Empiricus
Hero
Jepp, jag var övertygad om att Basse var ulv. I princip så övertygad man kan vara i ett sådant här spel. För min del ser rundan ut såhär:
1. Jag hittar en grej på Basse som jag reagerar på (att han chippar in ett meningslöst misstänkliggörande mot KK för att "han fiskar efter spöken")
2. Efter detta bestämmer jag mig för att kolla igenom Basses inlägg och hittar ingen substans alls (såhär i efterhand kan man ju tänka sig att siar-Basse försöker hålla sig lite i bakgrunden...)
3. Jag röstar på Basse baserat på punkt 1 och 2. Här är jag inte alls övertygad utan det handlar mer om att jag har en misstanke och vill ta ställning och skapa lite press (Att bli drevad är ett sjukt obekvämt rum för en ulv att vara i)
4. Basse postar en lista på vilka han misstänker och väljer att rösta på en spelare som han inte misstänker. Det får mig att misstänka honom mer.
5. Basse skriver ett inlägg om Genesis som är ganska bra och misstanken sjunker lite.
6. Basse börjar försvara sig på ett i mina ögon omotiverat stressat sätt. Jag ökar pressen. Här hoppar fler på tåget om jag minns rätt.
7. Basse är borta från tråden ganska länge. Jag tycker fortfarande att han är rödast i spelet.
8. Basse säger att han ger upp och så vidare. Inget som jag tycker är grönande.
9. Basse claimar siare.
10. Min första reaktion på claimet är att det kommer för sent för att vara sannolikt. Inte minst som han gafflat om att han är på väg ut tidigare. Jag går tillbaka till Basses tidiga inlägg för att köra dem mot ett siarclaim.
11. I hans tidiga inlägg resonerar han om ett spelupplägg där det inte finns någon siare. Detta är, vet vi nu, lögnaktigt (Basse har alltså varit oärlig trots att han var bybo vet vi nu). Jag tolkar detta som att Basse så att säga inte varit siare i de tidiga inläggen (vilket innebär att han ljuger och är ulv).
12. Jag går tillbaka till hans uppgivna inlägg från dagen innan och kan inte för mitt liv se hur någon som fått en siarroll kan skriva dem. Vid det här laget är jag mer övertygad än jag någonsin varit om att Basse är ulv/zombie.
13. Jag tolkar siar-claimet som ett försök att antingen rädda sig själv eller röka ut den riktige siaren.
14. De flesta verkar vilja rösta på Basse trots claimet. Jag hamrar på för att undvika att den riktige siaren går ut med ett kontra-claim (och för att jag är i gasen över att ha tagit en ulv förstås).
Ovanstående är fritt ur minnet, det är möjligt att någon detalj i ordningen inte stämmer.
"Fritt ur minnet" så är dina punkter 5 och 6 dina inlägg som följer varandra direkt. Ingen fler hoppar på tåget där. Tror du behöver se över din egen involvering i runda 1 så det inte verkar som om du försöker dig på någon variant av scummig gaslighting.