Jaha, då var det min tur att göra en KrilleW och posta i fel runda:
Jag vet inte om jag gillar iden om att pressa nybörjare då det mycket väl kan vara en taktik av hungriga rävar. Ulvarna kommer troligen vilja dreva ut lätta byten för att öka sitt övertag. Det finns dock en poäng men vi får vara på vår vakt isåfall.
Halos absolut första inlägg i spelet. Mtp att vi nu starkt misstänker att vi har noobs på scumsidan så är det ju intressant. Men finns det ulvrationalitet här? Skulle ulvhalo gå ut direkt och försöka avleda uppmärksamheten från sina mednoobulvar? Kanske.
Så jag har några röster på mig? Jag undrar om Empiricus verkligen tror på det där med rävsnack grejen själv?
Justja, Empi körde rävgate. Det pekar ju mot att de inte är scum ihop.
Eller vad tusan! Basse är snabb på att hoppa på drevet på mig och verkar mer inne på att följa andras resonemang än att komma med egna. Känns scummigt.
Röst: Basenanji
Hoppar på Bassetåget.
Grönröda listan, med vår allmänna åsikt i fetstil.
Stövelkatten: Gröngul Grönad i nuläget
K.K: Gröngul Garanterat grön
Tant Ragnar: Grönish Gulrödish
Genesis: Gul Typ
Vimes: Grön Grön
Sidd: Gul Tut tuut
Basenanji: Gulröd Grön
Empiricus: Gul Rödgul
Hellzone: Har inte fått någon känsla än Grön
Korpa: Grön Grön
Xyas: rödande. Grön
KrilleW: troligen grön Gröngulröd?
Halo följer ju inte exakt verkligheten så som vi känner den nu, vilket antingen är grönande eller så vill han dra uppmärkdamhet från Krille. Hmm.
Hörni, det händer inte mycket här. Nåt enstaka inlägg, men inte mycket. Det tyder på att ulvar och zombisar är rätt nöjda med sakernas utveckling. Och det verkar inte som att gårdagens och dagens händelser kommer generera så mycket mer info. Jag gillar drev och är nöjd med att min stund i...
www.rollspel.nu
Matigt inlägg med referenser till tidigare partier som jag inte varit med på. Här har vi iaf vad jag tycker ser ut som sybstans från Halo.
En till sak som jag har funderat på är hur zombiernas närvo påverkar hur ulvar spelar.
Gissningsvis så vill de vara ännu mer aktiva och spela bybo 101 för att undvika att bli uppätna på natten.
Rimlig tanke för både ulvar, zombies och bybor. Men hade scumhalo sagt det högt? Grönande.
Smått misstänkt att K.K jobbar så hårt för att avstyra Xyas drevet. Om Xyas visar sig vara en skummis så tror jag att K.K också är det
Ulvhalo vet att KK är grön, och att xyas förmodligen också är det. Grönande.
Röstläget tisdag 09.19 Röststatus: Basenanji: Vimes, Halo9000, Sidd, Genesis, Tant Ragnar Genesis: Konrad Konvalj (tidigaste lagda rösten) Halo9000: Empiricus Stövelkatten: Basenanji Xyas: KrilleW, Korpa Ej röstat: Hellzon, Stövelkatten, Xyas
www.rollspel.nu
Halos sista inlägg i R1, hoppar på Siddtåget som nummer tre efter Korpa och KrilleW. Känns lite ballsy om de är scum ihop, men åas såg det väl ut som om Siddtåget inte skulle gå. KK blev nr 4 på Siddtåget, Halo måste ju ha misstänkt att jag kanske skulle hoppa på. Grönande för Halo.
Första inlägget i R2 i sin helhet.
Orkar inte citera mer från R2 på mobil men Halo har varit aktiv i R2 och lyft sig sedan den tredjedel av R1 jag läst hittills. Halo får nog ses som grönish. Jag vidhåller att jag såg skumheter på sida 1-6 i R1 dock.
Totalanalys av R1 blir det inte mer från mig, för uttröttande.
(Direktlänkar blir jättekonstiga ser jag men orkar inte fixa det heller.)