade på KrilleW för att hen hoppas att fler skall haka.
- Röstsammanställning
- Svar till xyas om massoutning ”för min del, inga problem. Men skulle nog tänkt annorlunda om jag hade en annan roll” Skum post
- Outning som bybo. Säger att det borde vara den vanligaste bluffrollen och att man borde räkna byborna. Skum post
- Tycker att startinlägget denna runda plötsligt går att läsa som att KK var ulv och mördades av zombierna. Skum post
- ”Ja, nu ser jag” om att KK nattmördades av ulvar i startinlägget.
- Tycker det är kul med Sidds misstankar på Krille, ”känns lite lönlöst att dreva på en bybo om du nu är ulv... Mysko detta”. Skum post
- Tycker Genesis förklaring på varför Vimers lever är vettig. Men beskriver den som ett försvar och att den kan avgöra Krilles röstande.
- Svar till Katten om Kattens åsikt på Krilles röst. Ändrar inte sin röst.
- Röstsammanställning där Stövelkatten felaktigt sägs ej ha röstat. Denna post är långt efter förra, ca 18 timmar senare. Håller kvar sin röst på Stövelkatten trots ett hyfsat försvar, vill inte ta ansvarför att Vimes åker ut.
- Antar att drevet mot Vimes är för att ta reda på om han är ulv.
- Påtalas att Stövelkatten röstar på Xyas
- Ny röststatus
- Blankröstar
- Ny röststatus
Analysinlägget som Krille gör torsdag 21.45 känns väldigt mycket som en framklämd analys för att verka ta ställning men många av åsikterna stämmer inte med den senare bedömningen grön-röd som görs.
Trevlig analys Empi, riktigt skoj att läsa. Kan hålla med om att jag ibland försöker komma fram till nåt vettigt. Alla andra gör ju det.
Men ska nog göra som du i fortsättningen och skriva mer sällan och vettigt.
I mitt fall ta en riktig funderare och skumläsa igenom min post flera gånger om innan den till slut postas.
Röst: Sidd
Med motiveringen, ett tåg utan dess like. Sätter mig längst bak.